350 x 122 cm........... Kom ik aan met mijn 240 x 60.
Wat voor rails gebruik je Niels
Beginnend met een kleine correctie op die afmetingen,want ik lees maten in post 1 van 122x352 ,122+122+108 ipv 106 Dan wat vragen,wat heb je nu aan rijdend materieel ?(als je al wat hebt )Is je voorkeur reizigers of goederen treinen ?Reden voor die vragen,simpelweg erachter komen waarom je veelal vasthoud aan 4 rode sporen,en wat (als je voorkeur bekend is) nodig is aan spoortjes om op te rangeren.Is de achterzijde met rode sporen bereikbaar ?Kun je er omheen lopen,of hoe is de situatie waar die baan moet komen ?Met antwoorden op dat soort vragen,is er wellicht nog een nieuw idee op te gooien
Als je nou een pendelbaan zou maken dus van halte naar halte met aan 1 zijde achter een verdwijnpunt een spoor wat naar achter loopt dan kan je achter ( rode deel) meer kopsporen maken en 1 omloopspoor voor goederen treinen.
Zijn er (al) armseinen met links èn rechts een aftakkingssein (op een bordes)? En voor rechtdoor een voorsein onder de middelste arm? En een voorsein met 2 armen? Of denk ik te groots voor een Groninger nevenlijn. Hoe was het b.v. met de armseinen in Zuidbroek?
Goed je hebt het dus over in totaal 6 treinen,4 kunnen beide kanten uit op rijden(3 treinstellen en die 216 met silberlingen en stuurstand) de goederen treinen kunnen dat niet.Als je nou een pendelbaan zou maken dus van halte naar halte met aan 1 zijde achter een verdwijnpunt een spoor wat naar achter loopt dan kan je achter ( rode deel) meer kopsporen maken en 1 omloopspoor voor goederen treinen.
Je zou dan evt daar een schuifbak van kunnen maken.Je zou dan je lay out ook minder rechtlijnig kunnen maken,dus minder gelijk lopend langs de randen van je "module randen"Als het iets scheef ligt is het speelser en leuker om naar te kijken.Voordeel is omdat je 1 boog minder naar achter hebt lopen,is dat je die ruimte kan gebruiken voor dat doel.
Je krijgt ook wat meer ruimte om iets voor je goederen treinen te maken.Wel is van belang dat je weet wat voor soort producten die bedrijven moeten krijgen of juist maken,dan kan je je goederentreinen samenstellen specifiek daarvoor.Het staat een beetje raar als bv een grind zelf losser bij een bedrijf aanbied dat bv melk produceert En het scheelt in je portemonnee als je gericht goederen wagons koopt in plaats van een vloot van van alles waarvan je naderhand de helft niet gaat gebruiken.