Om te testen met als doel het detecteren van fouten heb ik 2 keer mijn baan aangezet en de ruimte verlaten om de dag erop terug te komen en te gaan controleren.De eerste keer bleken er 5 plaatsen te zijn waar het treinverkeer vastliep dwz dat bijv. treinen tegenover elkaar stonden en niet meer weg konden komen. Een soortgelijke situatie bij een Engelse wissel waar geen prioriteit meer aangegeven was. Dat is wat ik me herinner.Van die 5 plaatsen heb ik er 3 op kunnen lossen, de andere 2 bleken ook na de 2e test blijvend en heb ik zo gelaten, omdat het geen enkel belang had deze op te lossen.Overigens: ik gebruik géén programma en computer, ik stuur alles met het (uitgebreide) ABC systeem van Lenz. En ik heb denk ik een beetje grote baan.Daarbij kost zo'n test klauwen vol met geld, als je rekening houdt met kilometers rijden en de slijtage die dat met zich meebrengt. In de voorbereiding ben je aan jezelf verplicht alle materieel in puike conditie te brengen om zo goed mogelijk mechanische problemen te voorkomen. En notoir slecht rijdend of storingsgevoelig materieel niet in te zetten.
Denk dat je gelijk hebt, maar bij Veroniek is het treinverkeer begrijp ik zo intensief dat ze een aanschaf-, onderhoud- en sloopschema hanteert.