Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor door Blausee-Mitholz
Vandaag om 17:17:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 17:15:21
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 17:09:21
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:04:07
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:59:39
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Aartoscar
Vandaag om 16:54:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorzeven
Vandaag om 16:45:47
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 16:44:08
website Uhlenbrock onbereikbaar door Blausee-Mitholz
Vandaag om 16:33:07
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein door sncf231e
Vandaag om 16:22:30
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
Vandaag om 16:11:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Harryku
Vandaag om 16:10:58
3d printen van ns daglichtseinen door borotof
Vandaag om 15:30:17
W.V. Kalender 2026 door Frank 123
Vandaag om 15:25:25
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:46:21
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Servé
Vandaag om 14:41:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 13:43:11
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 12:50:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 12:46:53
Stroomdetectie issues. door guy1846
Vandaag om 12:46:48
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 12:46:48
Treinen willen niet meer rijden door juffrouwjannie
Vandaag om 12:28:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:17:05
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 12:06:38
Arnold 2210 onderdelen gezocht door stoombr38
Vandaag om 12:03:17
LS Models 2025 door Dennis1984
Vandaag om 11:44:43
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door henk
Vandaag om 10:04:59
Alternatieven voor servo's door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:20:42
Au bord de la Cèze door defender
Vandaag om 08:25:26
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
07 November 2025, 23:48:53
  

Auteur Topic: Cobalt wisselaandrijving: tandwiel gebroken, nieuw vanuit UK duurt lang. Opties?  (gelezen 6530 keer)

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 7404
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Cobalt wisselaandrijving: tandwiel gebroken, nieuw vanuit UK duurt lang. Opties?
« Reactie #30 Gepost op: 21 September 2021, 23:15:33 »
#27 reageerde op #26   (y)
#6 had ik al eerder eens gelezen..... :D

Ronald Visser

Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 15 november ben ik weer in Houten.

HJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 697
Re: Cobalt wisselaandrijving: tandwiel gebroken, nieuw vanuit UK duurt lang. Opties?
« Reactie #31 Gepost op: 21 September 2021, 23:16:10 »
Hallo,
Waarom koop je niet gewoon een nieuwe bij bv bentink.kost misschien nog minder en je bent overal vanaf.

Sorry, was vergeten te melden dat Bentink deze periode geen Cobalts op voorraad had. Tuurlijk ging ik eerst naar de leverancier. De reden dat ik direct met DCCConcepts contact zocht was omdat dat hier aangedragen werd als optie en omdat Bentink meldde dat de Cobalts al een tijdje in bestelling stonden (zou nog wel even duren) én dat ik dacht met alleen een setje tandwielen (eventueel 2de hands) geholpen te zijn.

Wat ook nog meespeelt is dat ik mijn baanplaan iets uitgebreid heb waardoor er 3 extra aandrijvingen nodig zijn.
Ik heb nog genoeg Lemaco's liggen dus alles opgeteld, overweeg ik de inzet van Lemaco's al moet ik dan nog wel een functiedecoder aanschaffen. De supplychain van Cobalts is me helaas iets te kwetsbaar geworden.

groet

Hendrikjan



modelbouw: lekker prutsen word je blij van!

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: bericht uit de UK!
« Reactie #32 Gepost op: 22 September 2021, 16:28:18 »
Ik heb het gevoel dat op alle mogelijke manieren wordt getracht aan de man te brengen dat een (X)exit een slecht ID is. Sabotage van de goederenstroom is daar 1 van. Hoop dat ik het verkeerd zie...
Enigzins Off topic,maar het kan dat je idee klopt,wat mij dan meer boeit is waarom moeten consumenten dan de dupe worden van die "sabotage" ?
Als er 1 groep is die hierin alleen maar lijd en niks kan inbrengen * in het ongedaan maken van bepaalde zaken,dan is het een consument wel  :-\
* (daar waar het geklaag gehoord moet worden)

Sorry, was vergeten te melden dat Bentink deze periode geen Cobalts op voorraad had. Tuurlijk ging ik eerst naar de leverancier. De reden dat ik direct met DCCConcepts contact zocht was omdat dat hier aangedragen werd als optie en omdat Bentink meldde dat de Cobalts al een tijdje in bestelling stonden (zou nog wel even duren) én dat ik dacht met alleen een setje tandwielen (eventueel 2de hands) geholpen te zijn.

De supplychain van Cobalts is me helaas iets te kwetsbaar geworden.

Dat geen voorraad heb ik ook al is ervaren
Contact met DCC..... zelf gaat (vind ik) redelijk vlot en men is niet moeilijk.

De vraag voor het hele verhaal is simpelweg,zijn wij net als DCC..... de dupe van het C crisis verhaal of is er iets anders aan de hand ?
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

HJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 697
Eind goed al goed
« Reactie #33 Gepost op: 25 September 2021, 17:28:09 »
Om dit topic positief te besluiten nog even het volgende.

Ik kreeg bericht van mijn leverancier dat de vervangende Cobalt gearriveerd was!
Hoewel ze maar de helft geleverd hadden gekregen van wat ze besteld hadden in de UK kon ik ook nog de 3 extra exemplaren krijgen. Het nieuwe viertal werd na betaling van de 3 nieuwe onverwijld (kosteloos) opgestuurd. Ikke happy!






Wat kunnen we nou leren van deze hele operatie?

1) De service van DCCConcepts is super. Eerst kosteloos tandwielen opsturen en vervolgens toch de hele Cobalt vervangen.
2) Transport over de Noordzee kost tegenwoordig gruwelijk veel tijd.
3) Ondanks de vertraging komt de zending uiteindelijk toch een keer aan.
4) De NL leverancier Bentink heeft alles keurig afgehandeld. Het is voor hen ook niet leuk om voortdurend te moeten melden dat de spullen er nog steeds niet zijn. Ook de prijzen van de nieuwe exemplaren waren nog steeds ongewijzigd.

Geen Lemaco's dus zodat we de eenheid onder de baan kunnen bewaren. Altijd handig voor tentoonstellingsbanen.

Een vrolijke groet aan een ieder die een bijdrage geleverd heeft aan dit draadje en tot de volgende keer!

Hendrikjan







modelbouw: lekker prutsen word je blij van!