Afgelopen tijd vooral getest met de baan-automatisering en de media-aansturing. Een beetje uitleg hierbij;Eén van de doelen van dit baantje is om te experimenteren met verschillende multi-media technieken. Hierbij gebruik ik een paar onderdelen;- Een transparant scherm op de voorgrond, hiermee kan ik in een soort hologram stijl bewegende elementen toevoegen zoals een vuurtje, rook, mensen, maar ook complete video's.- Een conventioneel scherm als achtergrond; hier heb ik een bergachtergond (Lizard Head Peak) op gezet, welke ik heb uitgeknipt in Photoshop. Hierdoor kan ik daar verschillende weersomstandigheden en dag en nacht mee simuleren.- Het licht (zowel op de baan als in de gebouwtjes) is door hetzelfde programma aangestuurd als de video en de audio. Hierdoor kan ik dus alles tegelijk aansturen.Dit programmaatje wordt op zijn beurt weer aangestuurd door iTrain. In het videootje hier beneden kan je bijvoorbeeld zien dat als alle treinen op hun eind-markering is gekomen, iTrain een trigger stuurt die het transparante scherm op zwart zet en het licht uitzet, waardoor de treinen ongezien voor publiek achteruit terugrijden naar hun begin-positie.Van de koppeling tussen iTrain en de content-aansturing ga ik uiteraard veel meer gebruik maken, bijvoorbeeld door relevante data van treinen die op dat moment op de baan rijden te laten zien.Komende tijd zal ik wat dieper ingaan op hetgeen ik voor ogen heb. Voor nu hoop ik dat het onderstaande videootje een idee geeft van mijn eerste testjes.