Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Wim Romijn
Vandaag om 18:02:45
Pendel module door saskia
Vandaag om 18:00:02
CTA’s jaren …70? / 80… door Petertje
Vandaag om 17:46:12
Wat doen jullie als het koud wordt? door Frank 123
Vandaag om 17:41:25
Au bord de la Cèze door Wim1969
Vandaag om 17:29:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 17:18:24
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:06:56
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 17:04:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:02:35
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door aad52
Vandaag om 16:59:38
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 16:40:35
NS 3502 van zwart naar groen door Ivo tB
Vandaag om 16:39:37
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door AP3737
Vandaag om 16:36:47
Messing op z'n Zweeds (h0) door Simplex
Vandaag om 16:29:42
Problemen met digitale koppeling Roco door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:26:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door C_Jabaaij
Vandaag om 16:22:13
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Erik01
Vandaag om 15:58:56
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 15:52:58
Roco traxx 'Eurocity' door the_gold
Vandaag om 13:59:18
Minibaan Visserskaai H0 door Sven
Vandaag om 13:59:17
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 13:18:06
Spur 1 Tage 18 en 19 oktober 2025 door Kees-Jan
Vandaag om 13:07:41
ATT hondenkop onderdeel door Luc2000
Vandaag om 13:01:25
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door Wim1969
Vandaag om 12:29:51
De bouw van een HTM GTL8 door piksov
Vandaag om 12:23:48
Mijnbouw Indonesië door Wim Vink
Vandaag om 12:15:22
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 10:25:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
Vandaag om 09:10:11
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 07:41:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
20 September 2025, 22:31:00
  

Auteur Topic: Arriva op Dordt-Geldermalsen  (gelezen 10099 keer)

FCA

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Arriva op Dordt-Geldermalsen
« Reactie #15 Gepost op: 23 August 2006, 12:31:18 »
Stig,

Uit m'n hoofd gezegd hebben er in 1997 sprinters gereden.
Was maar 1 of 2  jaartjes overigens.
Na deze periode zijn de plan V weer teruggekomen.

Of Arriva  opdeze lijn gaat dieselen, ik zou het niet weten.
Wel komen er een aantal haltes bij: Sliedrecht Baanhoek, Hardinxveld Giessendam West/sliedrecht noord oost Quadrant, Hardinxveld Giessendam Oost (voor de ingewijden de oude halte Buldersteeg) en  Gorinchem west / Schelluinen.




Anoniem

  • Gast
Re: Arriva op Dordt-Geldermalsen
« Reactie #16 Gepost op: 23 August 2006, 13:58:47 »
Wel komen er een aantal haltes bij: Sliedrecht Baanhoek, Hardinxveld Giessendam West/sliedrecht noord oost Quadrant, Hardinxveld Giessendam Oost (voor de ingewijden de oude halte Buldersteeg) en  Gorinchem west / Schelluinen.

Is de vetgedrukte een poging om in de Guinness te verschijnen?  ;D

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10745
Re: Arriva op Dordt-Geldermalsen
« Reactie #17 Gepost op: 23 August 2006, 14:20:54 »
Voor de echte liefhebbers nog even de exacte data:

1    december 1883    Opening Geldermalsen-Gorinchem
16  juli            1885    Opening Gorinchem-Dordrecht
31   mei          1992    Elektrificatie Dordrecht-Geldermalsen

No dress rehearsel, this is our life.

Mr Timetable

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: Arriva op Dordt-Geldermalsen
« Reactie #18 Gepost op: 23 August 2006, 14:28:34 »
Ik weet nog dat het een domein was van ronkende plan U's.

Sterker nog, het was een bolwerk van de Dieselvijf. Stoom was er tot ongeveer 1954-1955. Daarna kwamen er vooroorlogse DE-3 en DE-5 treinstellen, afgewisseld. In de vroege jaren '60 werden de vooroorlogse DE-3'en afgelost door plan U. De DE-5 bleef voor spitstreinen tot 1974. De electrificatie van Heerhugowaard/Zaandam - Hoorn - Enkhuizen maakte zoveel Plan U's vrij, dat deze de spitsdiensten konden rijden die tot dan toe met DE-5 werden gereden. Hierdoor kon de DE-5 aan de kant en van 1974 tot 1992 was plan U heer en meester op deze lijn.

Ooit kon men van Dordt naar Nijmegen non-stop. In de stoomtijd. De verdieseling had een nadeel: de dienst werd in Geldermalsen geknipt en die blunder werd nooit ongedaan gemaakt

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1480
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: Arriva op Dordt-Geldermalsen
« Reactie #19 Gepost op: 23 August 2006, 18:10:39 »
Wat een info!
Mooie link overigens.
maarre gaat Arriva hierop dieselen?
Lijkt me toch een stuk kapitaalvernietiging.

Misschien gaan ze meer GTW's aan schaffen. Voor diegene die ze niet zo mooi vonden heb ik een trieste mededeling: Ze zijn er ook in electrische variant.  ;D

Over de concessie:
Jammer dat er zo weinig partijen zijn: tís hier of Connexxion/Syntus of Arriva.

Je vergeet NSR nog denk ik.
« Laatst bewerkt op: 25 August 2006, 18:02:26 door Jeroen1975 »
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: Arriva op Dordt-Geldermalsen
« Reactie #20 Gepost op: 23 August 2006, 20:23:25 »
Nogmaals..

Ddr- Gdm zal met electrisch matrieel gereden moeten worden.

Een eis van de consessie..

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1882
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Arriva op Dordt-Geldermalsen
« Reactie #21 Gepost op: 24 August 2006, 10:23:39 »
Legt het voor bij Arriva!!
klantenservice@arriva.nl

Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re: Arriva op Dordt-Geldermalsen
« Reactie #22 Gepost op: 06 September 2006, 10:08:24 »
Arriva gaat hier idd gewoon electrisch op rijden, er komen ooit nieuwe stellen, maar december 2006 gaat met ene levertijd van jaren natuurlijk nooit lukken. Men zal dus nog wel een tijdje met geleasd Plan V doormoeten.

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1480
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: Arriva op Dordt-Geldermalsen
« Reactie #23 Gepost op: 06 September 2006, 20:59:06 »
Arriva gaat hier idd gewoon electrisch op rijden, er komen ooit nieuwe stellen, maar december 2006 gaat met ene levertijd van jaren natuurlijk nooit lukken. Men zal dus nog wel een tijdje met geleasd Plan V doormoeten.

Worden ze misschien ook Arriva rood. Lijkt me wel leuk
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Arriva op Dordt-Geldermalsen
« Reactie #24 Gepost op: 06 September 2006, 21:31:53 »
Worden ze misschien ook Arriva rood. Lijkt me wel leuk

Asjeblieft niet zeg, misschien overweeg ik dan zelf een carriere als grafitty artiest, met alleen maar gele bussen... ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3044
    • Zwetdorf in model
Re: Arriva op Dordt-Geldermalsen
« Reactie #25 Gepost op: 06 September 2006, 21:46:16 »
Ook een stadsvervoerder heeft hier geprobeert tussen te komen. Dit is jammer :'( genoeg niet gelukt omdat het nog de oude stadse rechten kent. Jammer van de aanbestedings concessies die er tegenwoordig gelden.

Groeten,

Christoph

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1480
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: Arriva op Dordt-Geldermalsen
« Reactie #26 Gepost op: 07 September 2006, 18:23:57 »
Asjeblieft niet zeg, misschien overweeg ik dan zelf een carriere als grafitty artiest, met alleen maar gele bussen... ;D

Waarom niet? Je moet toch duidelijk kunnen zien dat je met een andere vervoerder mee gaat? Arriva logo over de vishaakjes plakken vind ik ook geen gezicht eigenlijk
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Arriva op Dordt-Geldermalsen
« Reactie #27 Gepost op: 07 September 2006, 20:59:59 »
Volgens mij kan Stig niet een knalrode Plan V waarderen en eerlijk gezegd kan ik hem daar geen ongelijk in geven...

Sowieso zou hij groen moeten zijn. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1480
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: Arriva op Dordt-Geldermalsen
« Reactie #28 Gepost op: 08 September 2006, 18:36:19 »
Groen mag ook. Ze hebben ook groene bussen.
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

Remco vM

  • Online Online
  • Berichten: 3242
Re: Arriva op Dordt-Geldermalsen
« Reactie #29 Gepost op: 08 September 2006, 18:45:29 »
Volgens mij kan Stig niet een knalrode Plan V waarderen en eerlijk gezegd kan ik hem daar geen ongelijk in geven...

Sowieso zou hij groen moeten zijn. :)

- Peter

Ieder zijn smaak, een rode plan u vind ik weer geen gezicht, ook al is dit historisch verantwoord. Qua model hetzelfde als een plan-U, maar goed dit is mijn persoonlijke mening en smaak.
Al zou ik een kleurvariant wel kunnen waarderen en misschien fleisschmann ook wel ;)
Remco
« Laatst bewerkt op: 08 September 2006, 18:50:11 door Randstadrailer »