Ik heb de oersik van thingiverse ook geprint, leuk modelletjeDe kap compleet slt file is voor H0 niet echt geschikt. Het is beter om de losse onderdelen te nemen en die gedeeltelijk met een cad programma te veranderen en zaken te voegen.
"Haast, makkelijk verkrijgbaar en goedkoop..." Ik denk dat je vader liever heeft dat ie goed moet rijden. Anders is de lol er snel af. Die geprinte aandrijving in combinatie met die motor die je linkt gaan het dan echt niet worden. Ik kan zo al zien dat dat een raceauto wordt die alleen maar snel kan rijden.Het nadeel van geprinte modellen is dat er vaak helemaal niet nagedacht is over de aandrijving. Maar bij het maken van een 3D model moet je eerst de aandrijving klaar hebben en daarom heen bouw je het model. Ik denk dat je het onmogelijke vraagt gezien je wensen. Maar ik laat graag mijn ongelijk bewijzen, dus laat je door mij niet tegenhouden.
Is dit h0? Zo ja, dan kan het wel. :-)
Wat zou je verbeteren of veranderen?
Maar ik denk dat ik het gewoon eens moet proberen met wat ik al heb/makkelijk kan krijgen en zien hoe goed/slecht dat met deze motor is. Als het ergens op lijkt dan is het waard om verder te gaan
Makers/bedenkers beginnen ergens aan, en haken dan tegen het eind af met de juiste instelling.Heb nu geen zin meer om de zaken aan te passen.
En dat is juist het proces. Tekenen, printen, aanpassen, printen, tekenen etc.Modellen dienen soms wel 5 tot 6 keer opnieuw geprint te worden.
Mat name zoals nu bij de sik ook wordt aangegeven: te dikke randjes, verkeerde rondingen,..Daarbij "verschalen" is niet zomaar te doen.
Mocht iemand de veranderde .slt files (frame en cabine wanden) willen hebben dan hoor ik dat graag. De files zijn door de manipulaties in FreeCAD nogal groot geworden...
Nu ja, die kritiek past in dit geval niet werkelijk. De ontwerper heeft voor zichzelf, baserend op een of ander onderstel, een Oersik getekend in schaal 1:32 en die voor algemeen gebruik op Thingiverse gepubliceerd. Daarmee was het projekt voor hem ten einde. Dat iemand anders probeerd dat model dan in 1:87 te printen en daarbij een paar minder perfekte details ontdekt, kun je de ontwerper niet verwijten. Dat is niet fair.
Het is wel jammer dat hij z'n ontwerp niet in het orgineel file formaat publiceren wil. Dan zouden veranderingen makkelijker zijn. Maar dat kun je de ontwerpen ook niet werkelijk verwijten.
Dat is mijn ervaring met (meerdere) thingiverse bestanden.Makers/bedenkers beginnen ergens aan, en haken dan tegen het eind af met de juiste instelling.
Als je Blender leert gebruiken, kun je gewoon alles doen met een STL. Je hebt controle over elke puntje.