Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 17:52:00
Fleischmania Nostalgia door grossraumwagen
Vandaag om 17:36:36
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 303903 keer)

Daan!

• Offline Offline
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #315 Gepost op: 06 April 2022, 13:45:50 »
Piko brengt trouwens slim, een van de gewildste versies uit, waar LSM en ET met de huidige versies komen.

Hoe weet je dat? Btw, ET en LSM brengen ook ICR uit. Dus feitelijk gezien klopt je opmerking ook nog geen eens.

Fritsprt

• Offline Offline
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #316 Gepost op: 06 April 2022, 13:55:00 »
Hoe zit het bij Piko met de trapjes? Zitten die op het draaistel of aan de kap? Draaien de draaistellen in het midden of is het draaipunt verschoven?
Groet Frits

Rob Ellerman

• Offline Offline
  • Modelspoor is emotie...
« Reactie #317 Gepost op: 06 April 2022, 13:59:42 »
Het is inderdaad wel wat aan de late kant dat Piko er mee komt, maar het past naar mijn idee wel helemaal in de marketingstrategie van Piko-baas Wilfer. Als ik zie wat er de afgelopen jaren al voor modellen bij hun zijn uitgebracht die ook in de collecties van andere (grote) modelspoorfabrikanten zitten, dan krijg ik toch sterk het idee dat het merk zich (met wat ellebogenwerk) steeds meer en meer naar de voorste geledingen van de modeltreinmarkt aan het bewegen is. Het zal voor een belangrijk deel straks ook gaan om de knikkers en als de Nederlandse consument een keuze moet maken uit vier merken, waarbij  de goedkoopste rijtuigen €55,- zijn en de duurste (op dit moment nog ET en PB Models, prijzen van LS op dit moment nog niet bekend) € 80,-, dan scheelt bij aanschaf van een basisstam van vier rijtuigen toch € 100,-. Even afgezien van het feit dat alle merken nu met een andere uitvoering gaan komen...

Rob
« Laatst bewerkt op: 06 April 2022, 14:01:17 door Rob Ellerman »
Tbinnebarretije…

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #318 Gepost op: 06 April 2022, 14:02:53 »
Persoonlijk vind ik dat een verschil voor vier rijtuigen waarbij ik nog steeds voor de beste kwaliteit wil kiezen en niet perse de beste prijs
En hoe zeer ik Piko (en ET) alles gun, ik gun het een nieuwe Nederlandse fabrikant die zijn nek uitsteekt en risico's neemt ook heel erg, want die gaan vast in de toekomst nog meer moois maken als het ICR project niet een te groot debacle wordt doordat er toevallig vier tegelijk mee komen
Er zal best wat irritatie over en weer zijn hierover tussen de fabrikanten, maar niemand zal bewust voor deze situatie gekozen hebben.
« Laatst bewerkt op: 06 April 2022, 14:05:42 door Sicco Dierdorp »

Harold34

• Offline Offline
« Reactie #319 Gepost op: 06 April 2022, 14:10:43 »
Persoonlijk vind ik dat een verschil voor vier rijtuigen waarbij ik nog steeds voor de beste kwaliteit wil kiezen en niet perse de beste prijs
En hoe zeer ik Piko (en ET) alles gun, ik gun het een nieuwe Nederlandse fabrikant die zijn nek uitsteekt en risico's neemt ook heel erg, want die gaan vast in de toekomst nog meer moois maken als het ICR project niet een te groot debacle wordt doordat er toevallig vier tegelijk mee komen
Er zal best wat irritatie over en weer zijn hierover tussen de fabrikanten, maar niemand zal bewust voor deze situatie gekozen hebben.

De kwaliteit kunnen we pas beoordelen als we de rijtuigen in handen hebben. 

Duoblock

• Offline Offline
« Reactie #320 Gepost op: 06 April 2022, 14:20:43 »
Mijn glazen bol zegt dat de komende periode veel ICR's gedumpt gaan worden, dus als je even geduld hebt als hobbyist dan kun je een leuke combinatie samenstellen voor weinig.

Edwin2121992

• Offline Offline
« Reactie #321 Gepost op: 06 April 2022, 14:38:38 »
Hoe weet je dat? Btw, ET en LSM brengen ook ICR uit. Dus feitelijk gezien klopt je opmerking ook nog geen eens.

Ik was per abuis vergeten dat die ook met de gewone ICR komen inmiddels. Mijn opmerking klopt dan inderdaad niet.

Groeten Edwin.

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #322 Gepost op: 06 April 2022, 14:54:15 »
Waarom dumpen? De lsm bevallen prima.

Rob Moerkerken

• Offline Offline
  • Koploper, LocoNet, Digikeijs, TP IV
« Reactie #323 Gepost op: 06 April 2022, 15:14:48 »
Ja, ik heb hier ook een LSM en die is wat mij betreft prima
Rob Moerkerken

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
« Reactie #324 Gepost op: 06 April 2022, 15:20:08 »
Het is gewoon voor alle partijen Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Maar ze moeten door.

De kunst blijft om als fabrikant onderscheidend te zijn t.o.v. de andere partijen. Artitec is daar een voorbeeld van met alle treinstellen die ze de afgelopen 10 jaar in de markt hebben gezet. DE-1, DE-2, DE-3, Mat'54 IV. Piko deed dat met de dieselloc NS 2000 en PB Models doet dat nu met de DH-1 en DH-2.

Rijtuigen en goederenwagens is toch anders. ExactTrain zit al enkele jaren in dat segment, net als LS Models, maar dan met name moderner materieel. Ook Artitec heeft in de loop van de jaren meerdere rijtuigen en goederenwagens uitgebracht, net als bijvoorbeeld EloTrains. En dan heb ik het nog even niet over de grotere merken.

Op Artitec en Roco met Mat'64 na is er de laatste tijd geen fabrikant die zich waagt aan Nederlandse treinstellen. Terwijl hier nu juist nog het nodige ontbreekt. Met treinstellen sluit je tot op heden ExactTrain en LS Models al uit en van Artitec weet je dat ze het liefst de oudere treinsteltypes uitbrengen.

Blijft het gat van de modernere treinstellen (SGM, ICM, IRM, SM'90, DM'90, SLT, Flirt-3, SNG en ICNG) en de echte unicaten zoals NS 2801, NS 2900 en Kameel over. De kans dat tegelijkertijd zo'n model door meerdere fabrikanten wordt ontwikkeld acht ik een stuk kleiner dan bij ICR of een Motorpost of iets dergelijks. Maar een DE-5 is natuurlijk ook nog het overwegen waard hè.....  ;D ;D ;D ;D

Jeroen

Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
« Reactie #325 Gepost op: 06 April 2022, 15:21:18 »
Ja, ik heb hier ook een LSM en die is wat mij betreft prima

Ik denk dat Edwin met dumpen bedoeld dat een fabrikant zijn nieuwe modellen gaat dumpen.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Remco vM

• Online Online
« Reactie #326 Gepost op: 06 April 2022, 15:32:31 »
Ik denk dat heel wat speculanten nu gaan dumpen, zolang dr LS nog voor krankzinnige prijzen we kunnen

MarkSpoor

• Offline Offline
« Reactie #327 Gepost op: 06 April 2022, 16:31:58 »
Ik draag Piko een warm hart toe met de stappen die ze de afgelopen jaren gemaakt hebben, maar ik blijf bij mijn bestelling van PB Models. Alhoewel ik ervaring heb met meerdere LS Models rijtuigen, ben ik gewoon gezwicht voor hun extra's (verlichting - ingebouwde decoder),  duidelijke communicatie, directe aanwezigheid hier op het forum, en hun durf om in deze tijd als startup deze markt te betreden.

Ik vertrouw erop dat de kwaliteit vergelijkbaar of beter gaat zijn dan LS Models. We gaan het meemaken  ;D

De Wadloper komt hier ook en ben benieuwd naar wat ze eind 2022 gaan aankondigen  (y), en nee ik heb geen aandelen.
« Laatst bewerkt op: 06 April 2022, 17:06:04 door MarkSpoor »

barry1972

• Offline Offline
  • A-C
« Reactie #328 Gepost op: 06 April 2022, 18:33:33 »
Weliswaar lijkt dit bizar, maar snappen doe ik het wel een beetje. Er werd, niet in de laatste plaats hier op BNLS, (heel) veel gevraagd naar de ICR reeks. Dat :angel: heeft dus een luisterend oor gevonden links en rechts, boven en beneden. De ontwikkelingstijd is vanaf het eerste begin niet bepaald een paar weken. Als je dan al ver bent (en dus al geld hebt geïnvesteerd), draai je dat niet eventjes snel terug wanneer anderen op hetzelfde idee zijn gekomen. Dat alle vier alles kunnen slijten: hoop ik oprecht voor ze, maar dat zie ik wat somber voor ze in.

???
Ik volg het forum met enige regelmaat, en lees ook de wensen pagina’s, daaruit haal ik dit niet, alleen dat marklin te kort zijn en lsmodels  te duur  :laugh: :angel:

Nee hoor :)
Voor het eind van 2022 brengen wij de knaller van het jaar.
Dan scheiden we gelijk de kaas van de krenten in de modeltreinwereld.

Ik geloof dat de uitspraak de krenten uit de pap is, maar het wordt dus een kaasmodel?

Of bedoel je de krenten qua uitgave, want dan wordt het helemaal bijzonder, gezien de huidige omstandigheden  8)
« Laatst bewerkt op: 06 April 2022, 18:35:48 door barry1972 »

cor_b

• at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
« Reactie #329 Gepost op: 06 April 2022, 19:00:18 »
Weer een nieuwe fabrikant
Gun ze alle 4 wat neem van ieder 1 rijtuig dan heb je mooi vergelijkings materieel.

Cor