Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 20:55:37
Resin kits best met of zonder grondlaag
door
Sikko
Vandaag
om 20:52:29
Station Steenwijk poging 2
door
Eric B
Vandaag
om 20:50:45
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit
door
orientexpress
Vandaag
om 20:41:57
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Vislijn
Vandaag
om 19:41:54
Bauarbeiten im gange
door
Frank 123
Vandaag
om 19:38:36
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Pauldg
Vandaag
om 19:38:07
Revier Rheinbrenner (H0)
door
Marco1044
Vandaag
om 19:14:52
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 19:13:05
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:53:51
Piko EUROCITY 2969 traxx
door
the_gold
Vandaag
om 18:24:08
Onshape gebruikersgroep
door
Frank 123
Vandaag
om 18:23:22
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eelco Storm
Vandaag
om 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen
door
Duikeend
Vandaag
om 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen
door
linquenda2
Vandaag
om 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Arjan6511
Vandaag
om 17:54:25
Modellbau Lingen 2026
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 17:39:57
Raadplaatje
door
Gerrit H
Vandaag
om 17:36:02
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0
door
Locojack
Vandaag
om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 16:30:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn.
door
Brexbachtalbahn
Vandaag
om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken?
door
Besselspoor
Vandaag
om 13:33:42
Site Uhlenbrock
door
Michaƫl dB
Vandaag
om 12:53:27
Contact gegevens Roco NL
door
Herb73
Vandaag
om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen
door
BrightonBelle
Vandaag
om 12:07:36
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Eric B
Vandaag
om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 11:13:14
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Gebruik noodrem door machinist
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Gebruik noodrem door machinist (gelezen 1811 keer)
Esperopt
Offline
Berichten: 2226
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Gebruik noodrem door machinist
«
Gepost op:
04 August 2009, 23:30:13 »
Vandaag weer met de trein weggeweest, erg leuk, maar dat terzijde. Op de terugweg viel het mij op dat de machinist van de stoptrein naar Leeuwarden, na station Meppel, bij elk station de noodrem gebruikte om op tijd te kunnen stoppen. Dat dit een keer voorkomt, zal wel. Maar bij elk station? Mag dit eigenlijk wel? Een conducteur heeft mij nl ooit eens uitgelegd dat er ook gevaren verbonden zijn aan het gebruik van de noodrem.
Gerard.
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re:Gebruik noodrem door machinist
«
Reactie #1 Gepost op:
04 August 2009, 23:33:03 »
De snelrem bedoel je?
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Mug
Offline
Berichten: 333
Re:Gebruik noodrem door machinist
«
Reactie #2 Gepost op:
04 August 2009, 23:43:33 »
Afhankelijk van het type treinstel kan er Pneumatisch,Elektropneumatisch(EP Rem) (Bijv. Mat '64,ICM) of Elektrodynamisch(ED Rem) (Sprinter,IRM) geremd worden.
Alle treinen hebben altijd een pneumatisch remsysteem waarop teruggevallen kan worden bij een storing van een van de andere systemen.
De noodrem werkt ook via het pneumatisch remsysteem.
Mogelijk had uw trein een defect aan de EP Rem en werd er nu pneumatisch geremd.
Als het om een Mat 64 gaat heeft de Machinist tijdens het remmen niet de beschikking over een remkraan met verschillende remstanden maar kan alleen de remkraan als het ware aleen open of dicht zetten wat de indruk kan geven dat er een noodrem bediend wordt.
Frits
Gelogd
Grtz. Frits
Esperopt
Offline
Berichten: 2226
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:Gebruik noodrem door machinist
«
Reactie #3 Gepost op:
04 August 2009, 23:45:35 »
't Was een koploper. Laatst trok een grappenmaker bij Zwolle aan de noodrem, dit was dus hetzelfde geluid ed.
Gerard.
Gelogd
rene w.
Offline
Berichten: 1297
Re:Gebruik noodrem door machinist
«
Reactie #4 Gepost op:
04 August 2009, 23:45:48 »
Waar bestond deze trein uit.... DM90 of ICM(m).
Is het ICM(m) dan kan je de toegevoegde blokkenrem wel eens hebben gehoord,
Deze komt extra tegen de wielband aan als je harder remt dan de vierde remstand,
dit hoor je duidelijk als een zwaar slijpend geluid en lijkt dan net of de trein met de snelrem tot stilstand komt. Zit in het draaistel onder de cabine's.
Gelogd
Esperopt
Offline
Berichten: 2226
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:Gebruik noodrem door machinist
«
Reactie #5 Gepost op:
04 August 2009, 23:55:24 »
Koploper, ICM dus. Ik reis vrij regelmatig op dit traject, en dit is de eerste keer dat het me opviel.
Gerard.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Gebruik noodrem door machinist