Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door henk
Vandaag om 13:10:53
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 12:55:02
Modeltreinenbeurzen door Eric B
Vandaag om 12:53:26
Omgeving Frankfurt am Main door Hlv53
Vandaag om 12:50:50
Märklin 2025 door prutser
Vandaag om 12:40:08
Rijdag bij Wullum NS door Wim Rosbender
Vandaag om 12:33:10
Project seaside Germany door Montanbahn
Vandaag om 12:13:38
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 11:39:54
Gewoon wat busfoto's door Arjen B.
Vandaag om 11:25:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Huup
Vandaag om 11:21:26
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Benelux795
Vandaag om 11:14:56
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Frans Peeters
Vandaag om 11:10:10
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 11:05:41
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 10:58:42
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 10:57:49
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:52:46
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 10:30:33
NL cameo layout (0,26m2) door Ronald Halma
Vandaag om 10:02:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door bask185
Vandaag om 09:42:43
Een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 09:18:58
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 08:51:09
West-Brabantse modelspoordagen door spoorijzer
Vandaag om 08:49:19
NL-baan in Canada door mass am see
Vandaag om 08:42:00
Zaterdag 25 oktober Modelspoorbeurs Lisse door Besselspoor
Vandaag om 08:23:52
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door marco
Vandaag om 08:10:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Eric B
Vandaag om 07:59:36
Verwisselen koppelingen Hamo 1205 door hmmglaser
Vandaag om 00:33:52
Schroefkoppeling voor H0. door Edwin2121992
20 October 2025, 23:09:16
Modelspoor Vereniging Nijkerk MVN Nijkerk door Train Charter Services
20 October 2025, 23:03:33
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door T.Spat
20 October 2025, 22:19:35
  

Auteur Topic: Stevige overwegbeveiliging  (gelezen 3140 keer)

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3454
    • Mijn van-alles website
Re: Stevige overwegbeveiliging
« Reactie #15 Gepost op: 08 April 2022, 20:41:27 »
Daar viel me de nogal stevige overwegbeveiliging op (bij beide weghelften, trouwens):
[...]
Pardon? Kennelijk komt het nogal eens voor dat er iemand de overwegbomen negeert. Is dit redelijk standaard in Rusland? Eerste keer dat ik het zie.
Ja, erg standaard. Naast lange wachttijden en sowieso een hoog gehalte automobilisten dat schijt heeft aan alles of het rijbewijs gekocht heeft (dat kan nog steeds, verhaal uit de eerste hand van een vriendin van mij), vermoed ik dat het ook iets met de betrouwbaarheid van de overwegen van doen heeft. Er zijn behoorlijk veel filmpjes waarbij wel lampen knipperen maar de bomen niet sluiten, maar de kleppen wel werken.

Het zou me niets verbazen als je ze in Oekraïne ook wel kan vinden: toen ik met een vriendin uit dat land was wezen fietsen, kwamen we langs de overweg in het Wormerpad. Zij vroeg me of we over mochten steken, waarop ik, verbaasd natuurlijk, antwoorde van wel. Daarop stapte ze af en ging met de fiets aan de hand voorzichtig op de overweg af. Ze vertelde dat het in Oekraïne niet aangeraden wordt fietsend een overweg over te steken. Ik vermoed dat dat dus met de onbetrouwbaarheid van de gemiddelde overweg te maken heeft, maar het zou ook de staat van het wegdek kunnen zijn, het is mij in ieder geval niet duidelijk geworden.
Gezien de vele overblijfselen uit de Soviet-tijd in Oekraïne, verwacht ik dat hun overwegen net zo vaak met idioten te maken krijgen als Rusland (ze rijden er in ieder geval net zo beroerd... ik heb in 9 dagen Kiëv meer ongelukken zien gebeuren en al veroorzaakt gezien dan in de (toen) 29 jaar dat ik op de planeet rondliep)
's lands wijs, 's lands eer. In Nederland mag zelfs een ambulance niet het spoor oversteken als de bomen neer zijn.
Het grote verschil is dat er daar, net zoals in Oekraïne, hordes personeel is. Veel gaat nog met de hand, dus ze weten ook of er nog tijd is om een ambulance door te laten.
Blij dat wij die stomme kleppen niet in Nederland hebben.
Och... het zou toch wel wat schelen denk ik. Ook in Nederland zijn er nog altijd genoeg mensen die het er op wagen. Het enige echte nadeel is dat je bij storingen echt geen kant meer op kan, tenzij iemand er even op gaat staan: er is niet extreem veel kracht nodig om die dingen even de grond in te duwen.