Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 23:31:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 22:30:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Huup
Vandaag
om 22:20:51
booster vraag
door
reinderlf
Vandaag
om 22:08:53
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer...
door
Martin Domburg
Vandaag
om 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
Vandaag
om 21:40:36
Wat was jullie allereerste loc?
door
Bahn-AG
Vandaag
om 21:10:02
Wat te doen met oude catalogi
door
sncf231e
Vandaag
om 21:09:10
Her-(her-)beginnen
door
Overet
Vandaag
om 21:06:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 20:57:06
Terugverende koppeling
door
phdirk
Vandaag
om 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
phdirk
Vandaag
om 20:24:48
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 20:17:43
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
barry1972
Vandaag
om 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
barry1972
Vandaag
om 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC
door
hmmglaser
Vandaag
om 19:27:03
Vitrinekast
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 18:44:53
MoBaBro.de
door
henk
Vandaag
om 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn
door
Tedo
Vandaag
om 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Tedo
Vandaag
om 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
wob
Vandaag
om 17:30:20
Station Arnhem jaren '80'
door
Niels B
Vandaag
om 17:26:13
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 16:57:56
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 16:20:35
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
Pauldg
Vandaag
om 15:42:46
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
SSN 65-018 naar de VSM
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: SSN 65-018 naar de VSM (gelezen 3388 keer)
tijgernootje
Offline
Berichten: 12235
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
SSN 65-018 naar de VSM
«
Gepost op:
08 December 2018, 13:38:38 »
Vandaag ontving ik een interessant mailtje van de SSN met een pdf eraan toe gevoegd.
Omdat voor alles stilstand achteruitgang betekend en men het bij de SSN zonde vind van bv de 65-018,is er achter de schermen afgesproken dat de 65-018 voor in elk geval 10 jaar verhuurt gaat worden aan de VSM.
Die zullen de nu verwijderde onderdelen vervangen/regelen voor de 65er en deze dan op hun stamlijn gaan inzetten.
Hierdoor blijft de 65er toch actief en kan men bij de SSN zich volledig richten op de revisie van de 41er.
Ik zeg,dat is een mooi samenwerkingsverband,mooi dat zo iets tussen de beide clubs mogelijk te maken is
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
spoorzeven
Offline
Berichten: 5568
Re: SSN 65-018 naar de VSM
«
Reactie #1 Gepost op:
08 December 2018, 13:51:07 »
Dat is uitstekend nieuws! Complimenten voor zowel SSN als VSM
Gelogd
Groet, Frank
W. Thomas
Offline
Berichten: 1240
145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
Re: SSN 65-018 naar de VSM
«
Reactie #2 Gepost op:
08 December 2018, 14:55:59 »
Dat is idd mooi nieuws, de 65 vind ik toch de mooiste tenderlokomotief die er is.
Gelogd
Keine Minsch dä es perfek'
Voor al mijn treinen foto's
http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html
Chrisjantje
Offline
Berichten: 354
I'm always keep TRAINing!!
Re: SSN 65-018 naar de VSM
«
Reactie #3 Gepost op:
08 December 2018, 15:02:47 »
Denk dat de 65'er bij de VSM ook beter tot zijn recht komt. Pas geleden er nog over gehad met anderen. Voor de Oostenrijkers of een goederentrein op de lijn van de VSM komt zo'n lok beter uit de voeten.
Bij de SSN moeten ze het eigenlijk meer hebben van hoofdlijnmachines geschikt voor min. 100 km/u. Dan valt de 65'er eigenlijk al af. Mooi is dan dat ze de 41'er op gaan knappen. Is een goede hoofdlijnmachine.
Maar ze hebben met de 65'er wel een pracht van een tenderlok, die nu gelukkig sneller inzetbaar is dan wanneer ze bij de SSN was gebleven. Uitstekende samenwerking
Gelogd
Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had ik liever vroeger geleefd!!
tijgernootje
Offline
Berichten: 12235
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: SSN 65-018 naar de VSM
«
Reactie #4 Gepost op:
08 December 2018, 18:16:35 »
Bij de SSN had de loc voor tenminste 10-15 jaar achterin de rijtuigenloods worden neer gezet,nadat men wat onderdelen zoals de gsm-r set en de oververhitterdelen eraf had gehaald die nodig zullen zijn voor de 41er.
Voor gebruik op de vsm lijn is de gsm-r set niet nodig en zoals ik heb begrepen zal ze dus ook enkel op de stamlijn van de vsm worden ingezet nadat ze nieuwe oververhitter delen en een keuring heeft gehad.
Over nuttige inzet op hoofdlijnen zijn ieders meningen verdeelt,de loc heeft het er immers toch aardig wat keren goed weten uit te houden
Maar nogmaals zowel de SSN als de VSM zijn dusdanig naar "elkaar gegroeid" dat men zulke dingen dus kan afspreken,waarbij alle partijen incl de 65er er als winnaars uit komen
3 locs rijvaardig houden is voor de SSN zowel qua centen als personeel en materieel niet op te brengen,dat zegt men zelf ook,men heeft namelijk ook nog rijtuigen te onderhouden en de rest van de faciliteiten op het terrein.
Ik hoop op een voorspoedige terugkeer van de 65er bij de VSM (in bruikleen) en op een voorspoedige terugkeer van de 41er,want dat lijkt me ook een erg fraaie loc om in actie te zien
Dit nieuws wilde ik in elk geval niet achterhouden.
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
bernhard67
Offline
Berichten: 1813
Re: SSN 65-018 naar de VSM
«
Reactie #5 Gepost op:
08 December 2018, 18:32:16 »
Hoi Floris,
Ik ben het wat betreft de BR 41 helemaal met jou eens
De 41 105 is een hele mooi machine en verdient het om weer rijdend te zijn na ruim 24 jaar stilstand. Heb de 41 105 nog gelukkig onder stoom mogen zijn rond 150 jaar NS.
Persoonlijk zou ik het erg leuk vinden als over kleine vijf jaar of vierjaar hangt er vanaf wanneer de SSN klaar is met hun 41 105 dat de VSM of SSN een 41 er treffen te organiseren bij de VSM die ook druk bezig zijn met hun 41 241 die op kolen terug gebouwd wordt.
Maar bij onze Oosterburen de Osnabücke dampflokfreunden zijn ook druk bezig om hun 41 052 weer rij vaardig te krijgen wanneer deze weer onder stoom staat durf ik niet te zeggen. Zij hebben inmiddels het onderstel helemaal geresiveerd en de ketel is ook al klaar. Nu moet de lok weer helemaal worden opgebouwd zal nog wel drie jaar duren vrees ik. De 41 096 heeft ook een HU nodig deze is misschien weer over twee jaar onder stoom.
In de tweede helft van 2019 is tenminste de 41 018 weer onder stoom deze rijd rond Passau
Wat betreft de BR 65 vind ik persoonlijk een hele goede keuze van SSN om deze aan de VSM te verhuren zodat deze mooie machine tijdens terug naar toen en andere ritten bij de VSM onder stoom te bewonderen is voor periode van 10 jaar.
gr bernard
Gelogd
Thom
Offline
Berichten: 4058
Re: SSN 65-018 naar de VSM
«
Reactie #6 Gepost op:
09 December 2018, 11:12:22 »
@tijgernootje,
Elders las ik dat het de ATB-E installatie was die men zou overzetten en niet de GSM-R, voor dat laatste word wsl al gebruik gemaakt van een handheld versie.
Gelogd
Harryku
Hoofdconducteur/conducteur ZLSM,modelspoor : H0,TT, N .
Offline
Berichten: 639
Re: SSN 65-018 naar de VSM
«
Reactie #7 Gepost op:
09 December 2018, 11:55:04 »
Voor zover ik het begrepen heb wordt de ATB installatie overgezet en de oververhitterelementen van de
65018 worden overgezet naar de 23023.
Gelogd
m.vr.gr.
Harry.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
SSN 65-018 naar de VSM