Doel:€250.00
Donaties:€100.00

Per saldo:€-150.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 01-08-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaring statische begrasser, RTS Greenkeeper 35kV door Scratchbuilt
Vandaag om 13:47:43
SSN 01 1075 naar en van duitsland over de goederen betuwe lijn met Eloc door Remunj
Vandaag om 13:43:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 13:31:00
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 13:14:38
Inhoudsopgave blog Hans Reints door Hans Reints
Vandaag om 13:14:32
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 13:12:50
Oneindige Overslag 0e RC door F Helm
Vandaag om 13:02:55
Natuurbrand dichtbij RTM door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:40
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Spoor010
Vandaag om 12:56:17
15 restauratierijtuigen WRmz naar NL? door Joop_L
Vandaag om 12:51:39
smalspoormodelbouwdagen 27 en 28 augustus 2022 door Marty
Vandaag om 12:41:17
Artitec Dg door M@rco
Vandaag om 12:40:39
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 12:27:02
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog door Wim Vink
Vandaag om 12:25:20
Bouw van een GTR - 4-assige kolenwagen van de NS door VAM65
Vandaag om 11:49:40
Heen, En en Weer: de tram. door Tramfan
Vandaag om 11:48:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarkSpoor
Vandaag om 11:42:59
Bahnstrecke 5867 door tonp7
Vandaag om 11:41:00
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 11:40:27
Proeflocomotieven Nederlandse spoorwegen door Marc tramt
Vandaag om 11:28:30
BNLS-Werkspoor - Mat '34 Diesel 3 van MK modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 11:08:04
Nederlandse Spoordijk in H0 door Forever Rocofan
Vandaag om 10:19:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 08:39:02
Backertjes in schaal G door Tramfan
Vandaag om 08:37:56
Rob bouwt ook een GTR - 4-assige kolenwagen van de NS door VAM65
Vandaag om 07:20:29
NS 8400 van Werps door Beached
Vandaag om 01:12:12
OntraXS! 2022, 23-25 september, Spoorwegmuseum door SvenW
Vandaag om 01:00:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hrp
Vandaag om 00:33:51
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
13 augustus 2022, 22:56:45
Twinwoods & Bedford door RudyB
13 augustus 2022, 21:03:52
  

Auteur Topic: Baanplan Nederlands/Duits grensstation  (gelezen 2612 keer)

Robin.V

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: Baanplan Nederlands/Duits grensstation
« Reactie #15 Gepost op: 17 mei 2022, 16:14:29 »
Heb nogmaals een poging gedaan tot een ontwerp, en denk dat ik qua spoor wel iets heb waar ik tevreden mee ben. Rangeerporen zijn minder lang dan ik in eerste instantie had gepland, maar het perron heeft nog een fatsoenlijke lengte en er zijn genoeg mogelijkheden tot rangeren  (y)

Onderaan nog wel een kleine aftakking van het spoortje naar het schaduwstation, wat overigens alleen gaat dienen om treinen redelijk stofvrij op te kunnen stellen, om nog wat extra rangeerbewegingen op kadeniveau te kunnen maken.
Boogradius is overal minimaal 450mm, dus al het materieel zal er prima doorheen rijden!  ;D



Stationsgebouw wordt een facade ervan tegen de achterwand, in plaats van een vrijstaand gebouw.
Schaduwstation zelf is nog niet uitgewerkt, dat komt later wel.
Hoop dat deze update een beetje beter is dan de vorige!




Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 2380
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Baanplan Nederlands/Duits grensstation
« Reactie #16 Gepost op: 17 mei 2022, 17:30:00 »
Het oogt wel speels, maar ook best druk..  Rechts heb je bijv 2 kopspoortjes, maar de meest rechtse is niet vanaf depot te bereiken, dus dan moet je steken via vrije baan, en als je dat doet hoef je kopspoortje weer niet te hebben...

Beide verbindingswissels naar het buitenste spoor zitten nu helemaal voorbij de bocht? Dan blokeer je lang het uitrijdspoor bijv bij inrijden naar je goederenbundel vanaf links. Ook heb je vanaf links 3 verbindingen van buiten naar binnen, en rechts 1. De andere gaan van binnen naar buiten, zeg maar.
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Robin.V

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: Baanplan Nederlands/Duits grensstation
« Reactie #17 Gepost op: 17 mei 2022, 19:33:59 »
Zoiets dan beter? Heb een van de wissels op de vrije baan verwijderd, en door wat te sleutelen aan de wissels bij de rechter wisselstraat het kopspoortje vanuit alle sporen bereikbaar gemaakt.
Ook een van de sporen links veranderd in een kopspoor, lijkt me hier wat praktischer.





Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 2380
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Baanplan Nederlands/Duits grensstation
« Reactie #18 Gepost op: 17 mei 2022, 20:27:23 »
Nu wordt het nog drukker... :) Als je het zelf leuk vindt, prima; heb ik niets gezegd. En wellicht stuurde ik je de verkeerde kant op, maar neem bijv Bad Bentheim:


(bron: www.sporenplanonline.nl)

Het kopspoortje rechts is alleen geschikt om een NS lok op weg te zetten, zodat de DB lok (die vanaf het emplacement komt of soms zelfs bij aankomst klaar staat op de vrije baan) voor de trein gezet kan worden. Links is zelfs geen kopspoor en wordt een lok van een trein op spoor 2 op de vrije baan gewisseld. Om zoals in je huidige plan vanuit een kopspoortje met een dubbele wisselstraat alle sporen te kunnen bereiken is mijns inziens overdreven complex... Voor het realisme kan het wel wat simpeler. Maar als jij dit leuker vindt, doe je ding (y)

EDIT: Ik zie net dat in je plan beide sporen van het dubbelspoor samenkomen? Dan kan je dus niet gelijktijdig op spoor 1 en 2 (vanaf boven) binnenkomen.
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2022, 20:40:02 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Robin.V

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: Baanplan Nederlands/Duits grensstation
« Reactie #19 Gepost op: 17 mei 2022, 21:01:46 »
Snap wat je bedoelde met het te druk zijn, heb toch maar weer het kopspoortje links weggehaald en het aantal wissels links en rechts iets verminderd...
Verder houd ik wel van wat drukkere emplacementen, dus behoud wel een deel van de dubbele wisselstraat.



Denk dat ik nu wel tevreden ben met de baan, dus zal dit waarschijnlijk gaan uitvoeren. Bedankt voor je hulp, zal mijn voortgang in dit draadje blijven posten  ;D