Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 21:40:03
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
Pollux
Vandaag
om 21:36:30
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Peter Soonius
Vandaag
om 21:32:12
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90
door
Mcn1986
Vandaag
om 21:29:44
Mijnbouw Indonesië
door
Peter Soonius
Vandaag
om 21:26:45
Conrat
door
ruudns
Vandaag
om 21:21:03
tandwiel lux modellbau
door
bellejt
Vandaag
om 20:12:09
Modelspoorbaan van Einte
door
einte
Vandaag
om 20:10:28
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje
door
Hasenwald
Vandaag
om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
VAM65
Vandaag
om 19:18:35
Koppelingsmechanisme klemt?
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Loki
Vandaag
om 19:06:47
Z21 en het programeren met de Z21App.
door
Frank 123
Vandaag
om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Ben
Vandaag
om 18:49:03
Da's Daz 2
door
NS264
Vandaag
om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail
door
jack is back
Vandaag
om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok
door
Bas, Dordrecht
Vandaag
om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
borotof
Vandaag
om 17:47:49
19 Toen
door
ES44C4
Vandaag
om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0
door
FritsT
Vandaag
om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
phdirk
Vandaag
om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 12:07:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: 1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland (gelezen 867 keer)
AP3737
Offline
Berichten: 380
1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland
«
Gepost op:
06 February 2021, 15:59:56 »
In mijn vorige draadjes heb ik twee dienstregelingen uit 1914 gedeeld. Mijn kleinzoon is op bezoek, en vindt scannen heel erg leuk, dus we kunnen meteen nu ook de dienstregeling van de Stoomvaart-Maatschappij Zeeland uit 1911 delen.
De bovenstaande pagina laat zien hoe je in 1911 vanuit Zwolle (waar nu mijn kleinzoon woont, maar een eeuw geleden mijn opa) reist naar Londen Charing Cross. Als ik het goed lees, en corrigeer me als ik het verkeerd interpreteer, want deze oude spoorboekjes zijn toch wel wat anders dan dat ik gewend ben, is vertrek om kwart voor vier in de middag vanuit Zwolle. Ruim twee uur later, om 17:49, wordt Utrecht bereikt. Daar is tijd voor een avondmaal, want de trein naar 's Hertogenbosch vertrekt pas ruim een uur later, om vijf over zeven. Eén minuut voor elf 'avonds wordt Vlissingen bereikt, van waaruit een "dubbelschroef stoomschip" (zie pagina 1) naar Engeland 10 minuten naar middernacht vertrekt. Folkstone wordt half zes in de ochtend bereikt, dus lang slapen is er niet bij. Als de boot geen vertraging heeft opgelopen is er in Folkstone, of beter in één van de Pullman restauratiewagens (zie pagina 6) in de trein, meer dan voldoende tijd voor een English Breakfast. Uiteraard alleen als we een eerste klas kaartje hebben en 1 schilling extra betalen. Met volle maag komen we 8 minuten over 10 in de ochtend, dus bijna een dag later, op Charing Cross aan.
Alle scans kunnen wederom van Dropbox worden gedownload:
https://www.dropbox.com/sh/7ngbem3g3dqzybw/AAAxM5K_u6OZP0-qbtsU9hqna?dl=0
.
De complete PDF is wederom via volgende link te downloaden:
https://www.dropbox.com/s/iw2hqm4he9mn3d0/1911-Zomerdienstregeling-Stoomvaart-Maatschappij-Zeeland.pdf?dl=0
Groet, Aiko
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
1911: Zomerdienstregeling Stoomvaart Maatschappij Zeeland