Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:32:36
Verkoper beurs Houten
door
Wies
Vandaag
om 16:32:28
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:29:54
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:26:28
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:18:55
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
Vandaag
om 16:07:39
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Teun
Vandaag
om 15:53:08
Update: baan in de tropen
door
Jelmer
Vandaag
om 15:38:16
Waarschuwing: - Modellbahnenshop.com gehacked
door
bellejt
Vandaag
om 15:33:33
Roco 21026 werkt niet goed
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:17:48
Pendelbetrieb
door
maartenvdb
Vandaag
om 15:09:46
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 14:35:11
Acme nieuwe ICNG
door
Montanbahn
Vandaag
om 14:21:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
StefanNL_Plays
Vandaag
om 13:50:18
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 13:48:52
Houten Plus zaterdag 21-2-2026
door
RhB-Mikey
Vandaag
om 13:25:29
US diorama in H0
door
jan47
Vandaag
om 13:18:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Eric B
Vandaag
om 12:40:12
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen
door
Rick
Vandaag
om 12:24:55
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 12:00:46
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Hans GJ
Vandaag
om 11:50:58
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:44:18
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 11:18:55
Rondom Charlois
door
hervé
Vandaag
om 10:26:37
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 09:32:53
Baan in Los Angeles
door
Eric B
Vandaag
om 09:21:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
defender
Vandaag
om 09:14:14
Nieuws 2026 Brekina, PCX 87
door
Lambert
Vandaag
om 08:21:16
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
05 November 2025, 23:43:51
Sankt Georgen.
door
AndrevdG
05 November 2025, 23:19:03
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan Nederlands/Duits grensstation
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Baanplan Nederlands/Duits grensstation (gelezen 5115 keer)
Robin.V
Offline
Berichten: 10
Re: Baanplan Nederlands/Duits grensstation
«
Reactie #15 Gepost op:
17 May 2022, 16:14:29 »
Heb nogmaals een poging gedaan tot een ontwerp, en denk dat ik qua spoor wel iets heb waar ik tevreden mee ben. Rangeerporen zijn minder lang dan ik in eerste instantie had gepland, maar het perron heeft nog een fatsoenlijke lengte en er zijn genoeg mogelijkheden tot rangeren
Onderaan nog wel een kleine aftakking van het spoortje naar het schaduwstation, wat overigens alleen gaat dienen om treinen redelijk stofvrij op te kunnen stellen, om nog wat extra rangeerbewegingen op kadeniveau te kunnen maken.
Boogradius is overal minimaal 450mm, dus al het materieel zal er prima doorheen rijden!
Stationsgebouw wordt een facade ervan tegen de achterwand, in plaats van een vrijstaand gebouw.
Schaduwstation zelf is nog niet uitgewerkt, dat komt later wel.
Hoop dat deze update een beetje beter is dan de vorige!
Gelogd
Benelux795
Offline
Berichten: 5088
Vinnie the who?
Re: Baanplan Nederlands/Duits grensstation
«
Reactie #16 Gepost op:
17 May 2022, 17:30:00 »
Het oogt wel speels, maar ook best druk.. Rechts heb je bijv 2 kopspoortjes, maar de meest rechtse is niet vanaf depot te bereiken, dus dan moet je steken via vrije baan, en als je dat doet hoef je kopspoortje weer niet te hebben...
Beide verbindingswissels naar het buitenste spoor zitten nu helemaal voorbij de bocht? Dan blokeer je lang het uitrijdspoor bijv bij inrijden naar je goederenbundel vanaf links. Ook heb je vanaf links 3 verbindingen van buiten naar binnen, en rechts 1. De andere gaan van binnen naar buiten, zeg maar.
Gelogd
De groeten! Vincent
Arlbergbahn...?
Bf Kibronn
Robin.V
Offline
Berichten: 10
Re: Baanplan Nederlands/Duits grensstation
«
Reactie #17 Gepost op:
17 May 2022, 19:33:59 »
Zoiets dan beter? Heb een van de wissels op de vrije baan verwijderd, en door wat te sleutelen aan de wissels bij de rechter wisselstraat het kopspoortje vanuit alle sporen bereikbaar gemaakt.
Ook een van de sporen links veranderd in een kopspoor, lijkt me hier wat praktischer.
Gelogd
Benelux795
Offline
Berichten: 5088
Vinnie the who?
Re: Baanplan Nederlands/Duits grensstation
«
Reactie #18 Gepost op:
17 May 2022, 20:27:23 »
Nu wordt het nog drukker...
Als je het zelf leuk vindt, prima; heb ik niets gezegd. En wellicht stuurde ik je de verkeerde kant op, maar neem bijv Bad Bentheim:
(bron:
www.sporenplanonline.nl
)
Het kopspoortje rechts is alleen geschikt om een NS lok op weg te zetten, zodat de DB lok (die vanaf het emplacement komt of soms zelfs bij aankomst klaar staat op de vrije baan) voor de trein gezet kan worden. Links is zelfs geen kopspoor en wordt een lok van een trein op spoor 2 op de vrije baan gewisseld. Om zoals in je huidige plan vanuit een kopspoortje met een dubbele wisselstraat alle sporen te kunnen bereiken is mijns inziens overdreven complex... Voor het realisme kan het wel wat simpeler. Maar als jij dit leuker vindt, doe je ding
EDIT: Ik zie net dat in je plan beide sporen van het dubbelspoor samenkomen? Dan kan je dus niet gelijktijdig op spoor 1 en 2 (vanaf boven) binnenkomen.
«
Laatst bewerkt op: 17 May 2022, 20:40:02 door Benelux795
»
Gelogd
De groeten! Vincent
Arlbergbahn...?
Bf Kibronn
Robin.V
Offline
Berichten: 10
Re: Baanplan Nederlands/Duits grensstation
«
Reactie #19 Gepost op:
17 May 2022, 21:01:46 »
Snap wat je bedoelde met het te druk zijn, heb toch maar weer het kopspoortje links weggehaald en het aantal wissels links en rechts iets verminderd...
Verder houd ik wel van wat drukkere emplacementen, dus behoud wel een deel van de dubbele wisselstraat.
Denk dat ik nu wel tevreden ben met de baan, dus zal dit waarschijnlijk gaan uitvoeren. Bedankt voor je hulp, zal mijn voortgang in dit draadje blijven posten
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan Nederlands/Duits grensstation