Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: Periodiek MK draadje  (gelezen 1646 keer)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Periodiek MK draadje
« Gepost op: 19 januari 2022, 22:17:30 »
Jeuj, na een lange tijd zoeken dit wagonnetje weten te bemachtigen. Ze zijn er met enige regelmaat wel op eBay, maar voor hoge prijzen en daar nog eens bovenop hoge verzendkosten. Nu voor de juiste prijs en gewoon uit NL, scheelt weer een hoop extra kosten.

Dit gaat met een ombouwsetje van MK Modelbouwstudio een heuse NBDS goederenwagen worden. Leuk!


Grappig, zo eentje heb ik ook via eBay gevonden. Ligt al anderhalf jaar gedemonteerd te wachten op het ombouwsetje van MK. Als jij Maykel te pakken krijgt, geef hem dan een rotschop onder zijn MK-hol en zeg even dat 'ie mijn bestelling wel eens een keer mag afhandelen....
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2022, 13:38:04 door Reinout van Rees. Reden: Voorbereiding op splitsing »

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5920
Re: Periodiek MK draadje
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2022, 22:26:05 »
Krijg mijn bestellingen altijd heel snel. Maarre, misschien moet je gewoon in het Nederlands bestellen ipv Deens, ik noem maar wat

Wensenlijst: Rhijnboog, Groene BB, Zeppelin, de rest is bonus ;-)

Spoor 0 adept

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6806
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Periodiek MK draadje
« Reactie #2 Gepost op: 19 januari 2022, 22:28:09 »
Als jij Maykel te pakken krijgt, geef hem dan een rotschop onder zijn MK-hol en zeg even dat 'ie mijn bestelling wel eens een keer mag afhandelen....
Dito2 :)
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Periodiek MK draadje
« Reactie #3 Gepost op: 19 januari 2022, 22:43:34 »
Krijg mijn bestellingen altijd heel snel. Maarre, misschien moet je gewoon in het Nederlands bestellen ipv Deens, ik noem maar wat

Alle gekheid op een stokje: bestelling gemaild in oktober 2020. We beginnen nu aan 2022. Ik neig er steeds meer naar die goederenbak door de plee te spoelen. De lol is er wel af zo. Als je blijkbaar je ene klant zonder bezwaar helpt, en de ander in de stront laat zakken, is het voor mij wel klaar.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7849
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Periodiek MK draadje
« Reactie #4 Gepost op: 19 januari 2022, 22:49:42 »
Hier een gelijk probleem. Via dit draadje vernam ik deze maand dat het tramrijtuig al is verschenen. Heb ik 1,5 jaar geleden besteld. Wachten heb ik geen probleem mee, maar als ik dan hier zie dat ie al is uitgeleverd, op voorraad staat op de website en ik dan geen bericht heb gekregen en dan na nog eens navragen via de mail geen antwoord krijg op mijn vraag over de bestelling, is dat wel teleurstellend. Hopelijk komt het nog goed.
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2022, 08:52:10 door Sven »
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5920
Re: Periodiek MK draadje
« Reactie #5 Gepost op: 19 januari 2022, 22:53:16 »
Alle gekheid op een stokje: bestelling gemaild in oktober 2020. We beginnen nu aan 2022. Ik neig er steeds meer naar die goederenbak door de plee te spoelen. De lol is er wel af zo. Als je blijkbaar je ene klant zonder bezwaar helpt, en de ander in de stront laat zakken, is het voor mij wel klaar.
Ik plaag je maar wat, ook ik heb soms jaren moeten wachten op spul van hem. Heb me erbij neergelegd dat als ik het krijg, ik blijkbaar mazzel gehad moet hebben. Maar zal hem nog ff aan z'n mouw trekken voor dit setje...

Wensenlijst: Rhijnboog, Groene BB, Zeppelin, de rest is bonus ;-)

Spoor 0 adept

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
Re: Periodiek MK draadje
« Reactie #6 Gepost op: 20 januari 2022, 10:45:15 »
Hier een gelijk probleem. Via dit draadje vernam ik deze maand dat het tramrijtuig al is verschenen. Heb ik 1,5 jaar geleden besteld. Wachten heb ik geen probleem mee, maar als ik dan hier zie dat ie al is uitgeleverd, op voorraad staat op de website en ik dan geen bericht heb gekregen en dan na nog eens navragen via de mail geen antwoord krijg op mijn vraag over de bestelling, is dat wel teleurstellend. Hopelijk komt het nog goed.

Sven,

Als iemand hier op het forum iets schrijft, wil dat natuurlijk niet altijd zeggen dat het ook waar is. En als het al waar is, betekent dat nog niet dat die informatie volledig correct is.

Op de site van MK kan je lezen dat de modellen van de tramrijtuigen (en die van de NS 8500) leverbaar zijn. Er staat ook bij dat ze op volgorde van bestelling worden uitgeleverd.
Dat is iets anders dat dat ze al uitgeleverd zijn.

De door jou bestelde rijtuigen liggen dus misschien op dezelfde stapel als de rijtuigen die voor mij bestemd zijn, te wachten tot wij aan de beurt zijn. (En hopelijk liggen die van mij hoger op de stapel dan die van jou  ;D)

Voor wat betreft mailtjes sturen met vragen over een bestelling: Als Maykel de mails afwerkt van oud naar nieuw, dan opent hij die mail van jou pas een paar maanden nadat je de rijtuigen hebt ontvangen.

En voor de duidelijkheid: Ik zit ook nog op een heleboel spullen van MK te wachten, op sommige wacht ik al heel lang en ik vind het ook niet leuk. Maar het is zoals het is en we gaan er weinig aan veranderen.

Grtz, Ton

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Periodiek MK draadje
« Reactie #7 Gepost op: 20 januari 2022, 11:22:45 »
Voor wat betreft mailtjes sturen met vragen over een bestelling: Als Maykel de mails afwerkt van oud naar nieuw, dan opent hij die mail van jou pas een paar maanden nadat je de rijtuigen hebt ontvangen.

Een paar maanden kan, als kleine ondernemer snap ik dat je niet elke dag of zelfs elke week aan je mail toekomt. Maar vijftien maanden? Dan doe je echt iets niet goed. Ik kan niet even langs Houten wippen om snel wat af te halen, ik ben afhankelijk van de mail voor zijn producten. Als ooit het godswonder plaats vindt dat ik mijn setjes binnen krijg, is dat meteen ook het laatste wat ik bij hem besteld heb.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2458
  • NS 1968-1980
    • Twentelijn
Re: Periodiek MK draadje
« Reactie #8 Gepost op: 20 januari 2022, 11:29:08 »
Als ooit het godswonder plaats vindt dat ik mijn setjes binnen krijg, is dat meteen ook het laatste wat ik bij hem besteld heb.

Dat motiveert nou niet om jou als eerste te bedienen. Je was bijna aan de beurt, maar nu lig je weer onderop de stapel natuurlijk ;D

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2404
Re: Periodiek MK draadje
« Reactie #9 Gepost op: 20 januari 2022, 11:42:34 »
Eelco,

Natuurlijk begrijp ik je frustratie en zoals ik al schreef: ik vind het ook niet leuk om lang te moeten wachten op mijn bestellingen.
Overigens kan ik wel makkelijk naar Houten, alleen is MK daar al heel lang niet meer geweest.

Wel vraag ik mij af wat de zin ervan is dat mensen telkens, in allerlei draadjes, weer deze discussie beginnen die uitloopt op "MK bashing". Niemand wordt sneller bediend door hier op het forum stoom af te blazen.

En voor wat betreft de door jou geciteerde opmerking van mij. Daarmee bedoelde ik aan te geven dat als je weet dat iemand heel veel achterstand heeft met zijn mail (staat op de website van MK), je ook niet moet verwachten dat je snel antwoord krijgt op een nieuwe mail.

Laten we het van de positieve kant bekijken: Als jij nog langer zit te wachten op je setjes, heb je meer tijd om mooie boeken samen te stellen en daar kijk ik naar uit  (y)

Grtz, Ton

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15438
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Periodiek MK draadje
« Reactie #10 Gepost op: 20 januari 2022, 11:51:44 »
Wel vraag ik mij af wat de zin ervan is dat mensen telkens, in allerlei draadjes, weer deze discussie beginnen die uitloopt op "MK bashing". Niemand wordt sneller bediend door hier op het forum stoom af te blazen.

Ik snap Eelco heel goed. Want wat je ook doet, je krijgt gewoon geen contact met MK. En dat is in mijn ogen een vreselijk slechte zaak. Als hij dat contact niet wil moet hij dealers nemen en hen het directe klantencontact laten doen. Wil hij blijkbaar niet, dan moet je wel zorgen dat je je klanten kunt bereiken en zeker andersom. Dat kost tijd maar hoort er bij. Zijn keuze :)

Mar-Cas

  • Offline Offline
  • Berichten: 219
  • Samen bouwen a.d. woonkamerbaan is wel zo gezellig
Re: Periodiek MK draadje
« Reactie #11 Gepost op: 20 januari 2022, 12:04:01 »
Heren,
Mykel moet je 'n beetje "lezen". In zijn nieuwsbrieven Vermeld hij regelmatig dat,
Hij in blokken werkt.
Hij naar Houten gaat.
Dat je je bestelling voor Houten in de week voorafgaand kunt mailen.

Ik weet nu wanneer ik de meeste kans heb om mijn bestelling door te geven, al dan niet af te halen in Houten. Gaat hij niet dan geef ik de mail bij de volgende beurs 'n schopje door de glasvezel. Dat heeft altijd redelijk goed gewerkt.
Nu dat hij allles op de schop gooit weet ik het niet, maar hopend op het beste. We zien wel.

@ Eelco, ik ben bang dat je meer besteld hebt bij MK anders heb ik nog 'n ombouwsetje liggen voor de NBDS'r. Die is nog voor de 2 asser zonder RH, maar daar is moeilijk aan te komen.

Caspar
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2022, 12:11:42 door Mar-Cas »
Greetz Caspar

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7405
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Periodiek MK draadje
« Reactie #12 Gepost op: 20 januari 2022, 13:41:05 »
Huishuidelijke mededeling: even afgesplitst van 'nieuwe aanwinsten'.

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Periodiek MK draadje
« Reactie #13 Gepost op: 20 januari 2022, 14:04:47 »
Heren,
Mykel moet je 'n beetje "lezen". In zijn nieuwsbrieven Vermeld hij regelmatig dat,
Hij in blokken werkt.
Hij naar Houten gaat.
Dat je je bestelling voor Houten in de week voorafgaand kunt mailen.


Nieuwsbrieven? 1x per jaar komt er een mailtje dat neerkomt op "sorry, ik heb het druk met andere dingen."

Op de site van MK kan je lezen dat de modellen van de tramrijtuigen (en die van de NS 8500) leverbaar zijn. Er staat ook bij dat ze op volgorde van bestelling worden uitgeleverd.
Dat is iets anders dat dat ze al uitgeleverd zijn.

In zijn laatste nieuwsbrief staat expliciet dat de rijtuigen gereed zijn en vanaf Eurospoor opgehaald kunnen worden.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4465
Re: Periodiek MK draadje
« Reactie #14 Gepost op: 20 januari 2022, 14:13:34 »
Tja ik had ooit eens de NS1000 (stoomversie) besteld. Na 10 jaar wachten heb ik die maar afbesteld. Want het ding was toen nog steeds niet uitgeleverd. ik begrijp dat hij het druk heeft, maar 10 jaar...