Het is al weer een week geleden ……. Nog niet vergeten ……Mvg Johan
Dat veel apps simpelweg nodig hebt, apps die privacy schenden, is een feit. Omdat het veel mensen geen zier kan schelen, raakt iedereen er op den duur afhankelijk van. Dat is niet kort door de bocht, maar dus gewoon een feitelijke constatering. Die autoriteit persoonsgegevens is er ook niet voor niets. En helpt. Maar niet afdoende. We raken onze privacy hoe langer hoe meer kwijt. Dat niet zien is onnozel. Geeft niet hoor. De chinezen leven er ook mee.
Een tijdje terug deed NS verwoede pogingen om de reiziger "in beeld te krijgen". Ze stimuleerden met zogeheten voordeeltjes dat je de app gaat gebruiken (waardoor NS weet welke reiziger wanneer waar reist) en vervolgens dat de niet-appende reiziger zich gaat aanmelden (voordeel: "u kunt zien welke trein vol is"). Met de gratis wifi in de treinen ben je ook al geregistreerd en gevolgd. Op stations zal het (zie supermarkt en winkelcentra) niet anders zijn. NS weet waar z'n klant is.Gezien dat almachtige (soms falende) planningssysteem krijg ik het vermoeden dat de reiziger ook meegepland wordt, en dat de NS top bij volgende storing roept " wij konden niet meer zien waar ons materieel, personeel en klant is".Het is begrijpelijk dat bij falen van dat almachtige systeem de NS niet automatisch kan zorgen dat treinvervangend vervoer voor je klaarstaat om je op bestemming te brengen. Maar bij opstarten na de storing worden wel de treinen op de juiste plek gebracht, maar niet de reizigers ?!? Ook raar dat NS dat almachtige systeem niet gebruikt om de reiziger het voordeel van automatisch realtime geld terug bij storing te bieden. Dat lijkt me technisch simpeler dan een promo excuus filmpje met de CEO maken.
Het is begrijpelijk dat bij falen van dat almachtige systeem de NS niet automatisch kan zorgen dat treinvervangend vervoer voor je klaarstaat om je op bestemming te brengen. Maar bij opstarten na de storing worden wel de treinen op de juiste plek gebracht, maar niet de reizigers ?!?