Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:04:11
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 13:42:11
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door sncf231e
Vandaag om 12:19:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
  

Auteur Topic: Aanrijding Deurne  (gelezen 7929 keer)

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #45 Gepost op: 25 April 2017, 17:10:33 »
Wat me van een br189 nog is bijgebleven, is dat de schakelaar voor de frontseinen op de achterwand zit/zat. Een gevaarsein maken zou problematisch zijn op het moment dat je een aanrijding aan ziet komen, ik zou als machinist dat risico niet eens nemen als ik weg moet duiken. In ons NS materieel zit het op de stuurtafel zelf, meteen binnen handbereik. Uit ervaring weet ik overigens dat je in een paar seconden heel wat knopjes kunt bedienen, dat je dan ook nog de juiste dingen hebt gedaan en je nog weg kunt duiken ook.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #46 Gepost op: 25 April 2017, 17:14:57 »
Jammer dat de frontseinen alleen zo'n beetje als eerste uitgeschakeld worden bij een flinke aanrijding. Misschien moet er maar weer een rode zwaailicht op het dak.  :police:
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #47 Gepost op: 25 April 2017, 17:16:18 »
Bij de 186 zit de bediening van front- sluit- en noodseinen inderdaad ook op de achterwand, dus dit in een rits met een noodoproep doen lijkt me ondoenlijk.
Denk dat je bij het ontwaren van dit soort objecten op het spoor je wel andere prioriteiten hebt, mocht je nog reactietijd genoeg hebben.

Walt3r

  • Offline Offline
  • Berichten: 16
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #48 Gepost op: 25 April 2017, 17:27:33 »
Hallo allemaal,

Misschien is deze vraag niet echt relevant op dit moment maar ik stel hem toch: Waar gaat al het goederenvervoer dat normaal over Venlo gaat nu langs?
Groeten Walter

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
    • Spoorhistorie
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #49 Gepost op: 25 April 2017, 17:31:59 »
Even dan maar de clusterregeling VVRV, de wijze waarop alle machinisten geacht worden te werken:
Cluster 10: Treinincidenten:

Veiligheidsmaatregelen
Bij een treinincident neemt de machinist de eerste veiligheidsmaatregelen:
- snelremming inzetten
- gevaarsein ontsteken
- alarmoproep geven via GSM-R
- kortsluitkabel plaatsen (bij gevaar of versperring nevenspoor)
- controleren tegensein 
- eventueel tegentrein tegemoet lopen.

Boven dit alles blijft gelden:
Constateert een machinist een onveilige situatie dan neemt hij in eerste instantie maatregelen die erger voorkomen voor:
- zichzelf
- overige personen (treinpersoneel; reizigers; omstanders)
- het milieu (de natuurlijke omgeving)
- de spoorwegomgeving
- het materieel en andere objecten.

En nog Cluster 4

Als de machinist een alarmoproep via GSM-R ontvangt, gaat hij rijden op zicht, tot de treindienstleider laat weten dat hij snelheid mag hernemen.
« Laatst bewerkt op: 25 April 2017, 17:34:26 door WilcoV »

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #50 Gepost op: 25 April 2017, 19:23:40 »
Misschien is deze vraag niet echt relevant op dit moment maar ik stel hem toch: Waar gaat al het goederenvervoer dat normaal over Venlo gaat nu langs?

O.a. via Roermond.  ;D
Stond vanmorgen ook een omgeleide containertrein. Zien we die ook eens een keertje  ;D ;D
Nadeel is dat je extra dieseltractie nodig hebt om van Roermond naar Venlo te komen en je twee keer kop moet maken.
Gr.
Eric

JKER

  • Offline Offline
  • Berichten: 91
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #51 Gepost op: 25 April 2017, 19:45:33 »
Ik heb nog niet kunnen constateren dat er iets omgeleid is over de noordelijke maaslijn. Maar ik ben niet de hele dag thuis.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 938
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #52 Gepost op: 25 April 2017, 20:02:27 »
O.a. via Roermond.  ;D
Stond vanmorgen ook een omgeleide containertrein. Zien we die ook eens een keertje  ;D ;D
Nadeel is dat je extra dieseltractie nodig hebt om van Roermond naar Venlo te komen en je twee keer kop moet maken.
Het meeste zal via Emmerich rijden, de containertreinen van en Blerick via Roermond.

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #53 Gepost op: 25 April 2017, 20:08:07 »
Er is toch maar beperkt capaciteit over Emmerich? In verband met werkzaamheden.
Of is dat inmiddels al weer voorbij?

MvG Peter,

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 938
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #54 Gepost op: 26 April 2017, 09:47:17 »
Nee hoor, alles is gewoon in dienst daar.

ariemat

  • Offline Offline
  • Berichten: 31
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #55 Gepost op: 26 April 2017, 22:54:46 »
Kan dat op de startmotor wegrijden ook met een automaat, of lukt dat alleen met een handgeschakelde auto?


Steyn

Dat kan je met een automaat wel vergeten, die is  alleen te starten in N(eutraal) of P(arkeren).

Arie