Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko Hobby lok welke condensator er uit? door ArjanB
Vandaag om 16:06:59
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 16:06:47
Fleischmann 741005 BR 601 DB samenstellen? door Bahn-AG
Vandaag om 16:05:33
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 15:56:13
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door rhberk
Vandaag om 15:51:33
Altburg. een analoge, opklapbare Mäklinbaan door daan2353
Vandaag om 15:48:39
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
Vandaag om 15:45:30
Stottering Piko 98551BD door Modeltreinmulder
Vandaag om 15:21:02
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 15:14:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 15:14:31
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 14:56:17
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 14:48:06
19 Toen door mass am see
Vandaag om 14:21:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Vonkentrekker
Vandaag om 14:21:01
losse onderdelen door Arjan6511
Vandaag om 14:16:12
The Summer of 69 door Eric v C
Vandaag om 13:56:03
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 13:20:32
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 12:46:18
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door ronald1956
Vandaag om 12:34:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 11:58:08
Zelfgemaakt BiDiB modules door bask185
Vandaag om 11:33:00
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 11:27:53
Smeren, vet, olie, enz door Herb73
Vandaag om 10:53:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 10:11:36
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:11:05
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 09:42:39
Mijn geweatherde modellen door spoorijzer
Vandaag om 09:29:06
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Sven
Vandaag om 09:04:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 08:19:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 06:58:55
  

Auteur Topic: Havenbedrijf Rotterdam, GVT en Chengdu werken samen aan hogere beladingsgraad go  (gelezen 1235 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12555
    • sleutelspoor

Havenbedrijf Rotterdam, de Tilburgse multimodale terminal operator GVT en Chengdu International Railway Port Investment & Development Group hebben een intentieverklaring ondertekend. Doel van de samenwerking is om meer goederen via spoor te vervoeren tussen de grootste haven van Europa en Chengdu, de hoofdstad van de centraal gelegen Chinese provincie Sichuan. De intentieverklaring werd ondertekend op de dag van de 800e reis van een rechtstreekse goederentreinverbinding tussen China en Rotterdam. De Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express rijdt momenteel drie maal per week in 15 dagen via Kazachstan en Moskou. De beladingsgraad tijdens de westwaartse reis van China naar Nederland is momenteel zeer hoog. De beladingsgraad op de oostwaartse rit biedt volgens GVT nog circa 20% ruimte. De inspanningen zijn er daarom mede op gericht om via de haven van Rotterdam de Noord-Amerikaanse markt beter te ontsluiten. Ook kan via Rotterdam meer shortsea vracht vanuit het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Scandinavië en de Baltische staten via spoor richting het Verre Oosten worden vervoerd.

De intentieverklaring werd ondertekend door Wil Versteijnen, CEO van GVT ,Junbo Zhou, General Manager van Chengdu International Railway Port Investment & Development Group en Hans Nagtegaal, Director Containers van Havenbedrijf Rotterdam
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.