Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Lekker vervuilen volgens de Simplex-methode
door
Eelco Storm
Vandaag
om 22:17:35
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 22:11:07
D236 Nord-West-Expres
door
Falkenberg
Vandaag
om 22:00:16
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 21:59:40
Jouef Thalys tussenrijtuigen
door
nico99
Vandaag
om 21:59:29
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
MOVisser
Vandaag
om 21:52:21
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 21:43:51
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
moonlicht
Vandaag
om 21:32:04
loconet adres
door
bask185
Vandaag
om 21:21:07
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
VictorPM
Vandaag
om 21:14:43
Halling aandrijvingen
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 20:01:29
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 19:51:59
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 19:16:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Simplex
Vandaag
om 19:03:54
Piko 2025
door
Spoor010
Vandaag
om 19:02:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
741230
Vandaag
om 18:39:44
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
Vandaag
om 18:38:33
Acme nieuwe ICNG
door
Miniature Holland
Vandaag
om 18:34:37
Watertoren Bergen op Zoom
door
Kees-Jan
Vandaag
om 18:21:43
Aachenau West
door
Silvolde
Vandaag
om 18:09:49
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 18:05:19
Frans loodsje et cetera
door
DJV
Vandaag
om 17:07:34
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen
door
Ben
Vandaag
om 17:04:52
Au bord de la Cèze
door
Paulus
Vandaag
om 16:55:12
Kibri station CALW ingekort als NS station
door
Petertje
Vandaag
om 16:13:52
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 15:56:02
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 15:49:46
Hoe bouw ik decoder en sound in in Union Sylter Inselbanh HO DC als ouwe (77jr)
door
Michaël dB
Vandaag
om 15:48:07
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
DutchModelRailroads
Vandaag
om 15:08:37
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
Wim1969
Vandaag
om 14:28:50
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
6400/6500
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: 6400/6500 (gelezen 1485 keer)
Sander
Offline
Berichten: 4666
6400/6500
«
Gepost op:
26 January 2008, 23:04:19 »
Ik vroeg me af hoe deze locs het vaakst rijden op het grote ned, dus NIET op rangeerterreinen of raccordementen.
Rijden ze op het grote net met de korte huif voorop of de lange huif?
Ben namelijk mijn 6485 en 6520 aan het voorzien van hekwerk en slangen en wil zodoende aan een kant remslangen en dergelijke hangen.
De locs zitten bij mij merendeels in een vaste samenstelling.
mvg,
Sander
Gelogd
mvg,
Sander
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8995
Hengelooo 1:160
Re: 6400/6500
«
Reactie #1 Gepost op:
26 January 2008, 23:07:55 »
Ik denk niet dat dat iets uitmaakt, kansberekening 50%. Er zijn geen draaischijven meer door het hele land. En driehoeken om de korte dan wel lange huif voorop te krijgen? Nou nee.....
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Jon
Offline
Berichten: 303
Re: 6400/6500
«
Reactie #2 Gepost op:
26 January 2008, 23:12:03 »
goedenavond Sander
De korte of lange huif voor is maar net hoe de lok ervoor staat. Er zit niet een bepaalde regel aan, hoewel ik wel een paar meesters ken die het liefst met de korte huif voor rijden vanwege het betere zicht.
Zelf heb ik mijn 6409 met die rede de korte huif voor de Fccpps grind trein staan.
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
Gelogd
Sander
Offline
Berichten: 4666
Re: 6400/6500
«
Reactie #3 Gepost op:
26 January 2008, 23:14:38 »
Dat maakt dus niks uit??
Wel leuk, doe ik de ene de ene kant op en de andere de andere kant.
mvg,
Sander
Gelogd
mvg,
Sander
**Jelle**
Offline
Berichten: 331
Re: 6400/6500
«
Reactie #4 Gepost op:
27 January 2008, 01:32:39 »
Maakt met de serie 6400/6500 volgens mij niet uit.
Maar als ik het me goed herinner was het met de Belgische reeks 77 in Nederland wel de gewoonte met de korte huif voor te rijden. Dat had te maken met het feit dat de machinistenstoel links zit, en Nederlandse seinen rechts van de baan staan.
Gelogd
NS, DDW, Edits booster, LocoNet met LbServer, besturing met eigen geschreven software in VB
Dolf44
Offline
Berichten: 843
Re: 6400/6500
«
Reactie #5 Gepost op:
27 January 2008, 09:35:20 »
Sander, maakt niet uit hoe ze staan.
Jelle, bij de reeks 77 zit de mcn lager tov de huif en heeft dus slechter zicht.
In Belgie hoeft de korte huif van de Vlaamse Reuzen niet voorop terwijl de seinen toch links staan en de mcn rechts zit.
Gr, Dolf.
Gelogd
Daan!
Offline
Berichten: 4552
Re: 6400/6500
«
Reactie #6 Gepost op:
27 January 2008, 09:52:09 »
het heeft iets te maken met dwergseinen, omdat de mcn aan de linkerkant met de lange huif voor de dwergseinen niet kan zien.
Gelogd
rail4marcel
Offline
Berichten: 5277
Re: 6400/6500
«
Reactie #7 Gepost op:
27 January 2008, 12:48:22 »
Het is zelfs verplicht met korte huif voorop te rijden met een reeks 77. Ander kun je de dwergseinen niet zien. Met een 6400/6500 maakt het niet uit en rijden ze beide kanten op.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
6400/6500