Hier in NL met een 1000 ervoor?
EDIT: Ik lees trouwens net bij Martijn Haman "In 1982 kreeg de NS daarvoor de gelegenheid door op een faillissementsverkoping de vier restauratierijtuigen van de Duitse "Apfelpfeil"-reisorganisatie voor een zeer gunstige prijs aan te kopen.". Ook Somda meldt 1982 als vanaf datum. Dus die 1:1 foto uit het andere draadje kan niet uit '81 zijn... Overigens zelfde foto als in de ACME folder. https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=19404.msg3222309269#msg3222309269
Dank Rick, met een foto kan het niet overtuigender
EDIT: Ik lees trouwens net bij Martijn Haman "In 1982 kreeg de NS daarvoor de gelegenheid door op een faillissementsverkoping de vier restauratierijtuigen van de Duitse "Apfelpfeil"-reisorganisatie voor een zeer gunstige prijs aan te kopen.". Ook Somda meldt 1982 als vanaf datum. Dus die 1:1 foto uit het andere draadje kan niet uit '81 zijn... Overigens zelfde foto als in de ACME folder.
Ik weet niet waar je dat op Somda leest maar op Railwiki staat dat het eerste rijtuig in juni 1981 werd afgeleverd, bij de vernummeringen vermeld Martijn Haman ook 1981.
Dat in tegenspraak tot deze foto;810927 Leidschendam by Gerard van Vliet, on FlickrRestauratierijtuig 51 84 88-40 013-7 voor reisbureautreinen. De kleur is al veranderd van bruin/creme naar geel/blauw.Lijnwerkplaats Leidschendam27 september 1981
De schortplaat rechts onder het rijtuig heeft ACME niet goed weergegeven op het model...
Ik zie het, maar in de tekst zegt hij dit:https://www.martijnhaman.nl/buffet.htm