Bezetmelding van de ABC sectie gebeurt door melding vanuit de linker spoorstaaf naar DR4088CS modules. Zou daar een probleem kunnen zitten door een afwijkende spanning vanuit de DR4088? Ik weet niet wat voor soort relais de MP6 heeft. wordt als oplossing voor het 'kruipen' van de loc bij ABC het updaten van de LokSound V5 met de laatste firmware genoemd. Ik neem aan dat ik voor zo'n update speciale software (LocProgrammer?) nodig heb.
Kan je bevestigen dat het 'door-kruip' gedrag ook plaatsvindt bij gebruik van alleen de loc (dus zonder trein)?
Bij CV4 = 8 ofzo zou je loc vrijwel onmiddellijk tot stilstand moeten komen. 50 cm remsectie zou dan meer dan genoeg moeten zijn. (tenzij je Canadese loc meer dan 50 cm is..).
Je rijdt toch wel met enkele tractie he? Dubbeltractie werkt niet lekker met dit systeem (de eerste loc begint immers eerder met afremmen als de 2e, en de 2e duwt dus langer door).
Als je gebruik wil maken van constante remweg kan je dat bij Lenz instellen met CV51 (aan/uit) en Cv52 (remlengte). Bij ESU is dat CV 254 en255 (aan/uit en tevens remlengte voor een waarde >0). Deze instellingen zijn allemaal gerelateerd aan de instelling CV53 (referentiespanning) welke je mee instelt met de auto instelling procedure (CV54 = 0 e.v.). Als je deze waarde naderhand nog verandert, veranderen je remweginstellingen ook mee. Daar heb ik wel eens dankbaar gebruik van gemaakt om de ESU remweg van een klein lokje (=meestal lage 'automatische' CV53) een veel langere remweg te geven; langer dan ik met CV254 (=max255) bereiken kon.
Bij standaard BM1 gebruik begint je trein fatsoenlijk te remmen als het laatste stroom voerende wiel de remsectie inrijdt. (dus OOK twee rechterwielen binnen 1 draaistel kunnen stroom voerend zijn!). Je zou echt niet de eerste zijn die er met dit ABC gebeuren uiteindelijk erachter komt dat er toch ergens in 1 of meerdere wagons toch een doorverbinding blijkt te zijn).
Je kunt ook een oproep doen op het forum voor de software update. Je hebt ervoor de lokprogrammer hardware en software nodig. Je kunt ook overwegen de lokprogrammer zelf te kopen. Als je veel wilt spelen met de instellingen van de decoder is dat ideaal met de software waar je alles kunt instellen met sliders/invulvelden en direct kunt testen.
Bij een constante maximum snelheid per loc ben ik gaan inregelen op de volgende CV's CV 4 remvertragingCV 134 gevoeligheid ABCCV253 en CV 254 constante remafstand lineair.