Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
Vandaag om 22:55:21
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door grossraumwagen
Vandaag om 22:53:04
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39

Auteur Topic: Zeeuwselijn in onderhoud  (gelezen 28769 keer)

Albert Bas

• Offline Offline
Re: Zeeuwselijn in onderhoud
« Reactie #45 Gepost op: 31 March 2008, 15:13:09 »
 :-| Oeps, en dat wist ik nou weer niet. (van die Deutzen dan).
Zijn dus net als de V100en van Alstom, gereviseerde DR loks?

groet, Albert.
« Laatst bewerkt op: 31 March 2008, 19:02:15 door Albert Bas »

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 31 March 2008, 18:12:25 »
Die Deutz zijn overgenomen van HGK enkele jaren terug, zijn dus west Duitse locs.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #47 Gepost op: 31 March 2008, 21:28:08 »
citaat=Omwonenden van het Zeeuwse spoor willen strengere geluidsnormen aan het spoor. De Raad van State buigt zich deze dagen over die geluidsoverlast. Goederenvervoerders Railion en Cobelfret willen juist steeds méér goederentreinen laten rijden. De aanleg van geluidsdempers bieden nog te weinig soelaas. Zowel de vervoerders als de omwonenden willen dat minister Cramer snel 'stille treinen' laat rijden= einde citaat

Naar mijn bescheiden mening had dat nu toch kunnen gebeuren? Alles is aanwezig en het spoor is buiten bedrijf. Maar ja, daar hebben ze nu eenmaal dure jongens voor in dienst die daar voor gestudeerd hebben! en wat is nu de mening van een gewone burger waard?......
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #48 Gepost op: 31 March 2008, 22:20:20 »
Zowel de vervoerders als de omwonenden willen dat minister Cramer snel 'stille treinen' laat rijden= einde citaat

Ja, vilten wielbanden op rubberen rails. ;D
Eigenlijk snap ik deze zin niet. De minister laat toch geen treinen rijden, dat doen de vervoerders toch?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Hans Reints

• Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #49 Gepost op: 02 April 2008, 18:51:16 »
Het spoor blijft de gemoederen in het Zeeuwse bezich houden. Het is ook nooit goed :(

PZC woensdag 02 april 2008 | 18:15
-motie Middelburg valt verkeerd in Reimerswaal

KRUININGEN - Het gemeentebestuur van Reimerswaal is ontstemd over een motie die maandagavond door de Middelburgse gemeenteraad is aangenomen. Daarin staat dat het Middelburgse college van B en W met NS in gesprek moet gaan over behoud van de intercity in Zeeland.  "Schandalig", zegt de Reimerswaalse wethouder Cees Knuit
De motie was een initiatief van de CDA-fractie. Raadslid Jo Kodde liet weten de huidige dienstregeling (één keer per uur een stoptrein en één keer per uur een intercity) prima te vinden. Waarschijnlijk eind dit jaar verandert dat. Dan zullen er twee intercity's per uur rijden, die echter wel op alle stations stoppen. De Middelburgse raad wil nu dat de 'echte' intercity behouden blijft, tot ongenoegen van Knuit. "We hebben met pijn en moeite die stations kunnen openhouden (voor Krabbendijke, Kapelle-Biezelinge en Arnemuiden dreigde sluiting) en nu gaat Middelburg ineens klagen." De Kapelse wethouder Jon Herselman liet ook al weten ontstemd te zijn over de Middelburgse handelwijze.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Arreman

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 02 April 2008, 21:11:22 »
Sobat, tijdens de grote buitendienststelling worden er ook ca 8km raildempers aangebracht, maar dit gaat sommige niet ver genoeg. Er is een proef bezig met stillere goederenwagons, maar veel goederenwagons komen ui thet buitenland dus alles ombouwen is voorlopig geen optie.
H0, DCC, Intellibox, Koploper

Marnix van Lit

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 05 April 2008, 18:59:47 »
Een goede bekende medefotograaf Huub wees mij op het Bouwmachineforum. Dit gaat voornamelijk over bouwmachines maar af en toe zijn de treinen ook goed op de foto vastgelegd.

Groeten, Marnix

daan2353

• Offline Offline
  • 009, da's pas fijn.
    • h0e bregenzer waldbahn
« Reactie #52 Gepost op: 16 April 2008, 20:07:44 »
Sobat, tijdens de grote buitendienststelling worden er ook ca 8km raildempers aangebracht, maar dit gaat sommige niet ver genoeg. Er is een proef bezig met stillere goederenwagons, maar veel goederenwagons komen ui thet buitenland dus alles ombouwen is voorlopig geen optie.
Zo'n herrie maken de treinen echt niet. Een kennis woont op 20 meter vanaf het hoofdspoor vlak bij eindewege. De treinen zijn daar dus redelijk op snelheid en de goederentreinen rijden daar ook. Ze hebben 3 laags isolatieglas en geluidsisolatie en de trein hoor je niet! Ondanks dat je er vlakbij woont moet je echt uit het raam kijken om te merken dat er een trein rijdt.
Ik woon 200 m vanaf station goes, ook hier dus de goederentreinen en langzaam rijdende personentreinen. Enkel de diesels hoor je af en toe, als de wind goed staat en de ramen open staan.
Het probleem is dat er de laatste jaren tot heel dichtbij het spoor huizen gebouwd zijn. Dure grote woningen waar je met 2 bovenmodale salarissen wellicht in aanmerking komt voor een hypotheek. Deze mensen hebben nu dus "last" van de herrie. Die herrie was er al, maar ze zijn er naast komen wonen en klagen daar nu dus over.
Kennissen van mij woonden nabij hoofddorp, daar heb je pas reden tot klagen met al die vliegtuigen.
Geef mij maar een bromgeluidje 'snachts of een antracietluchtje overdag (stoomtrein), een mug is irritanter. ;D

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #53 Gepost op: 19 April 2008, 00:43:33 »
Ondertussen staat er in Bergen op Zoom een knaller van een bord, dat de onderdoorgang zal worden gebouwd, en geluidsschermen.

Zijn daar nog wel even bezig.
De contouren van de tunnel zijn al met damwanden geplaatst.

Af en toe LANG wachten voor de spoorwegovergang, op Strukton treinen.

Hans Reints

• Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #54 Gepost op: 15 May 2008, 17:44:55 »
Het circus gaat gewoon door 8)

Spoorbak valt veel duurder uit
Een halfverdiept spoor met tunnels aan de Goese Van Hertumweg en de Kloetingseweg kost veel meer dan de 40 miljoen euro die nu beschikbaar is. Het plan vergt zeker 50 tot 60 miljoen euro. Momenteel worden verschillende varianten onderzocht, waarbij wordt bekeken of er besparingen mogelijk zijn.
De gemeente Goes staat straks voor de keuze: of er moet extra geld bij, of het plan zal sterk moeten worden versoberd. Wethouder Rinus Dieleman (CDA, verkeer) gaat er in elk geval niet vanuit dat de huidige medefinanciers (havenbedrijf Zeeland Seaports, provincie, Prorail en ministerie Verkeer en Waterstaat) hun bijdrage zullen verhogen, nu blijkt dat de gekozen varant niet voor 40 miljoen euro is uit te voeren.
Welke kant het op gaat? Wethouder Dieleman durft er geen slag naar te slaan. "Ik wacht de onderzoeken van Haskoning af. Pas dan weten we als college waar we aan toe zijn." Haskoning verricht de planstudies in opdracht van spoorwegbeheerder Prorail.
De variant die college en raad vorig jaar het beste leek, ziet er als volgt uit: een halfverdiepte betonnen spoorbak van Kloetinge tot aan het NS-station, een tunnel onder de Van Hertumweg en twee fietstunnels bij de overgang Kloetingseweg. De overgang Buijs Ballotstraat wordt aangepast, maar behoudt spoorbomen.

De spoorbak moet afrekenen met geluidsoverlast en trillingen door het toenemende goederenvervoer. Prorail plaatst elders langs de Zeeuwse lijn geluidsschermen, betonnen dwarsliggers en raildempers om volgend jaar aan de wettelijke eisen voor spoorhinder te voldoen. Goes, waar het spoor dwars door de stad loopt, vindt dergelijke maatregelen onvoldoende en wil een halfverdiepte spoorbak. Samen met de provincie wist Goes het geld bijeen te sprokkelen, waarbij de bijdrage van Zeeland Seaports (20 miljoen euro) al een flinke stap in de goede richting betekende.

De 40 miljoen euro blijkt echter te weinig om het oorspronkelijke idee uit te voeren. Vooral de aanpassingen aan het perron van het station, de aanleg van een tijdelijk spoor om te zorgen dat tijdens de bouw treinverkeer mogelijk blijft én de geplande fietstunnels (een soort slakkenhuizen) bij de Kloetingseweg drijven de kosten flink op. Nader onderzoek zorgt ook voor vertraging. Een collegebesluit zal eerder na dan voor de zomer vallen.

bron:PZC

Marijn

• Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
« Reactie #55 Gepost op: 15 May 2008, 18:11:58 »
Ik kan niet genoeg hopen dat die ellendige bak er niet komt..  >:(

Trouwens Chris, is het waar dat het emplacement te BoZ op punt staat gesaneerd te worden ?
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

wibi

• Offline Offline
« Reactie #56 Gepost op: 15 May 2008, 18:26:32 »
Fijn laten zeuren die gasten die +last+ hebben van treingeweld. Spijtig genoeg maakt dat de haven van Antwerpen weer sterker, ach ja, ook niet zo erg, binnenkort is dat ook Nederland! Wim

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #57 Gepost op: 15 May 2008, 20:50:33 »
@Marijn

Ze zijn heel Bergen op Zoom flink aan het aanpakken.
Zover ik weet, wel eens opgevangen, zijn er plannen om iets met het bijzonder lelijke station te doen (het oude mogen ze van mij zo weer terug zetten)
Als ik oude foto's zie, kan ik er met mijn pet niet bij, dat men ooit heeft kunnen kiezen voor het wangedrocht aan beton en glas wat er nu staat.

Wat ik wel weet, is dat het stationsplein en omgeving erg op de schop gaat.

L1train

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 15 May 2008, 22:43:03 »
YES, vandaag het eerste bakkie in dienst gezien, de (EX strukton) RRF hippel met een sleep van 35 Fccpps'en welke deels beladen van Gs naar Krg.
Erg leuk 2 stoten met de fluit voor de overweg , heb nog nooit eerder het geluid van de Hippelfluit gehoord  ;D

Dan zou je misschien eens op bezoek moeten bij de SGB te gaan kijken, die hebben er ook 1. Heb daar op hemelvaartsdag nog een voetplaatrit meegemaakt.

L1train

• Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 15 May 2008, 22:51:44 »
Fijn laten zeuren die gasten die +last+ hebben van treingeweld. Spijtig genoeg maakt dat de haven van Antwerpen weer sterker, ach ja, ook niet zo erg, binnenkort is dat ook Nederland! Wim

je heb gelijk wim, wie was er nu eerder de trein of die zeurders?
ik woon ca 90 m van de spoorlijn, wat een vreselijke herrie, nou, nou, vreselijk ;D ;D. hier hebben ze een eindje verder ook al zo'n gek scherm neergezet omdat daar nieuwbouw gepleegd moet gaan worden. zet dan de woningen verder weg zou ik met mijn "boerenverstand" zeggen. ruimte zat in reimerswaal. (ik heb overigens niks tegen boeren hoor, die wil ik hier niet mee beledigen)
kennelijk denkt de gewone burger te simpel.