Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
Vandaag om 22:06:37
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door RikJ
Vandaag om 21:57:15
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door spoorijzer
Vandaag om 21:52:32
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 21:49:48
Plaatdikte van een rangeerbaan door Te 2/2
Vandaag om 21:47:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 21:16:31
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 21:11:07
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 20:39:47
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:27:28
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 19:59:09
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door AP3737
Vandaag om 19:57:33
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:32:34
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Hans1963
Vandaag om 18:43:11
Roco ns 309 ac>dc door Ben
Vandaag om 18:41:21
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
Vandaag om 18:21:43
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 18:09:39
Roco BR 93 stroomafname door Herb73
Vandaag om 18:07:33
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Silvolde
Vandaag om 18:04:17
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 17:58:44
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 17:52:29
Albert's fantasie in schaal 0e door Noordernet
Vandaag om 17:37:59
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door grossraumwagen
Vandaag om 17:37:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 17:22:26
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 17:20:26
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 16:07:49
Opstelbaan door spoorijzer
Vandaag om 15:24:53
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door dennie
Vandaag om 15:23:47
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:41:05
Dat overkomt mij niet. door wob
Vandaag om 14:14:13
The Summer of 69 door Gert Arkema
Vandaag om 13:08:55
  

Auteur Topic: Stevige overwegbeveiliging  (gelezen 3019 keer)

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3452
    • Mijn van-alles website
Re: Stevige overwegbeveiliging
« Reactie #15 Gepost op: 08 April 2022, 20:41:27 »
Daar viel me de nogal stevige overwegbeveiliging op (bij beide weghelften, trouwens):
[...]
Pardon? Kennelijk komt het nogal eens voor dat er iemand de overwegbomen negeert. Is dit redelijk standaard in Rusland? Eerste keer dat ik het zie.
Ja, erg standaard. Naast lange wachttijden en sowieso een hoog gehalte automobilisten dat schijt heeft aan alles of het rijbewijs gekocht heeft (dat kan nog steeds, verhaal uit de eerste hand van een vriendin van mij), vermoed ik dat het ook iets met de betrouwbaarheid van de overwegen van doen heeft. Er zijn behoorlijk veel filmpjes waarbij wel lampen knipperen maar de bomen niet sluiten, maar de kleppen wel werken.

Het zou me niets verbazen als je ze in Oekraïne ook wel kan vinden: toen ik met een vriendin uit dat land was wezen fietsen, kwamen we langs de overweg in het Wormerpad. Zij vroeg me of we over mochten steken, waarop ik, verbaasd natuurlijk, antwoorde van wel. Daarop stapte ze af en ging met de fiets aan de hand voorzichtig op de overweg af. Ze vertelde dat het in Oekraïne niet aangeraden wordt fietsend een overweg over te steken. Ik vermoed dat dat dus met de onbetrouwbaarheid van de gemiddelde overweg te maken heeft, maar het zou ook de staat van het wegdek kunnen zijn, het is mij in ieder geval niet duidelijk geworden.
Gezien de vele overblijfselen uit de Soviet-tijd in Oekraïne, verwacht ik dat hun overwegen net zo vaak met idioten te maken krijgen als Rusland (ze rijden er in ieder geval net zo beroerd... ik heb in 9 dagen Kiëv meer ongelukken zien gebeuren en al veroorzaakt gezien dan in de (toen) 29 jaar dat ik op de planeet rondliep)
's lands wijs, 's lands eer. In Nederland mag zelfs een ambulance niet het spoor oversteken als de bomen neer zijn.
Het grote verschil is dat er daar, net zoals in Oekraïne, hordes personeel is. Veel gaat nog met de hand, dus ze weten ook of er nog tijd is om een ambulance door te laten.
Blij dat wij die stomme kleppen niet in Nederland hebben.
Och... het zou toch wel wat schelen denk ik. Ook in Nederland zijn er nog altijd genoeg mensen die het er op wagen. Het enige echte nadeel is dat je bij storingen echt geen kant meer op kan, tenzij iemand er even op gaat staan: er is niet extreem veel kracht nodig om die dingen even de grond in te duwen.