Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€100.00
Per saldo:
€-150.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 01-08-2022
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ervaring statische begrasser, RTS Greenkeeper 35kV
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 13:47:43
SSN 01 1075 naar en van duitsland over de goederen betuwe lijn met Eloc
door
Remunj
Vandaag
om 13:43:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 13:31:00
Frans loodsje et cetera
door
Noordernet
Vandaag
om 13:14:38
Inhoudsopgave blog Hans Reints
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:14:32
Update: baan in de tropen
door
Hans Grasmaijer
Vandaag
om 13:12:50
Oneindige Overslag 0e RC
door
F Helm
Vandaag
om 13:02:55
Natuurbrand dichtbij RTM
door
R.C.Grootveld
Vandaag
om 12:59:40
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Spoor010
Vandaag
om 12:56:17
15 restauratierijtuigen WRmz naar NL?
door
Joop_L
Vandaag
om 12:51:39
smalspoormodelbouwdagen 27 en 28 augustus 2022
door
Marty
Vandaag
om 12:41:17
Artitec Dg
door
M@rco
Vandaag
om 12:40:39
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
Vandaag
om 12:27:02
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland 2e wereldoorlog
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:25:20
Bouw van een GTR - 4-assige kolenwagen van de NS
door
VAM65
Vandaag
om 11:49:40
Heen, En en Weer: de tram.
door
Tramfan
Vandaag
om 11:48:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
MarkSpoor
Vandaag
om 11:42:59
Bahnstrecke 5867
door
tonp7
Vandaag
om 11:41:00
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 11:40:27
Proeflocomotieven Nederlandse spoorwegen
door
Marc tramt
Vandaag
om 11:28:30
BNLS-Werkspoor - Mat '34 Diesel 3 van MK modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
Vandaag
om 11:08:04
Nederlandse Spoordijk in H0
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 10:19:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
BrightonBelle
Vandaag
om 08:39:02
Backertjes in schaal G
door
Tramfan
Vandaag
om 08:37:56
Rob bouwt ook een GTR - 4-assige kolenwagen van de NS
door
VAM65
Vandaag
om 07:20:29
NS 8400 van Werps
door
Beached
Vandaag
om 01:12:12
OntraXS! 2022, 23-25 september, Spoorwegmuseum
door
SvenW
Vandaag
om 01:00:03
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
hrp
Vandaag
om 00:33:51
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
13 augustus 2022, 22:56:45
Twinwoods & Bedford
door
RudyB
13 augustus 2022, 21:03:52
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan Nederlands/Duits grensstation
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Baanplan Nederlands/Duits grensstation (gelezen 2612 keer)
Robin.V
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 9
Re: Baanplan Nederlands/Duits grensstation
«
Reactie #15 Gepost op:
17 mei 2022, 16:14:29 »
Heb nogmaals een poging gedaan tot een ontwerp, en denk dat ik qua spoor wel iets heb waar ik tevreden mee ben. Rangeerporen zijn minder lang dan ik in eerste instantie had gepland, maar het perron heeft nog een fatsoenlijke lengte en er zijn genoeg mogelijkheden tot rangeren
Onderaan nog wel een kleine aftakking van het spoortje naar het schaduwstation, wat overigens alleen gaat dienen om treinen redelijk stofvrij op te kunnen stellen, om nog wat extra rangeerbewegingen op kadeniveau te kunnen maken.
Boogradius is overal minimaal 450mm, dus al het materieel zal er prima doorheen rijden!
Stationsgebouw wordt een facade ervan tegen de achterwand, in plaats van een vrijstaand gebouw.
Schaduwstation zelf is nog niet uitgewerkt, dat komt later wel.
Hoop dat deze update een beetje beter is dan de vorige!
Gelogd
Benelux795
Offline
Berichten: 2380
Vinnie the who?
Re: Baanplan Nederlands/Duits grensstation
«
Reactie #16 Gepost op:
17 mei 2022, 17:30:00 »
Het oogt wel speels, maar ook best druk.. Rechts heb je bijv 2 kopspoortjes, maar de meest rechtse is niet vanaf depot te bereiken, dus dan moet je steken via vrije baan, en als je dat doet hoef je kopspoortje weer niet te hebben...
Beide verbindingswissels naar het buitenste spoor zitten nu helemaal voorbij de bocht? Dan blokeer je lang het uitrijdspoor bijv bij inrijden naar je goederenbundel vanaf links. Ook heb je vanaf links 3 verbindingen van buiten naar binnen, en rechts 1. De andere gaan van binnen naar buiten, zeg maar.
Gelogd
De groeten! Vincent
Arlbergbahn...?
Bf Kibronn
Robin.V
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 9
Re: Baanplan Nederlands/Duits grensstation
«
Reactie #17 Gepost op:
17 mei 2022, 19:33:59 »
Zoiets dan beter? Heb een van de wissels op de vrije baan verwijderd, en door wat te sleutelen aan de wissels bij de rechter wisselstraat het kopspoortje vanuit alle sporen bereikbaar gemaakt.
Ook een van de sporen links veranderd in een kopspoor, lijkt me hier wat praktischer.
Gelogd
Benelux795
Offline
Berichten: 2380
Vinnie the who?
Re: Baanplan Nederlands/Duits grensstation
«
Reactie #18 Gepost op:
17 mei 2022, 20:27:23 »
Nu wordt het nog drukker...
Als je het zelf leuk vindt, prima; heb ik niets gezegd. En wellicht stuurde ik je de verkeerde kant op, maar neem bijv Bad Bentheim:
(bron:
www.sporenplanonline.nl
)
Het kopspoortje rechts is alleen geschikt om een NS lok op weg te zetten, zodat de DB lok (die vanaf het emplacement komt of soms zelfs bij aankomst klaar staat op de vrije baan) voor de trein gezet kan worden. Links is zelfs geen kopspoor en wordt een lok van een trein op spoor 2 op de vrije baan gewisseld. Om zoals in je huidige plan vanuit een kopspoortje met een dubbele wisselstraat alle sporen te kunnen bereiken is mijns inziens overdreven complex... Voor het realisme kan het wel wat simpeler. Maar als jij dit leuker vindt, doe je ding
EDIT: Ik zie net dat in je plan beide sporen van het dubbelspoor samenkomen? Dan kan je dus niet gelijktijdig op spoor 1 en 2 (vanaf boven) binnenkomen.
«
Laatst bewerkt op: 17 mei 2022, 20:40:02 door Benelux795
»
Gelogd
De groeten! Vincent
Arlbergbahn...?
Bf Kibronn
Robin.V
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 9
Re: Baanplan Nederlands/Duits grensstation
«
Reactie #19 Gepost op:
17 mei 2022, 21:01:46 »
Snap wat je bedoelde met het te druk zijn, heb toch maar weer het kopspoortje links weggehaald en het aantal wissels links en rechts iets verminderd...
Verder houd ik wel van wat drukkere emplacementen, dus behoud wel een deel van de dubbele wisselstraat.
Denk dat ik nu wel tevreden ben met de baan, dus zal dit waarschijnlijk gaan uitvoeren. Bedankt voor je hulp, zal mijn voortgang in dit draadje blijven posten
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan Nederlands/Duits grensstation