Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
Vandaag om 13:44:44
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Montanbahn
Vandaag om 13:44:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 13:43:30
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:39:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Montanbahn
Vandaag om 13:21:26
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:13:28
Lima Plan E ral kleuren vraag door MOVisser
Vandaag om 13:06:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:03:33
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
Vandaag om 13:02:43
De Zwolsche baan (Emplacement station Zwolle medio jaren 50) door AlbertG
Vandaag om 12:58:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:48:14
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 12:30:03
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Montanbahn
Vandaag om 12:12:43
US diorama in H0 door Bertje B
Vandaag om 11:40:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Bertje B
Vandaag om 11:39:28
LOC nummer wijzigen op een E-loc door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:25:04
Vraag omtrent schakelen rangeersporen (analoog) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:17
Zolderbaan 2025 door Ronald Halma
Vandaag om 10:57:51
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:52:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:48:38
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:44:44
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:29:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:18:07
Artitec vierdeurs stalen D door sneek
Vandaag om 10:03:38
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 09:58:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:07:57
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 07:23:10
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Huup
Vandaag om 07:09:48
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Ronald Halma
12 August 2025, 22:59:17
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
12 August 2025, 22:54:18
  

Auteur Topic: Swird HO  (gelezen 16207 keer)

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: Swird HO
« Reactie #45 Gepost op: 11 February 2019, 11:15:28 »
Ja, tussen 0 en 1 mag (en zelfs groter dan 1 als je een route echt heel veel voorkeur wilt geven) maar ik heb nog geen nadelige gevolgen gezien. Als iets echt niet mag is een kans van 0.0 gewoon mogelijk. (Zoals bijvoorbeeld een wisselstraat als stop gebruiken)
Maar het bied ook wel wat leuke voordelen: Ook in 1:1 zijn er altijd uitzonderingen. Bijvoorbeeld de route over verkeerd spoor: die wordt in 1:1 ook bijna nooit genomen, maar zo nu en dan kan het wel. Als ik die nu een lage kans geef (b.v 0.001) dan zal dat bij mij ook zo nu en dan gebeuren.

Het geeft de software ook nog een extra manier om deadlocks te voorkomen. Als alle gewenste routes niet beschikbaar zijn, kan een minder gewenste route een oplossing bieden. Als er maar een route is die een kans hoger dan absoluut 0.0 heeft kan er al gereden worden.

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: Swird HO
« Reactie #46 Gepost op: 07 January 2020, 00:53:46 »
In de maanden dat de dagen kort zijn kom ik weer wat meer toe aan de baan.
Dit jaar is het middenperon afgebouwd en is het station (bijna volledig) van ballast voorzien.

Ook heeft het stoomdepot een verzorgings spoor gekregen met kolenbunker(tje)














Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: Swird HO
« Reactie #47 Gepost op: 07 January 2020, 00:56:20 »
Ook de besturingssoftware heeft de nodige updates gehad.
Het bepalen van de 'achterkant' van de trein (en daarmee de positie) is nauwkeuriger geworden en de interface heeft nu ook een layout weergave. (Symbolen geinspireerd door spdrs60)