Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
Vandaag om 11:27:53
Doornvliet door Wim Vink
Vandaag om 11:25:08
De (3d) knutsels van Ronald. door Edsko Hekman
Vandaag om 11:21:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 11:18:53
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Dave.......
Vandaag om 10:49:12
7 april De Karel on tour door Rick
Vandaag om 10:39:15
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 10:12:00
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
  

Auteur Topic: Fleischmania Nostalgia  (gelezen 34803 keer)

Scratchbuilt

  • Offline Offline
  • Berichten: 1798
Re: Fleischmania Nostalgia
« Reactie #75 Gepost op: 28 april 2022, 22:25:19 »
@Jacob, dubbel geaard nog wel.....

Ik wilde er eerst een steampunk 'vertical boiler' (Stehkessel) van maken maar koos toch voor de dystopische variant met de bekende "dilithiumdeflector" (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=95752.msg3222201241#msg3222201241 reactie#70)
De dilithiumdeflector wordt hier gebruikt als energiebron. Overigens is dit een 'personnel carrier' type DD versie X3/Mk.5 (DD staat voor Dilithium Drive)





Het schilderen is een uitdaging. Ik denk dat dit meer iets is voor een luchtspuit. Of knikkerbus. Dat laat ik nog even bezinken.

Albert
Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1894
  • werken met de aaiket
Re: Fleischmania Nostalgia
« Reactie #76 Gepost op: 29 april 2022, 09:17:18 »
Dank voor de uitleg over de dilithiumdeflector, Albert. Bijna dacht ik per abuis dat het hier om een flux capacitor ging. Nu weet ik beter.

Peter
« Laatst bewerkt op: 29 april 2022, 09:28:28 door charp »
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Fleischmania Nostalgia
« Reactie #77 Gepost op: 29 april 2022, 09:44:24 »
Geweldig  (y)
Mooi alternatief doel voor die gipswokkel en ook goed te zien dat je aan de veiligheid denkt, de aandrijving is goed geaard  ;D
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2840
    • foto's op Imgur
Re: Fleischmania Nostalgia
« Reactie #78 Gepost op: 29 april 2022, 10:13:43 »
 (y)
Hij lijkt als twee druppels water op de M577 uit "Aliens" ...  ;D

https://www.avpcentral.com/colonial-marine-vehicles
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

Scratchbuilt

  • Offline Offline
  • Berichten: 1798
Re: Fleischmania Nostalgia
« Reactie #79 Gepost op: 29 april 2022, 11:14:37 »
@charp
Ha, ha nee, een fluxcapacitor is als energiebron voor aandrijvingen volkomen ongeschikt. Het geeft zijn energie in 1 klap af, als een explosie bijna, wat je nodig hebt in geval van timetravel. Voor aandrijvingen, of voor het stabiel houden van de warpkern, heb je een betrouwbare stabiele energiebron nodig. Daarbij komt dat de grondstof dillithium ruimschoots voorhanden is. Het is schoon, eenvoudig te winnen zonder kinderarbeid en binnen de CFF beschikbaar. (CFF= Complete Fictional Federation)


@Marc
Met dien verstande dat de X3/Mk.5 niet gepantserd is. Zie het maar als een dienstvoertuig voor de AOD (Alien Opsporings Dienst) in vredestijd. In vijandige situaties zou de M577 veel geschikter zijn idd.

Albert

Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1894
  • werken met de aaiket
Re: Fleischmania Nostalgia
« Reactie #80 Gepost op: 29 april 2022, 16:15:09 »
 ;D

Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Scratchbuilt

  • Offline Offline
  • Berichten: 1798
Re: Fleischmania Nostalgia
« Reactie #81 Gepost op: 03 mei 2022, 23:53:23 »
Ik had nog dit kitje liggen van een Traction Avant in 1:48. Het ligt hier al jaren en om te voorkomen dat het er over tien jaar nog ligt moest het er maar eens van komen. Natuurlijk de civiele versie. Het plakken gaat wel. Verven zou eigenlijk met een spuit moeten. Maar goed, het zit er op. De decals nummerborden heb ik ook overleefd. Deze kan van de bucketlist af.



Als laatste kit de Fokker in 1:72 die ik onlangs op Texel kocht. Volgens AirFix puristen moet je elk onderdeel, ook al zijn ze met het blote oog niet eens te zien, met de airbrush spuiten. Als het vliegtuig dan later klaar is zie je er helemaal niets meer van. En dan zijn er nog ergere puristen die voor onderdelen die je toch al niet met het blote oog kan zien ook nog messing upgrade onderdelen toepassen..... Kortom, er zijn dingen die ik niet begrijp...
Als de Fokker klaar is ben ik voorlopig denk ik wel genezen van de plastic modelbouw en kan ik weer wat leuks doen.



Albert
Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran

Scratchbuilt

  • Offline Offline
  • Berichten: 1798
Re: Fleischmania Nostalgia
« Reactie #82 Gepost op: 07 mei 2022, 12:06:21 »
Tussen het kanongebulder door dan toch maar even knutselen. Alsof de duvel er mee speelt: het boordwapen is nummer A3 op de gietboom. Daar aangekomen: boordwapen weg! Misschien zat het er nooit aan, waarschijnlijker heb ik het er zelf een keer per ongeluk afgebroken. In 1:72 is zo'n proppenschieter een belachelijk klein frutsel. Die zien we nooit meer terug. Een stukje rond styreen moet dan maar als vervanger dienen. Later bij het stofzuigen meende ik iets te zien liggen waarvan ik dacht: ***. Maar het was al te laat; wat het ook was zit nu in de stofzuiger.



Tot overmaat van ramp schoot ook een nog veel kleiner trapje weg. Ook maar een stukje rond styreen ter vervanging.



Wie wel eens een flesje MEK heeft omgegooid over zijn werktafel kent het gevoel. Dus daar kwam een anti-omvalhouder voor. Die is nu zo lomp dat als je die verschuift er meteen een stuk plastic afbreekt van een pas gelijmd onderdeel. Kortom: plastic modelbouw is/wordt niet mijn favoriete onderdeel.



Onder het motto wie A zegt enzovoort maak ik het ding wel af. Wellicht kan het nog eens aan een touwtje boven een toekomtstige modelbaan slingeren.

Albert

 
Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5642
Re: Fleischmania Nostalgia
« Reactie #83 Gepost op: 07 mei 2022, 14:01:32 »
Ai, Albert; wat een gedoe  :o

Hoog boven de baan valt het schaalverschil in ieg net op.
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re: Fleischmania Nostalgia
« Reactie #84 Gepost op: 07 mei 2022, 14:40:33 »
De MEK-houder is prima, maar het kan nog simpeler en compacter.



Verder ben je toch wel lekker bezig, lijkt het.

Groet,
Wolter
Moins mais mieux.

Scratchbuilt

  • Offline Offline
  • Berichten: 1798
Re: Fleischmania Nostalgia
« Reactie #85 Gepost op: 08 mei 2022, 22:14:54 »
Het beproefde recept: auto-primer. Ik vind het er zo veel 'realistischer' uitzien.






Albert
Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1894
  • werken met de aaiket
Re: Fleischmania Nostalgia
« Reactie #86 Gepost op: 08 mei 2022, 22:20:52 »
Realistischer is erg voorzichtig uitgedrukt. Ik zou zeggen volledig CFF geworden.

Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re: Fleischmania Nostalgia
« Reactie #87 Gepost op: 08 mei 2022, 22:35:00 »
Nog wat accenten met poeders en je bent klaar.

Wolter
Moins mais mieux.

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5642
Re: Fleischmania Nostalgia
« Reactie #88 Gepost op: 09 mei 2022, 11:20:45 »
Je kunt zo aan de slag als ontwerper voor een eventueel vervolg van "Mad Max".
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Scratchbuilt

  • Offline Offline
  • Berichten: 1798
Re: Fleischmania Nostalgia
« Reactie #89 Gepost op: 10 mei 2022, 17:13:27 »
Opa heeft twee nieuwe speeltjes! Ik wordt nog eens een echte H0 man.



Dan even het volgende: Ik las vanmiddag (dat is het leuke van niet meer op kantoor zitten) tusen twee adressen in een artikel in de Modelspoormagazine uitgave 222 van maart j.l. Het betreft De Veenendaalmodelspoorbaan van Guus Veenendaal. Ik vind het een leuke baan en artikel, met name omdat Guus veel zelf bouwde cq bouwt en ook een aantal (veel) locomotieven zelf heeft gebouwd; naar eigen zeggen met huis tuin en keukengereedschap wat iedereen wel heeft liggen. Dat spreekt mij natuurlijk erg aan hoewel ik daar nog wel wat koudwatervrees in heb.
Nu vind ik in dit forum ook een aantal hits op de naam Guus Veenendaal. (Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet eerder van hem gehoord had.) Maar ik las hier ergens dat zijn modellen in het modelspoormuseum te Sneek staan (2015) terwijl ik van het artikel de indruk krijg dat de heer Veenendaal nog 'up and running' is? Heeft Modelspoormagazine dan een artikel uit den ouden doosch gepubliceerd? Of?

Wie het weet mag het zeggen.
Albert


Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran