Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:32:11
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan
door
741230
Vandaag
om 21:24:24
Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen"
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 21:23:08
Wat voor trein is dit? Kan nergens een afbeelding vinden.
door
VictorPM
Vandaag
om 21:17:20
Rondom Charlois
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 21:16:51
Probleem bij inbouw decoder
door
maartenvdb
Vandaag
om 21:14:48
Piko 2025
door
Benelux795
Vandaag
om 21:12:53
Extra functie in Zimo MS450P22
door
robschuurhof
Vandaag
om 20:42:59
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 20:29:25
Roco AC modellen
door
Martijn193
Vandaag
om 20:12:45
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
René 4312
Vandaag
om 20:11:46
19 Toen
door
Benelux795
Vandaag
om 19:50:24
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 19:32:03
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 19:06:01
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:05:52
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Anton Maris
Vandaag
om 19:04:26
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
Jelle1969
Vandaag
om 18:22:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:16:25
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood.
door
Ben
Vandaag
om 17:51:54
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel
door
Eric v C
Vandaag
om 17:20:36
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 17:03:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Daafs128
Vandaag
om 16:54:16
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Arjan6511
Vandaag
om 16:45:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 16:05:11
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Basmans
Vandaag
om 15:57:41
Wat is dit voor component
door
bellejt
Vandaag
om 15:31:15
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Edwin2121992
Vandaag
om 14:59:26
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5
door
Eric B
Vandaag
om 14:49:32
3 januari NVBS oliebollenrit
door
thevandijks
Vandaag
om 14:32:11
Layne, Somewhere South.
door
Noordernet
Vandaag
om 14:01:59
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
NS machinisten klagen over gebrekkige opleiding Traxx HSL
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: NS machinisten klagen over gebrekkige opleiding Traxx HSL (gelezen 7253 keer)
Gerke
Mcn NSR
Offline
Berichten: 2316
NS 4503!
Re: NS machinisten klagen over gebrekkige opleiding Traxx HSL
«
Reactie #30 Gepost op:
17 March 2019, 09:52:04 »
Jongens, hou op zeg. In de goederendienst wisselt een 186 geen 20 keer per dag van spanning en beveiligingssysteem. Dat maak je me niet wijs. Dat doen wij wel. Ik ben er van overtuigd dat de 186 een prima machine is, maar niet geschikt voor ons gebruik. Of laat ik zeggen: harder slijt, door ons gebruik.
En het onder "vollast" de HS eruit gooien verdient ook wat nuancering. Die vollast is bij ons niet eens te halen, want softwarematig zijn die dingen bij ons tot de helft van hun kunnen geknepen. (300kN max., som van 2 loc's!) Wél lopen er collega's rond die het "makkelijk" vinden om de ERTMS tijdens de rit de zaak "plat" te laten gooien. Da's wat onorthodox, idd. Maar dan is er dus geen sprake van vollast. Alleen de treinverwarming/koeling staat dan aan. Zeker een flinke belasting, en dus onwenselijk, maar vollast....
Bovendien leveren de beide loc's verschillende vermogens: verdeling is 2/3 voor de master en 1/3 voor de slave. Die verhouding is aan verandering onderhevig naarmate de AFB de zaak bij regelt. (wij zijn verplicht om met de AFB te rijden)
Gelogd
Met groet,
Ger.
Hlv53
Offline
Berichten: 576
Re: NS machinisten klagen over gebrekkige opleiding Traxx HSL
«
Reactie #31 Gepost op:
17 March 2019, 10:18:02 »
Even een nuancering mbt de beveikigingsniveau's en spanningswisselingen: het enige waar wij niet rijden met de 186 is op de Betuwelijn (want te duur), voor de rest rijdt die in België onder TBL1+, level1, in Duitsland PZB/LZB en in Hollandia ATB en level1, met AFB, zonder AFB en alle prullaria die voorhanden zijn op een 186. Ok, géén treinverwarming (want geen veevervoer). Weliswaar zonder noemenswaardige extra beperking in vermogen dan standaard voorzien bij rijden met treinschakeling (geen idee waarom ze dat überhaupt willen bij NS, tenzij de ervaring geleerd heeft dat de machinisten van NS eigenlijk niet verantwoord kunnen omgaan met wat extra vermogen).
Die 186-en staan dan ook nog eens bijna 24u in dienst en rijden gedurende die tijd continu op en af van hot naar her, kriskras door België, Duitsland en Nederland, zonder noemenswaardige problemen.
Mvg Bas
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
NS machinisten klagen over gebrekkige opleiding Traxx HSL