Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko Eas-z gebracht als Eaos door Quinzeedied
Vandaag om 18:03:44
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door Bert_Apd
Vandaag om 17:50:40
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 17:43:48
Vervangen wissels flm profi door Luc2000
Vandaag om 17:28:12
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 17:24:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door spoorzeven
Vandaag om 17:24:31
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door p-kokkie
Vandaag om 17:18:02
Zoek DIGIRAILS DR 5020 Booster Schema door Gerard
Vandaag om 17:12:17
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:03:44
Line-up foto's van modellen door R1954
Vandaag om 16:54:51
Nieuw huis, nieuwe baan door aad52
Vandaag om 16:50:26
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
Vandaag om 16:49:05
Oud model gangbaar maken door Gerrit H
Vandaag om 16:42:09
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 16:15:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:09:02
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Luit
Vandaag om 15:17:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jeronimos
Vandaag om 14:39:27
Woensdag 19 november 10 jaar Arnhem Centraal door Seinhuis
Vandaag om 14:38:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 14:27:13
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
Vandaag om 14:04:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 13:47:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door peterha
Vandaag om 13:28:53
Nieuwe forumgebruiker door Ploeger
Vandaag om 12:51:33
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 12:26:59
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
Vandaag om 12:03:32
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 11:51:24
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rjr
Vandaag om 11:38:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Rob Ellerman
Vandaag om 10:30:05
Roco 10836 wissel schakelaar door bask185
Vandaag om 10:27:39
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door R v/d Hoven
Vandaag om 10:10:55
  

Auteur Topic: Hispeed V250 treinstel op transport  (gelezen 30414 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #45 Gepost op: 29 March 2008, 10:16:51 »
ja, t heb een uitstekend neusje en ronde lampjes.

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #46 Gepost op: 29 March 2008, 18:23:53 »
Het stel past prima in het plaatje van de nieuwe generatie hogesnelheidstreinen. Wat denk je van de S130 van Renfe?



Ach, en iedereen die zijn oordeel over het uiterlijk klaar heeft, rent er straks als eerste achteraan. Wees blij dat er weer eens iets heel anders aankomt.

www.raymondkies.nl

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #47 Gepost op: 29 March 2008, 18:43:12 »
tja...hij is beter dan de SLT en de maxima. Mooi kan ik hem niet vinden, maar het gaat wel wennen.


Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

Railpassie

  • Offline Offline
  • Berichten: 457
  • De laatste Trein stopt niet aan het perron......
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #48 Gepost op: 29 March 2008, 19:38:53 »
 :) Ik vind hem erg dynamisch  :D Interessant van vorm,en idd erg fish like,
een oeroude prehistorische vorm gelijk  ;D ;D

Tegelijk heeft het een zeer snelle uitstraling,een roofvis met zijn bek open.

Ik moest gelijk aan een "Steur" denken, wat ik tegelijk de ideale naam voor dit spannnende en zeer gewaagde  treinstel vind.

Mijn voorstel; voorzie elk treinstel van een passend boeg(Beeld) logo met daarbij voor elk treinstel een unieke naam.

Dat kunnen Zeehelden zijn,of Vissesoorten .

Dit treinstel zal als een vis in het water in zijn/haar element zijn  :D :D :D :D



Ps.Hoe krijg ik dit toch weer verzonnen   ;)

Tino

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2864
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #49 Gepost op: 29 March 2008, 20:03:18 »
IK vind dat ding oerlelijk , geen gezicht in het fraaie Nederlandse land schap.
Als zo,n lelijker in het model uit komt komt ie niet bij mij .

Cor

stadlerGTW(Remco)

  • Offline Offline
  • Berichten: 245
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #50 Gepost op: 29 March 2008, 20:09:34 »
Op onderstaande link nog meer foto's van het nieuwe NS hispeed stel.
http://www.trenomania.org/fotogallery/thumbnails.php?album=1908

Ik vind hem mooi ;)

Gr. Remco
FC Groningen mijn trots! samen met........

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #51 Gepost op: 29 March 2008, 20:12:24 »
En dat is ie ook!
Hij is in ieder geval origineel!
Vr. groeten,
Bob

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2413
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #52 Gepost op: 29 March 2008, 20:30:23 »
@Trabantfahrer

Deze is ook apart:


Bron www.railfaneurope.net

mvg,

Matthijs

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #53 Gepost op: 29 March 2008, 20:31:56 »
hebben we de klarinet ook nog ;D

word wel gezellig een blok fluit en een klarinet kunnen bijna wel een fluit consert geven

Bram w

  • Offline Offline
  • Berichten: 883
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #54 Gepost op: 29 March 2008, 20:33:53 »
Het kan haast niet maar deze is nog erger!!!!!!!!groet Bram.
Bram is in 2025 overleden

Gert1

  • Gast
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #55 Gepost op: 29 March 2008, 21:28:26 »
Nou laat ik dan toch ook maar een duit in het zakje doen:
voor mij is het een soort Fiat Multipla op rails.

Italiaans 'would be' design dat zijn doel totaal voorbijschiet.
De arme marketeers bij Hispeed die moeten proberen hier een positieve draai aan te geven...

mvg,
Gert

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2413
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #56 Gepost op: 29 March 2008, 21:33:49 »
De rest ziet er wel goed uit alleen die voorzetneus verpest het hele model.

mvg,

Matthijs

RLoos

  • Offline Offline
  • Berichten: 24
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #57 Gepost op: 29 March 2008, 21:45:30 »
Dacht dat het ontwerp op 7 October 2006 was gepresenteerd gedurende de open dag bij Ansaoldo Breda:

Daar stond toen ook dit buiten:

Source:  Pistola 2006,  C. E. Imerator.
Mooi ontwerp voor hoge snelheid, de vormgeving zal te maken hebben met de lucht verplaatsing en minder engergie verbruik.
Ik zou wel eens eens een windtunnel test foto willen zien.
Zoals bulb stevens op schepen, een zachte opwaartse ronding creeert een soort staande golf achter een schip.
Blijkt lekker vast in het water, en "duwt" het schip extra voorwaarts.
Resulaat: hetzij meer snelheid, hetzij bij al ontworpen snelheid minder
brandstof verbruik.
Tja, het is geen 1200 of 3737, maar het is nu 2008.... :)
spoorse groet,
Rob.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3257
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #58 Gepost op: 29 March 2008, 23:39:52 »
De afstand tussen de bakken lijkt me iets aan de grote kant.
Wel voordeel voor in het model, minder geknoei met kortkoppelingen ;D

Gert-Jan1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Blauwe Engel in RSN
Re: Hispeed V250 treinstel op transport
« Reactie #59 Gepost op: 30 March 2008, 00:13:54 »
Sorry voor de liefhebbers, maar ik heb nog nooit zo'n lelijke trein gezien. Die neus is veel te overdreven. Nu maar hopen dat ie niet vaak in twente komt