Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

'Permaloog' met electronenbuizen door henk
Vandaag om 14:29:18
Goede wensen voor 2026 door puntenglijder
Vandaag om 14:27:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
Vandaag om 14:11:04
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 14:07:52
Piko EUROCITY 2869 traxx door the_gold
Vandaag om 13:56:02
Spoor- en tramweg parafernalia door marco
Vandaag om 13:49:05
Pfarrerwinkel bahn door Frank 123
Vandaag om 13:16:47
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 12:38:00
HO wisselnietjes gezocht..... door Jean
Vandaag om 12:17:17
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door DJV
Vandaag om 12:05:12
Achtergrond met AI door Pauldg
Vandaag om 11:55:59
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV door odaoda
Vandaag om 11:47:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 11:41:59
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Eric B
Vandaag om 10:54:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:59:07
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 09:10:06
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 09:06:23
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
19 December 2025, 22:24:19
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
19 December 2025, 22:19:10
Bauarbeiten im gange door Sikko
19 December 2025, 22:05:53
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
19 December 2025, 21:50:03
Zee. Land. door Huup
19 December 2025, 21:43:11
Roco 10836 wissel schakelaar door TvdZ
19 December 2025, 20:57:28
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door Daan!
19 December 2025, 20:51:29
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door ruudns
19 December 2025, 20:42:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
19 December 2025, 20:05:43
BR 54 Minitrix problemen. door Gabriël Bergsma
19 December 2025, 19:17:17
Toon hier je (model)treinfoto's door Alewijn
19 December 2025, 16:44:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
19 December 2025, 16:29:58
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Rsd1000
19 December 2025, 16:06:38
  

Auteur Topic: Stevige overwegbeveiliging  (gelezen 3241 keer)

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3468
    • Mijn van-alles website
Re: Stevige overwegbeveiliging
« Reactie #15 Gepost op: 08 April 2022, 20:41:27 »
Daar viel me de nogal stevige overwegbeveiliging op (bij beide weghelften, trouwens):
[...]
Pardon? Kennelijk komt het nogal eens voor dat er iemand de overwegbomen negeert. Is dit redelijk standaard in Rusland? Eerste keer dat ik het zie.
Ja, erg standaard. Naast lange wachttijden en sowieso een hoog gehalte automobilisten dat schijt heeft aan alles of het rijbewijs gekocht heeft (dat kan nog steeds, verhaal uit de eerste hand van een vriendin van mij), vermoed ik dat het ook iets met de betrouwbaarheid van de overwegen van doen heeft. Er zijn behoorlijk veel filmpjes waarbij wel lampen knipperen maar de bomen niet sluiten, maar de kleppen wel werken.

Het zou me niets verbazen als je ze in Oekraïne ook wel kan vinden: toen ik met een vriendin uit dat land was wezen fietsen, kwamen we langs de overweg in het Wormerpad. Zij vroeg me of we over mochten steken, waarop ik, verbaasd natuurlijk, antwoorde van wel. Daarop stapte ze af en ging met de fiets aan de hand voorzichtig op de overweg af. Ze vertelde dat het in Oekraïne niet aangeraden wordt fietsend een overweg over te steken. Ik vermoed dat dat dus met de onbetrouwbaarheid van de gemiddelde overweg te maken heeft, maar het zou ook de staat van het wegdek kunnen zijn, het is mij in ieder geval niet duidelijk geworden.
Gezien de vele overblijfselen uit de Soviet-tijd in Oekraïne, verwacht ik dat hun overwegen net zo vaak met idioten te maken krijgen als Rusland (ze rijden er in ieder geval net zo beroerd... ik heb in 9 dagen Kiëv meer ongelukken zien gebeuren en al veroorzaakt gezien dan in de (toen) 29 jaar dat ik op de planeet rondliep)
's lands wijs, 's lands eer. In Nederland mag zelfs een ambulance niet het spoor oversteken als de bomen neer zijn.
Het grote verschil is dat er daar, net zoals in Oekraïne, hordes personeel is. Veel gaat nog met de hand, dus ze weten ook of er nog tijd is om een ambulance door te laten.
Blij dat wij die stomme kleppen niet in Nederland hebben.
Och... het zou toch wel wat schelen denk ik. Ook in Nederland zijn er nog altijd genoeg mensen die het er op wagen. Het enige echte nadeel is dat je bij storingen echt geen kant meer op kan, tenzij iemand er even op gaat staan: er is niet extreem veel kracht nodig om die dingen even de grond in te duwen.