Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bahnstrecke 5867
door
puntenglijder
Vandaag
om 22:01:58
Raadplaatje
door
ArjanB
Vandaag
om 21:46:09
Dat overkomt mij niet.
door
MOVisser
Vandaag
om 21:43:59
Göhrener Viaduct
door
Duikeend
Vandaag
om 21:30:13
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
bask185
Vandaag
om 21:17:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 21:12:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
timtrein
Vandaag
om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
j.ossebaar
Vandaag
om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI
door
wob
Vandaag
om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
wob
Vandaag
om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
wob
Vandaag
om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Arjen52
Vandaag
om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Frank 123
Vandaag
om 20:08:03
NS 1700 transfers
door
Olaf
Vandaag
om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
door
Eric v C
Vandaag
om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
RobVille
Vandaag
om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC
door
VAM65
Vandaag
om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan
door
Stieven76
Vandaag
om 17:24:50
Roco Plan T
door
008200
Vandaag
om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
saskia
Vandaag
om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
Vandaag
om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
Dion
Vandaag
om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing
door
Joz
Vandaag
om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
spoorzeven
Vandaag
om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
j.ossebaar
Vandaag
om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR
door
Chiel
Vandaag
om 11:49:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
6400/6500
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: 6400/6500 (gelezen 1465 keer)
Sander
Offline
Berichten: 4670
6400/6500
«
Gepost op:
26 January 2008, 23:04:19 »
Ik vroeg me af hoe deze locs het vaakst rijden op het grote ned, dus NIET op rangeerterreinen of raccordementen.
Rijden ze op het grote net met de korte huif voorop of de lange huif?
Ben namelijk mijn 6485 en 6520 aan het voorzien van hekwerk en slangen en wil zodoende aan een kant remslangen en dergelijke hangen.
De locs zitten bij mij merendeels in een vaste samenstelling.
mvg,
Sander
Gelogd
mvg,
Sander
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8989
Hengelooo 1:160
Re: 6400/6500
«
Reactie #1 Gepost op:
26 January 2008, 23:07:55 »
Ik denk niet dat dat iets uitmaakt, kansberekening 50%. Er zijn geen draaischijven meer door het hele land. En driehoeken om de korte dan wel lange huif voorop te krijgen? Nou nee.....
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Jon
Offline
Berichten: 303
Re: 6400/6500
«
Reactie #2 Gepost op:
26 January 2008, 23:12:03 »
goedenavond Sander
De korte of lange huif voor is maar net hoe de lok ervoor staat. Er zit niet een bepaalde regel aan, hoewel ik wel een paar meesters ken die het liefst met de korte huif voor rijden vanwege het betere zicht.
Zelf heb ik mijn 6409 met die rede de korte huif voor de Fccpps grind trein staan.
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
Gelogd
Sander
Offline
Berichten: 4670
Re: 6400/6500
«
Reactie #3 Gepost op:
26 January 2008, 23:14:38 »
Dat maakt dus niks uit??
Wel leuk, doe ik de ene de ene kant op en de andere de andere kant.
mvg,
Sander
Gelogd
mvg,
Sander
**Jelle**
Offline
Berichten: 329
Re: 6400/6500
«
Reactie #4 Gepost op:
27 January 2008, 01:32:39 »
Maakt met de serie 6400/6500 volgens mij niet uit.
Maar als ik het me goed herinner was het met de Belgische reeks 77 in Nederland wel de gewoonte met de korte huif voor te rijden. Dat had te maken met het feit dat de machinistenstoel links zit, en Nederlandse seinen rechts van de baan staan.
Gelogd
NS, DDW, Edits booster, LocoNet met LbServer, besturing met eigen geschreven software in VB
Dolf44
Offline
Berichten: 843
Re: 6400/6500
«
Reactie #5 Gepost op:
27 January 2008, 09:35:20 »
Sander, maakt niet uit hoe ze staan.
Jelle, bij de reeks 77 zit de mcn lager tov de huif en heeft dus slechter zicht.
In Belgie hoeft de korte huif van de Vlaamse Reuzen niet voorop terwijl de seinen toch links staan en de mcn rechts zit.
Gr, Dolf.
Gelogd
Daan!
Offline
Berichten: 4556
Re: 6400/6500
«
Reactie #6 Gepost op:
27 January 2008, 09:52:09 »
het heeft iets te maken met dwergseinen, omdat de mcn aan de linkerkant met de lange huif voor de dwergseinen niet kan zien.
Gelogd
rail4marcel
Offline
Berichten: 5277
Re: 6400/6500
«
Reactie #7 Gepost op:
27 January 2008, 12:48:22 »
Het is zelfs verplicht met korte huif voorop te rijden met een reeks 77. Ander kun je de dwergseinen niet zien. Met een 6400/6500 maakt het niet uit en rijden ze beide kanten op.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
6400/6500