Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Lambert
Vandaag
om 13:39:40
Hulp gezocht omgeving Drachten
door
Joz
Vandaag
om 13:38:02
Bauarbeiten im gange
door
Jelmer
Vandaag
om 13:37:42
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt
door
NS264
Vandaag
om 13:31:10
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 13:30:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 13:29:35
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 13:26:52
Bumper voor de LH-101 handregelaar
door
robstuart
Vandaag
om 13:24:34
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
thijs
Vandaag
om 13:18:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Falkenberg
Vandaag
om 13:11:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 13:04:13
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 13:00:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 12:59:21
Rondom Charlois
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 12:51:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 12:46:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:40:05
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 12:37:46
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple
door
GD
Vandaag
om 12:23:09
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 12:15:58
Station Roodeschool
door
Benelux795
Vandaag
om 12:12:48
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 12:10:07
PB Models, ICR-rijtuigen
door
kar
Vandaag
om 12:09:15
Koppelingskamer Jägerndorfer te dichtbij
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:53:45
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
GD
Vandaag
om 11:51:46
Lodewickshaven
door
Eric B
Vandaag
om 11:51:24
TRAX3D - kan geen account aanmaken
door
Pauldg
Vandaag
om 11:42:27
Märklin 2025
door
Railpassie
Vandaag
om 11:36:35
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
Herb73
Vandaag
om 11:23:12
Wat spoor 1 brouwsels
door
Kees-Jan
Vandaag
om 09:40:15
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 09:23:10
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Roco Plan T, Te weinig vermogen voor hellingen?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Roco Plan T, Te weinig vermogen voor hellingen? (gelezen 6377 keer)
Biesje
Offline
Berichten: 2289
Re: Meer vermogen voor plan T Roco
«
Reactie #15 Gepost op:
03 October 2016, 13:14:59 »
Floris heeft wel een punt, had ik nog niet aan gedacht. loszittende cardans die op de as slippen. Het klinkt aannemelijker dan een defecte motor die het alleen goed doet op een vlak stuk.
Wielen met asb wisselen heeft inderdaad geen zin als de wielen stilstaan. Dat heeft alleen nut als de wielen wel draaien maar slippen.
Ben nu wel heel nieuwsgierig wat het uiteindelijk is
Succes!
Gelogd
ruudns
Offline
Berichten: 6360
***
Re: Meer vermogen voor plan T Roco
«
Reactie #16 Gepost op:
03 October 2016, 13:32:31 »
Die cardanschaaltjes op de motor of draaistel as willen inderdaad wel eens scheuren en daardoor gaan slippen
.
Gelogd
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0
).
Pieter Smit
Offline
Berichten: 14
Re: Meer vermogen voor plan T Roco
«
Reactie #17 Gepost op:
04 October 2016, 09:00:09 »
Opnieuw dank voor alle reacties, in het bijzonder Robert voor zijn aanbod. ( Robert, ik puzzel nog even verder, zodra de 'uitdaging' omslaat in een probleem meld ik wellicht).
Ik zal gewoon eens een motor uit een andere Roco loc wisselen.
NB misschien was ik mijn probleemmelding onvoldoende duidelijk: de motor bromt langdurig (10 sec) totdat de optrekspanning in de module voldoende is gestegen. Daarna volgt langzaam rijden. T.o.v. andere treinen blijft de snelheid ook op vlakke baandelen achter.
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22635
Re: Meer vermogen voor plan T Roco
«
Reactie #18 Gepost op:
04 October 2016, 09:10:37 »
Dat laatste is normaal. Het is de reden dat het niet meevalt plan v en plan t van Roco samen te laten rijden. Bij gebruik van dezelfde decoder vergt het nog een hoop finetunen om dat een beetje normaal te laten verlopen. Opmerkelijk omdat de aangedreven bak echt identiek is. Bij twee gelijke loks plaats ik twee gelijke decoders en die programmeer ik samen. Rijden maar. Maar de indentieke aandrijving heeft hier duidelijk meer moeite met de plan t dan met de plan v.
Verder nogmaals. Motor wisselen kan alleen helpen als de motor defect is. Zo niet, dan zit het probleem ergens in de overbrenging en deels is dat inherent aan de Roco plan t.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
nighttrain1
BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 5834
Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Meer vermogen voor plan T Roco
«
Reactie #19 Gepost op:
04 October 2016, 10:43:13 »
Als Lelystad te ver weg is mag er bij mij ook getest worden.
Ten westen van de stad Utrecht.
Zelf heb ik wel zo'n treinstel en kunnen we vergelijken.
Ik hoor het wel.
Gelogd
Groeten Richard, nighttrain1
Bouw:
Modelbaan
&
modulebakken
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: Meer vermogen voor plan T Roco
«
Reactie #20 Gepost op:
04 October 2016, 20:25:08 »
Henk, even een gekke vraag, al eens motoren van plan T en plan V verwisseld, gewoon om eea uit te sluiten? of kun je zelfs de aangedreven bak wisselen (dus de plan T-bakken aan de plan V-aangedreven bak hangen)?
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
henk
Offline
Berichten: 22635
Re: Meer vermogen voor plan T Roco
«
Reactie #21 Gepost op:
04 October 2016, 21:09:59 »
De aangedreven bakken kan je gewoon wisselen Floris. Dus misschien probeer ik het nog eens.
Maar ik heb de decoders in eerste instantie ingeregeld met alleen de gemotoriseerde bakken gekoppeld. Dat ging op de gewone manier. Het werd pas gezeur toen ik daarna de stellen compleet maakte.
Wel alles zonder asb natuurlijk, dat scheelt ook. Maar er is echt wel een verschilletje.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: Meer vermogen voor plan T Roco
«
Reactie #22 Gepost op:
04 October 2016, 22:33:13 »
Ja dat geloof ik zonder meer, ben benieuwd waar het m in zit.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Silvolde
Offline
Berichten: 1593
Re: Meer vermogen voor plan T Roco
«
Reactie #23 Gepost op:
05 October 2016, 04:35:27 »
Is het wellicht een idee om het treinstel eens analoog zonder decoder te testen? Daarmee weet je of het probleem door de motor met overbrenging veroorzaakt wordt.
Gr, Silvolde
Gelogd
Wijbe
LightMyTrain
Offline
Berichten: 1053
LightMyTrain
Re: Meer vermogen voor plan T Roco
«
Reactie #24 Gepost op:
05 October 2016, 10:44:12 »
@Henk,
Afstellen van een plan V/T viel bij mij best mee. In de plan T zaten geen extreme afwijkingen:
https://www.youtube.com/watch?v=9-7nrr2kTR4
Gelogd
Mvg, Wijbe
https://lightmytrain.nl/
LightMyTrain
Goedkope interieurverlichting in rijtuigen
Peter Kleton
Offline
Berichten: 4030
Re: Meer vermogen voor plan T Roco
«
Reactie #25 Gepost op:
05 October 2016, 11:23:44 »
Heb je de motorbak al eens gewoon op zijn dak neergelegd,en met een paar draden op de wielen de zaak laten draaien?
Wat doet de motor dan als hij helemaal onbelast kan draaien?
Komt hij dan op toeren?
(Liefst zonder decoder ,dus analoog getest? )
Wat gebeurt er als je met je vinger op de wielen drukt om de motor te belasten ?
Hiermee kan je dan controleren of de cardan koppeling niet slipt.
Sukses ,
Peter
Gelogd
NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail met bovenleiding voor front en sluitsein.
Met kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Peter Kleton
Offline
Berichten: 4030
Re: Meer vermogen voor plan T Roco
«
Reactie #26 Gepost op:
07 October 2016, 21:26:32 »
Hoe gaat het er mee?
Nog wat geprobeerd?
Ik ben benieud,
Peter
Gelogd
NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail met bovenleiding voor front en sluitsein.
Met kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Pieter Smit
Offline
Berichten: 14
Re: Roco Plan T, Te weinig vermogen voor hellingen?
«
Reactie #27 Gepost op:
17 March 2018, 14:21:44 »
Soms duurt het even......
Dit geldt zowel voor de oplossing als deze reactie:
Alweer een half jaar geleden durfde ik het aan om de stroomvoorziening vanaf de assen rechtstreeks aan te sluiten op de motor. Het resultaat was geweldig. Het stel rijdt nu zoals alle ander roco ( en gelijkwaardige) modellen; zowel op het vakke deel als op hellingen.
Misschien was ik er nog niet eerder duidelijk in, maar ik rijd inderdaad analoog met beveiliging ( en optrekken/afremmen) van systeem Lauer.
Allen nogmaals dank voor bereidwillige hulp.
Pieter Smit
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Roco Plan T, Te weinig vermogen voor hellingen?