Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Robert vh Prutsert
Vandaag om 18:58:20
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:56:27
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Klaas Zondervan
Vandaag om 18:54:46
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 18:44:41
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 18:42:39
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 18:42:16
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 18:24:13
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:06:32
Uhlenbrock Iris door phdirk
Vandaag om 16:53:50
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:15:22
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 16:14:55
Esu Loksound - NS Wadloper? door Torikoos
Vandaag om 16:14:38
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door prutser
Vandaag om 15:56:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door RdJ
Vandaag om 15:49:38
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door ronaldvd2000
Vandaag om 15:24:54
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door Rob Ellerman
Vandaag om 15:17:11
Modelspoorbaan van Einte door Wim Vink
Vandaag om 15:12:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:10:51
Configureren GCA50/GCA50a door cbouwhuis
Vandaag om 15:09:40
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:04:57
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door dennie
Vandaag om 14:47:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dion
Vandaag om 14:42:55
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 13:10:53
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Duikeend
Vandaag om 13:07:40
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 12:58:51
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 11:26:43
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 11:06:00
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 10:34:15
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:19:19
modeltreinbeurs elsloo door dennie
Vandaag om 07:38:15

Auteur Topic: Welke PC software voor modelbaanbesturing?  (gelezen 8020 keer)

RonaldvA

• Offline Offline
Re: Welke PC software voor modelbaanbesturing?
« Reactie #30 Gepost op: 23 December 2016, 17:40:28 »
Dank voor alle reacties. Mijn beeld is dat Itrain voor prima prijs iets moois levert. Dat merk ik ook al ik met alle demo programma's wat oefen. Alleen bij mij geeft het problemen. Zie onderstaande plaatje.

Ik zal mijn probleem ook melden bij de maker van Itrain.
Uhlenbrock Intellibox I, Uhlenbrock boosters (3), iTrain, iMac, Roco 2.5 mm NS, Piko A-gleis, Viessmann bezetmelders en wisseldecoders, Digikeijs bezetmelders,  materiaal van o.a.Fleischmann, Roco, Piko, Trix, Marklin Hamo, Liliput, Gutzold, ESU en Jouef.

Ben

• Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 23 December 2016, 17:48:31 »
Je kunt met de Intellibox beter over het LocoNet protocol communiceren. Daartoe schaf je een LocoNet adapter aan bij Uhlenbrock of Rosoft.

Gr, Ben.

RonaldvA

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 23 December 2016, 20:43:05 »
Ik ben niet zo bekend met Loconet, maar wat is daarvan het voordeel? Ik heb nu een RS232 seriele kabel van Rosoft en deze werkt meer dan prima. Met alle demo's van alle pakketten. Snel en direct.
Uhlenbrock Intellibox I, Uhlenbrock boosters (3), iTrain, iMac, Roco 2.5 mm NS, Piko A-gleis, Viessmann bezetmelders en wisseldecoders, Digikeijs bezetmelders,  materiaal van o.a.Fleischmann, Roco, Piko, Trix, Marklin Hamo, Liliput, Gutzold, ESU en Jouef.

Hans van de Burgt

• Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 23 December 2016, 22:29:10 »
Mijn beeld is dat Itrain voor prima prijs iets moois levert. Dat merk ik ook al ik met alle demo programma's wat oefen.

@Ronald,

Heel slim om alle demo programma's uit te proberen. De keuze is natuurlijk aan jou.
Maar, zou je "ter leerinck ende vermaek" van alle door jou uitgeprobeerde demo's een korte review willen schrijven. Ik ben daar wel benieuwd naar.

Gr, Hans

peterha

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 24 December 2016, 08:41:12 »
Alleen bij mij geeft het problemen. Zie onderstaande plaatje.

Ronald,

Zo te zien is het een grafisch probleem, te oordelen naar de schermprint waarop meerdere afbeeldingen staan?
Dan zou het naar mijn idee niets met iTrain zelf te maken hebben.

Peter
Met vriendelijke groet,
Peter

RonaldvA

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 24 December 2016, 08:48:34 »
Dat zou best kunnen. Dit denk ik ook. Maar ik krijg het niet verbeterd. De laptop waarop Itrain heb draaien is een moderne laptop met alles erop en eraan. Windows 10, SBB en HDD schrijven etc..En met de laatste drivers en updates, ook van de grafische kaart. Dus kan simpel hier niet op vertrouwen. De problemen beginnen vrijwel direct en de enige optie is dan heel ruw het programma afsluiten (met kruisje rechtsboven). Iets anders gaat niet.
Itrain is ook het enige programma dat problemen geeft. Rest van de programma's (ook niet modelbaan) geven geen problemen.
Is jammer want Itrain is wel een fijn programma (zover ik heb kunnen zien). Met een goede prijsstelling.

RonaldvA

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 24 December 2016, 08:57:31 »
Ik denk dat ik kies voor Windigipet. Heb nu een paar programma's (koploper, Windigipet, Traincontroller en Itrain) de demo's uitgeprobeerd. Ik vind Windigipet zelf het prettigst. Itrain werkt niet goed bij mij op de laptop.

Windigipet heeft bovendien het voordeel dat je de demoversie gratis kunt gebruiken. 4 loks en 20 magneetartikelen max.. Aangezien ik mijn baan nog moet gaan opbouwen is dit voorlopig meer dan voldoende. En ik kan de loks in de vitrine plaatsen zodat ik heel mijn collectie kan invoeren in Windigipet. En zodra deze staat (zal nog even duren), kan ik overstappen op de small versie. De prijs valt hier  mee. Al is koploper natuurlijk top omdat deze gratis is.

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #37 Gepost op: 24 December 2016, 09:47:56 »
Hoi,

Dat zou best kunnen. Dit denk ik ook. Maar ik krijg het niet verbeterd. De laptop waarop Itrain heb draaien is een moderne laptop met alles erop en eraan. Windows 10, SBB en HDD schrijven etc..

Heb je de nieuwste versie gedownload? Windows 10 draait ook op hele oude apparaten ;) Ik heb hem hier op een Dell 530s en een aantal HP compaqs-laptops draaien. Maar Windows 10 is niet gemakkelijk met drivers. En vooral de grafische drivers willen nog wel eens problemen geven. Dan is een oudere versie van een driver downloaden en installeren een mogelijke oplossing.

Windigipet heeft bovendien het voordeel dat je de demoversie gratis kunt gebruiken. 4 loks en 20 magneetartikelen max..

Goed dat kan dus onder andere ook bij:

Itrain: Te gebruiken zonder registratie: max 3 loks, 32 magneetartikelen, 32 bezetmeldpunten. Bij registratie een onbeperkte versie voor 2 maanden.
Koploper: Geheel gratis in gebruik zonder beperkingen
Rocrail: Geheel gratis in gebruik zonder beperkingen
Traincontroller: Demo-versie, beperkingen niet bekend.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Hans van de Burgt

• Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 24 December 2016, 10:03:26 »
Traincontroller: demoversie gratis, onbeperkt en volledig te gebruiken. Ook de Goldversie. Maar... programma stopt na 15 min. Opnieuw starten is dan voldoende.

Gr, Hans

Ben

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 24 December 2016, 10:03:35 »

Ik ben niet zo bekend met Loconet, maar wat is daarvan het voordeel? Ik heb nu een RS232 seriele kabel van Rosoft en deze werkt meer dan prima. Met alle demo's van alle pakketten. Snel en direct.

De RS232 verbinding van de Intellibox is brak en geeft communicatieproblemen. Daar zijn fora over vol geschreven. Je geeft aan dat je problemen ervaart, die komen niet voort uit het programma, WIN10 of je laptop maar uit je verbinding over RS232......

Gr, Ben.

RonaldvA

• Offline Offline
« Reactie #40 Gepost op: 24 December 2016, 11:08:30 »
Dank ga het eens overwegen om over te stappen op Loconet. Eerst eens in verdiepen.
Ik betwijfel of mijn Itrainprobleem wordt veroorzaakt door de communicatie met de IB. Ik had het probleem al toen de IB nog in de doos zat en ik Itrain in demoversie gebruikte om mijn loks op te voeren.

Ga eerst eens kijken of ik een oude driver kan terugzetten. Is wellicht Windows 10.

Bert V

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 24 December 2016, 15:47:33 »
Ronald,

Het zou misschien ook aan je java versie kunnen liggen. Controleer ook eens of je daar de meest recente van hebt draaien.

Groeten,
Bert

Eegtrain

• Offline Offline
  • Lid Modelspoorgroep Eindhoven
    • Project Tauernbahn
« Reactie #42 Gepost op: 24 December 2016, 15:59:15 »
Binnenkort voor mensen uit de buurt van Eindhoven beschikbaar:
Met testbaantje computerbesturing leren met iTrain of Traincontroller.

Besturing volledig digitaal of dmv Dinamo analoog en digitaal tegelijkertijd.

Groetem Jake

RonaldvA

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 24 December 2016, 16:00:26 »
Dank. Heb Java 8 laatste versie. 64 bit. Helaas dat is het niet.

phdirk

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 24 December 2016, 23:03:44 »
@henk,

Leuk filmpje over twee koppelende Koplopers. Weet jij hoe dat in Koploper werkt. Ik heb dat vroeger wel eens als wens opgegeven, maar het was toen onmogelijk om twee treinen samen te voegen tot één.
Met beste groeten,

Dirk Meijer