Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Liliput Datenbank in de maak
door
Hasenwald
Vandaag
om 00:52:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 00:04:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MichielB
28 August 2025, 23:55:40
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
MichielB
28 August 2025, 23:53:59
Plaatdikte van een rangeerbaan
door
MichielB
28 August 2025, 23:43:21
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Benelux795
28 August 2025, 23:17:11
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE
door
Pauldg
28 August 2025, 23:17:08
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
28 August 2025, 22:35:37
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Martin Welberg
28 August 2025, 22:28:24
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
28 August 2025, 22:17:09
Dönsdorfer Bauberichte
door
Basilicum
28 August 2025, 22:06:37
Da's Daz 2
door
spoorijzer
28 August 2025, 21:49:48
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Peter.v.L
28 August 2025, 21:11:07
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
28 August 2025, 20:39:47
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA
door
martijnhaman
28 August 2025, 19:59:09
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing
door
AP3737
28 August 2025, 19:57:33
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Ferdinand Bogman
28 August 2025, 19:32:34
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Hans1963
28 August 2025, 18:43:11
Roco ns 309 ac>dc
door
Ben
28 August 2025, 18:41:21
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
barry1972
28 August 2025, 18:21:43
Roco BR 93 stroomafname
door
Herb73
28 August 2025, 18:07:33
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker
door
Silvolde
28 August 2025, 18:04:17
Aachenau West
door
Silvolde
28 August 2025, 17:52:29
Albert's fantasie in schaal 0e
door
Noordernet
28 August 2025, 17:37:59
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann)
door
grossraumwagen
28 August 2025, 17:37:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
28 August 2025, 17:22:26
Haandrecht materieel
door
orientexpress
28 August 2025, 17:20:26
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Eric v C
28 August 2025, 16:07:49
Opstelbaan
door
spoorijzer
28 August 2025, 15:24:53
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
dennie
28 August 2025, 15:23:47
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Digitalisering spoorgoederenvervoer van start
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Digitalisering spoorgoederenvervoer van start (gelezen 754 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12475
Digitalisering spoorgoederenvervoer van start
«
Gepost op:
10 April 2022, 16:38:31 »
Op 7 april 2022 zetten in Rotterdam negentien partijen uit het spoorgoederenvervoer hun handtekening onder een samenwerkingsovereenkomst voor een versnelde doorgroei van digitalisering en datadeling in die sector. Onder aanvoering van het Havenbedrijf Rotterdam, wordt hiervoor de komende twee jaar de basis gelegd. “Vanwege onze duurzaamheidsdoelstellingen zetten wij als Havenbedrijf samen met het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat én de logistieke partijen, in op forse groei van het railvervoer in de komende jaren”, aldus Matthijs van Doorn, directeur Commercie van het Havenbedrijf Rotterdam. “Het afgelopen jaar is het spoorgoederenvervoer tien procent gegroeid. Ons doel is om verder te bouwen aan een competitief spooraanbod. Dat gaat alleen lukken als we extra stappen zetten in efficiëntie, transparantie en betrouwbaarheid. Daarvoor zijn, naast goede infrastructuur en goede marktomstandigheden, digitalisering en het delen van data onontbeerlijk.”
Rail Connected
Het Groeiprogramma, ‘Rail Connected’ gedoopt, vloeit voort uit het Maatregelenpakket spoorgoederenvervoer om het goederentransport per spoor te stimuleren. Het programma wordt gefinancierd door het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en het Havenbedrijf Rotterdam. Belangrijk onderdeel van ‘Rail Connected’ is de doorontwikkeling van de huidige ‘Melding Container Achterland’-service. Het Havenbedrijf coördineert het programma dat samen met de marktpartijen wordt vormgegeven. door Portbase; aanbieder van het Port Community Systeem. Hierdoor wordt de informatie-uitwisseling tussen de ketenpartijen verder gedigitaliseerd. “Zo wordt het bijvoorbeeld straks mogelijk om treinen centraal aan te melden bij de terminal en komt er informatie beschikbaar over de samenstelling van de trein”, licht Iwan van der Wolf, Managing Director van Portbase toe. “Door de informatie-uitwisseling te standaardiseren en digitaliseren, wordt data ontsloten. Deze kunnen we in een later stadium, met de juiste autorisaties en op een veilige manier, beschikbaar stellen voor de spoorgoederensector en eventueel andere partijen. Zo ontwikkelen we met slimme innovaties concrete verbeterslagen.” “De transparantie en inzichten die door digitalisering ontstaan, dragen op termijn bij aan een betere voorspelbaarheid van het product spoorgoederenvervoer”, voegt Van Doorn toe. “Daardoor kan uiteindelijk het gebruik van het spoor, de treinen en de inzet van medewerkers geoptimaliseerd worden. Het zal een boost betekenen voor de groei van spoorgoederenverkeer. Met het ‘Rail Connected’-groeiprogramma wordt daarvoor nu een eerste, belangrijke stap gezet.” Naast deepsea containerterminals RWG en Hutchison Ports ECT Rotterdam, nemen de volgende partijen uit de spoorgoederensector deel: Contargo, CTT Rotterdam, Danser, DB Cargo Nederland, DistriRail, European Gateway Services, Haeger & Schmidt Logistics, KombiRail Europe, LTE, Neska Intermodal, Optimodal, Portshuttle, Rail Force One, Raillogix, Rotterdam Rail Feeding, RTB Cargo en Trimodal Europe.Havenbedrijf Rotterdam N.V. Doel van het Havenbedrijf Rotterdam is de versterking van de concurrentiepositie van de Rotterdamse haven als logistiek knooppunt én industriecomplex van wereldniveau. Niet alleen in omvang, maar ook in kwaliteit. Het Havenbedrijf kan en wil impact maken en richt zich daarom op de versnelling van de verduurzaming in de haven en zij is partner in de digitalisering van de haven en logistieke ketens. De kerntaken van het Havenbedrijf zijn de duurzame ontwikkeling, beheer en exploitatie van de haven, het handhaven van de vlotte en veilige afhandeling van de scheepvaart en het ondersteunen van de toekomstbestendigheid van de Rotterdamse haven. Feiten en cijfers van het Havenbedrijf Rotterdam en de Rotterdamse haven: Havenbedrijf Rotterdam: ca. 1.270 werknemers, omzet ca. €770 miljoen.
www.portofrotterdam.com
Havengebied: 12.500 ha havengebied (land & water, waarvan ca. 6.000 ha bedrijfsterreinen). Lengte havengebied is ruim 40 km. Goederenoverslag: ca. 470 miljoen ton goederen per jaar. Scheepvaart: ca. 30.000 zeeschepen en ca 100.000 binnenvaartschepen per jaar. Werkgelegenheid: (Rijn- en Maasmondgebied, direct en indirect) 565.000 arbeidsplaatsen in Nederland. Toegevoegde waarde: €63 miljard, 8,2% van het BBP.
Bron: DAILY COLLECTION OF MARITIME PRESS CLIPPINGS 2022– 101 Distribution : daily to 43950+ active addresses 10-04-2022
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
tijgernootje
Offline
Berichten: 12267
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: Digitalisering spoorgoederenvervoer van start
«
Reactie #1 Gepost op:
11 April 2022, 15:44:43 »
De titel klinkt imposanter,dan wat men daadwerkelijk wil doen.
Feitelijk is het niks meer of minder dan meer een uitbreiding van data delen met meer partijen om zo tot een vlottere afhandeling van treinen/schepen en hun goederen te komen
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Digitalisering spoorgoederenvervoer van start