In " Diesellocomotieven in Nederland" staan ook de nodige prachtplaten, o.a. op pag 174/175.
ik had vroeger zo'n tof bakslabbetje van blauw plastic met een beertje dr op. Kon mn mammie de uitgekwijlde pap alsnog opvoeren, vanuit t bakje onderaan t slabbetje. Misschien hier ook een idee. Kun je m met een tuinslang onderaan gewoon op t riool aansluiten, wel even een sifonnetje ertussen anders ruikt het wat bedompt.
Had dit bericht nog niet gezien, maar de onderste foto op blz. 174 (Bennekom) is een van degene die ik bedoelde. De foto's van de afscheidsrit met Sik staan op blz. 193 in hetzelfde boek.
Waagden zich in de jaren zeventig en tachtig nog locomotieven van de serie 2200, 2400, respectievelijk 6400 op de lijn naar Stiens, in de jaren negentig konden NS het af met de nog geen honderd pk sterke locomotor, de Sik.
Ik vermoed dat ook Ede-Wageningen -Wageningen ook een tijd lang een sikkenlijn is geweest. Maar foto van de eventuele sikkentijd van die lijn heb ik niet gezien.
Hoi.Omdat ik een heel klein modelbaantje maak, waarvan de tractie verzorgd wordt door een Sik, ben ik op zoek naar lijntjes die een tijd lang alleen bediend zijn door sikjes.
Bij mijn weten hebben er tussen Ede en Wageningen altijd wisselend sikken en 2400'en gereden.
dan de 346 in Lemmer (1962);
brug Follegasloot (voor Lemmer);