Wat ik al wel begreep is dat je CV27 moet instellen, heb je dit al gedaan?
Lijkt mij typisch iets voor het mij onbekende decodermerk xxx. Als je zo iets zegt, wil je dan aub ook het decodermerk er bij noemen, want zo is het een loze opmerking.
De locs rijden met verschillende decoders die allemaal ABC geschikt zijn.
En verder: heb je de klant wel geïnformeerd, dat het werken met ABC analoog aan het inzetten van de BM1 of soortgelijken (Citaat: Ben nu eigen printjes aan het maken ervoor.) , alleen werkt als aan een aantal condities is voldaan ? En dat als niet aan de condities is voldaan, het ook niet gaat werken ?
Mijn probleem is dat ik de remweg niet goed krijg afgesteld voor de verschillende decoders. Sommige locs 'breken' zelfs door de ABC heen; ze komen niet tot stilstand maar kruipen verder tot ze uit de remsectie zijn en dan dus weer (ongewild) verder rijden. De remsecties op mijn H0 baan zijn niet zo lang (50 cm) maar volgens mij is dat voldoende om ABC afremmen minimaal realistisch te laten plaatsvinden.
Wie heeft het hier over LENZ locdecoders? Misschien dat je rond twee uur snachts de vraag niet goed gelezen hebt?
Bij alle merken die ik gebruik (ZIMO, Doehler, Kuehn, Train-O-Matic, ESU, Uhlenbrock) stel je met CV27
Deze opmerking kan ik na meerdere keren lezen niet begrijpen. a) welke conditiesb) wat heeft het met analoog te makenc) wat heeft dit te maken dat ik zelf printjes maak.Beetje vreemde opmerking.
O ja: Bij ABC moeten alle stroomverbruikers in de trein in de bewuste ABC-sectie zitten. Anders zal de decoder het ABC-deel niet goed detecteren.
Is 50 cm misschien toch aan de korte kant als de complete remweg daarin moet worden uitgevoerd?