Martin, ik heb nergens het woord "analoog" gebruikt. Dus inderdaad: ik snap niet waar je het over hebt.
Martin, ik heb nergens het woord "analoog" gebruikt. Dus inderdaad: ik snap niet waar je het over hebt.En net zo goed helemaal automatiseren met software ? Ja, dat kan, maar als iemand (zoals ik) dat nou eenmaal niet wil ? Dan kun je met ABC heel ver komen, maar niet als je ABC alleen maar in de basis (lees: diodes) toepast. Daar is meer voor nodig, dus daar zou ik me maar eens in verdiepen. Zou met jouw achtergrondkennis (naar ik hoor) toch een nieuwe wereld doen opengaan. Kun je in ieder geval potentiële klanten beter bedienen, al is het maar met antwoorden op vragen.
HalloHeb ooit uitgezocht, bij gebruik ZIMO decoders, welke cv's er zijn voor het instellen van het ABC protocol.Ben het niet gaan gebruiken maar zie hier een overzicht voor de Zimo decoders.Groeten Frans
En zo ontstaat verwarring.
In de beschrijving van Lenz BM2 staat o.a. nog dat:- Je langste trein in de gehele sectie moet passen (driving section).- Dan krijg je de remsectie waarbij je snelste trein tot stilstand moet kunnen komen (kan je natuurlijk aanpassen). Zal wrs voor BM1 gelden dat je hele sectie zolang moet zijn dat je trein erin past en ook tot stilstand kan komen.
In de nieuwe firmware kunnen ze ook na een ingestelde tijd omkeren na een stop. Best een leuke feature die volgens mij verder alleen bij ZEN decoders ingebouwd zit.
Bedoel je met ZEN decoders misschien ook Lenz decoders ? (behoorlijk zen ) Zit er al jaaaaaren in.
Goed lezen, dan kom je er vanzelf achter dat die een nogal eigen systeem hebben. Dus niet compatibel zijn met de ABC zoals wij die hier kennen.