Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 12:00:14
Wat was jullie allereerste loc? door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:58:43
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:57:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 11:56:38
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door tothebeach
Vandaag om 11:49:18
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:43:49
Heroplage Artitec Plan W? door 1200blauw
Vandaag om 11:41:23
Modules van Kees Gorter (vervolg) door grossraumwagen
Vandaag om 11:32:43
Tams app door Ronaldk
Vandaag om 11:26:43
Zolderbaan 2025 door MOVisser
Vandaag om 11:23:39
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 11:13:35
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:09:31
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:03:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 09:36:30
Trix BR94 ontspoort door meino
Vandaag om 09:33:03
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JohanDC
Vandaag om 09:02:10
Edelweisz in model door 1200blauw
Vandaag om 09:00:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:49:01
De projecten van Ruben (NL H0) door spoorijzer
Vandaag om 08:48:13
US diorama in H0 door jan47
Vandaag om 00:07:21
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
10 August 2025, 23:45:43
Sfeer op je modelbaan door Floris Dilz
10 August 2025, 23:30:18
Open huis VAMES Modelspoorclub Apeldoorn door hmmglaser
10 August 2025, 23:22:18
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
10 August 2025, 23:18:36
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
10 August 2025, 23:09:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
10 August 2025, 22:28:23
Vaste baan door GertW
10 August 2025, 22:24:00
Open huis VAMES Modelspoorclub Apeldoorn door GertW
10 August 2025, 22:09:16
booster vraag door maartenvdb
10 August 2025, 22:06:57
Station Roodeschool door Casmir
10 August 2025, 21:59:14
  

Auteur Topic: juiste keerlus?  (gelezen 1091 keer)

Norway13

  • Offline Offline
  • Berichten: 228
juiste keerlus?
« Gepost op: 03 January 2018, 21:00:26 »
Na de vele discussies die ik hier vond over de keerlus materie wist ik niet zeker of ik de volgende vraag eigenlijk wel kon stellen....
Maar ik ben toch niet zo all round als de meeste forum gebruikers en wil graag een beetje zekerheid voor mijn vervolg van mijn nieuwe baantje voor 2018 (de beste wensen nog voor een ieder.....)

OK, mijn in mijn nieuwe plan heb ik een 3 laags baan in gedachte waarvan op het bijgevoegde plaatje de toplaag is met bergstationnetje. Lange treinen komen daar niet en de vraag is dus of ik de uitvoering met een DR410 (5013 kan ik nog nergens vinden) juist heb geprojecteerd.
Alleen een kort "ja" zou me al heel gelukkig maken en bij een nee, ga ik verder zoeken hoe het moet.
Alvast bedankt!
Theo



SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
Re: juiste keerlus?
« Reactie #1 Gepost op: 03 January 2018, 21:55:29 »
Hoi Theo,

Als die 91cm de lengte van de langste trein is die naar boven komt dan is het antwoord ja.
De DR410 is misschien op dit moment niet overal verkrijgbaar, als alternatief kun je gebruik maken van de LK200 van Lenz.

Groeten,
Marius.
Marius

Norway13

  • Offline Offline
  • Berichten: 228
Re: juiste keerlus?
« Reactie #2 Gepost op: 03 January 2018, 22:17:11 »
OK, TOP!
Dank voor je tip voor gebruik van de LK200, ga ik me even in verdiepen.
theo

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: juiste keerlus?
« Reactie #3 Gepost op: 03 January 2018, 22:30:43 »
Of een Littfinski KSM. Die werkt zonder kortsluiting.

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
Re: juiste keerlus?
« Reactie #4 Gepost op: 03 January 2018, 23:17:30 »
Of een Littfinski KSM. Die werkt zonder kortsluiting.

Maar dat gaat dan weer ten koste van de lengte van de keerlus  :police:. (De meld secties moet je weer van de lengte aftrekken) De LK200 werkt ook zonder 'kortsluiting' hoor   :D Weest niet bevreesd, ik zie nooit geen vlammen of flitsen! ;D

Marius
Marius

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26697
    • Pagina van klaas
Re: juiste keerlus?
« Reactie #5 Gepost op: 03 January 2018, 23:38:25 »
De LK200 werkt met kortsluiting. Anders gezegd, die schakelt pas als de kortsluiting ontstaat. Maar hij schakelt zo snel dat je er niks van merkt, in ongeveer 5 microseconden.
Als er kortsluiting ontstaat hoeven daar geen vlammen uit te ontstaan.
« Laatst bewerkt op: 03 January 2018, 23:39:56 door Klaas Zondervan »
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: juiste keerlus?
« Reactie #6 Gepost op: 04 January 2018, 15:09:53 »
Maar dat gaat dan weer ten koste van de lengte van de keerlus
Klopt, aan beide kanten ga je zeker zo'n 10-12cm of langer kwijtraken (in N)

De LK200 werkt ook zonder 'kortsluiting'
Nee dat is niet zo. Ik zou me er ook weer niet zo druk om maken, maar als de lengte vd lus inderdaad geen probleem is, is een kortsluitloze oplossing technisch wel fraaier.
Ik weet trouwens niet of de LK200 makkelijk aan een terugmelder te hangen is? De Littfinski in ieder geval wel, misschien speelt dat nog een rol.