Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
ES44C4
Vandaag
om 09:46:04
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III.
door
Jelmer
Vandaag
om 09:20:08
maatvoering AKI
door
mldehaas
Vandaag
om 09:16:19
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren?
door
Ben
Vandaag
om 09:15:05
Eyro Interlaken
door
Bas, Dordrecht
Vandaag
om 08:52:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:19:23
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:17:25
MiWuLa
door
Bor de Wolf
21 August 2025, 23:44:01
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart
door
Sven
21 August 2025, 23:24:08
Roco ns 309 ac>dc
door
hmmglaser
21 August 2025, 23:06:07
Stalen rijtuigen van NS
door
FRIE
21 August 2025, 23:03:50
br 041 334-4 Fleischmann H0
door
saskia
21 August 2025, 22:53:42
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Tjalling
21 August 2025, 22:21:24
Da's Daz 2
door
Huup
21 August 2025, 21:15:31
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
21 August 2025, 21:13:23
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
ES44C4
21 August 2025, 20:47:21
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Jos_1972
21 August 2025, 20:01:45
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Martin Domburg
21 August 2025, 19:49:57
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
21 August 2025, 18:56:25
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald Halma
21 August 2025, 18:41:26
Trafo regelaar hulp
door
FraWi
21 August 2025, 18:38:14
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
21 August 2025, 17:12:28
RhB H0m, Albulisch
door
Sylvester
21 August 2025, 17:00:00
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
tijgernootje
21 August 2025, 16:27:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
GD
21 August 2025, 16:12:18
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
21 August 2025, 15:22:53
De Projecten van RetroJack
door
tijgernootje
21 August 2025, 15:22:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
21 August 2025, 15:21:57
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
21 August 2025, 14:48:22
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
21 August 2025, 14:46:59
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter (gelezen 1116 keer)
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8598
Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Gepost op:
27 January 2022, 10:33:37 »
Een informatief filmpje:
Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter. Over het (slechte) reilen en zeilen bij DB Cargo.
https://www.youtube.com/watch?v=gkbCO_ljOj8&ab_channel=hrfernsehen
Gelogd
Jeroen
Hlv53
Offline
Berichten: 569
Re: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Reactie #1 Gepost op:
27 January 2022, 15:14:53 »
Tja, het antwoord cq oplossing wordt eigenlijk verschillende malen gegeven: reizigerstreinen moeten geen voorrang meer krijgen. Rijden ook echt alleen maar in de weg.
Gelogd
Hlv53
Offline
Berichten: 569
Re: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Reactie #2 Gepost op:
27 January 2022, 15:26:31 »
Maar de grootste schuldige is DB Netz, of liever gezegd de politiek. DB Netz schrapt constant sporen en rijpaden van DB Cargo. DB Cargo kan eenvoudigweg niet concurreren met privé-ondernemingen, juist omdat het zo'n politiek beladen beestje is. Enfin, zal niet op korte termijn veranderen.
Gelogd
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7753
Forummoderator
Re: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Reactie #3 Gepost op:
27 January 2022, 17:35:04 »
Best een aardig filmpje! Bedankt voor het doorgeven.
Een paar nuanceringen:
- Het schrappen van sporen en rijpaden door "Netz", daar zijn (neem ik aan) de niet-DB-vervoerders in even grote mate het slachtoffer van, niet alleen DB cargo.
- In het filmpje worden er van DB Cargo twee negatieve dingen gezegd: ze reageren/handelen niet snel in vergelijking met de particuliere vervoerders. En ze hebben veel oude loks.
Het filmpje is realistisch/eerlijk over de tijd die alles kost. Lokwissel met alles eromheen? Zo een half uur kwijt. Van een gemengde goederentrein alle koppelingen losmaken voor het heuvelen: minuutje of anderhalf à twee per wagen, dus ongeveer een uur voor een hele trein. Controle van een goederentrein? Ook ruim een halfuur. Enz.
Een algemene wens is meer electrificatie. Al dat lokwisselen...
Aardig dat ze de houtverwerkende industrie erbij betrokken. Duidelijk een onderneming die graag van het spoor gebruik maakt omdat hout een duidelijk zwaar massa-goed is en er best wel afstanden af te leggen zijn. Maar ja, de problemen.... Waar vind je nog een losweg? 60km rijden. En het is geen geasfalteerde losweg, maar het soort moeras waar je een tank voor nodig hebt.
Aan de andere kant.... als je de infra en de loswegen en het fijnmazige netwerk allemaal behoudt kost het je klauwen met geld. Er wordt ook flink verlies geleden.
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
Hlv53
Offline
Berichten: 569
Re: Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter
«
Reactie #4 Gepost op:
27 January 2022, 19:47:02 »
Nu wordt de suggestie gewekt door de reporter dat DB Cargo het infragebeuren stelselmatig verwaarloost. Dat zou misschien kunnen voor de de terreinen die ze in bezit heeft, maar het merendeel is niet eens van DB Cargo, laat staan de sporen. Deze zijn in beheer van DB Netz en daar heeft DB Cargo niets over te zeggen (of toch niet veel). Dat vind ik persoonlijk het jammere van dit filmpje, dat eigenlijk bij de verkeerde instelling aangeklopt wordt.
DB Netz gaat over de bovenleidingen, sporen, rijpaden etcetera, niet DB Cargo of de privémaatschappijen.
Daarnaast is het inderdaad zo dat DB Cargo verlies (en veel) lijdt, maar dat is ook wel een beetje inherent aan wat de politiek ervan gebakken heeft en welke rol DB Cargo moet spelen.
Mvg Bas
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter