Klopt, Lemke heeft deze 3 sets van LS Models al een aardige tijd aangekondigd staan. Maar ik denk wel dat ze ooit gaan komen.https://lemkecollection.de/product/rheingold-ic-set-1-kl-abteilwagen-1-kl-grossraumwag-ep-ivb/https://lemkecollection.de/product/rheingold-ic-zug-set-2x1-kl-abteilwagen-speiswagen-ep-ivb/https://lemkecollection.de/product/rheingold-ic-set-1-kl-abteilwagen-1-kl-grossraumw-clubw-ivb/
Bij V1-3? Eind jaren tachtig/begin jaren negentig bij de revisie waarbij ook de koersrollen werden aangepast, vignet werd verplaatst en interieur groen werd
Jein. Het zijn zo te zien oude referenties van LS Models en die zullen vermoedelijk niet meer komen. Dat wil niet zeggen dat ze niet gemaakt gaan worden, maar dan eerder als volledige set in het Models World gamma
Even een stukje geschiedenis dan (met dank aan Wikipedia):Om de Rheingold in oude glans te herstellen gaf de DB aan de industrie opdracht om een serie luxerijtuigen voor de Rheingold te ontwikkelen. Dit resulteerde in 1962 in vier verschillende rijtuigen: Coupérijtuig Av 4 üm, Salonrijtuig Ap 4 üm, Uitzichtrijtuig AD 4 üm en Restauratierijtuig WR 4 üm. In 1963 werd een vervolgserie van dezelfde rijtuigen gebouwd, met de toevoeging üm-63, voor de Rheinpfeil. De treinen reden nu als aparte trein door het Rijndal waarbij rijtuigen werden uitgewisseld in Duisburg. Hierdoor kon ook van Bazel naar Dortmund en van Amsterdam naar München gereisd worden zonder overstappen. Als locomotief voor het Duitse traject werd een speciaal aangepaste E10, de E10.13 gebouwd, waarmee als eerste Duitse trein 160 km/u volgens dienstregeling gereden kon worden. Locomotief en rijtuigen waren blauw/beige geschilderd, een verwijzing naar de kleuren van de MITROPA Rheingold.In 1965 werd de Rheinpfeil als TEE 21/22 in het TEE-net opgenomen, waarbij het hele traject binnen Duitsland bleef. Al op 26 september 1971 is de trein gedegradeerd tot Intercity omdat er voor een zelfstandige TEE naast de Rheingold te weinig reizigers waren.Het rollend materieel werd na 1965 overgeschilderd in de TEE kleuren rood/beige.Route en dienstregelingNet als de D-trein Rheinpfeil kende ook de TEE Rheinpfeil een uitwisseling van rijtuigen in Duisburg. In Duisburg werden één rijtuig uit Amsterdam en twee rijtuigen, waaronder het restauratierijtuig, uit Hoek van Holland overgenomen van de TEE Rheingold en vier rijtuigen, waaronder het panoramarijtuig en het restauratierijtuig, met de TEE Rheingold meegegeven. Op 23 mei 1971 werd de TEE Rheinpfeil vernummerd, noordwaarts in TEE 26 en zuidwaarts in TEE 27. De uitwisseling van rijtuigen is ook na 26 september 1971 nog tot 3 juni 1973 gehandhaafd. In zuidelijke richting reed de Rheinpfeil 5 minuten achter de Rheingold, in noordelijke richting 5 minuten voor de Rheingold.Vanaf 26 september 1971 is de treindienst voortgezet als IC 106/107.Tot 3 juni 1973 bleef de rijtuig uitwisseling met de Rheingold bestaan. Daarna werd tot 27 mei 1979 nog een rijtuig uit Dortmund meegeven met de Rheingold voor de richting Milaan, maar werden geen rijtuigen meer van de Rheingold overgenomen. De Rheinpfeil reed vanaf toen zelf door naar Basel en niet meer naar München. In noordelijke richting werd toen ook de route tot Hamburg verlengd. Op 2 juni 1985 volgde een nieuwe routewijziging, de zuidkant werd verlengd tot Zürich en aan de noordkant werd voortaan uit Hannover in plaats van Hamburg gereden.Op 31 mei 1987 werd de Rheinpfeil in het EuroCity net opgenomen, waarbij tevens de route aan de zuidkant werd verlengd tot Chur. De Rheinpfeil reed op 1 juni 1991 voor het laatst, op 2 juni 1991 werd de dienst voortgezet door een ICE.Tot zover een stukje ‘Rheinpfeil’ geschiedenis.RobEdit: wat die domecars betreft: de exemplaren voor de Rheingold kregen de naam RHEINGOLD op de zijkant, de exemplaren voor de Rheinpfeil kregen het opschrift Deutsche BUNDESBAHN. In Duisburg werden de rijtuigen regelmatig onderling gewoon uitgewisseld. Je zult ook zien, dat de rijtuigen die in de set zitten twee verschillende koersborden hebben.
Navraag bij Roco leert ons dat de Plan V zoals ze in de folder staat niet de juiste is en de Plan V die nu te zien is op de Roco site onder dat nummer correct is.Dus onderbroken reclamebanen en kleine cabine deuren.bron : Roco.
Bedankt Rob voor deze uitleg. Als ik het dan goed interpreteer is het raar dat Roco deze set nu in crème blauw uitbrengt als Rheinpfeil. die dan maximaal één jaar in deze kleur hebben gereden en daarna in crème rood. Hadden ze beter de Rheingold (nog) een keer kunnen uitbrengen, want dat hebben ze een tijd geleden al eens gedaan in sets van 4 rijtuigen.Bedankt Martijn voor de 909 verklaring ipv 303. Die logica was mij ontgaan .Ik ga overigens wel deze bestellen en ik verzin wel iets voor Rheingold ipv Rheinpfeil. Wachten op LS-models is wel een extreme uitdaging geworden.