Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door HenkN
04 August 2025, 23:16:43
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Edsko Hekman
04 August 2025, 23:15:09
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
04 August 2025, 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
04 August 2025, 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
04 August 2025, 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
04 August 2025, 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
04 August 2025, 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 August 2025, 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
04 August 2025, 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
04 August 2025, 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
04 August 2025, 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
04 August 2025, 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
04 August 2025, 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
04 August 2025, 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
04 August 2025, 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
04 August 2025, 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
04 August 2025, 21:26:42
Aachenau West door Overet
04 August 2025, 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
04 August 2025, 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 August 2025, 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
04 August 2025, 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
04 August 2025, 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
04 August 2025, 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
04 August 2025, 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
04 August 2025, 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
04 August 2025, 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
04 August 2025, 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
04 August 2025, 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
04 August 2025, 16:08:38
  

Auteur Topic: IRM ombouwen naar V-IRM  (gelezen 10709 keer)

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: IRM ombouwen naar V-IRM
« Reactie #30 Gepost op: 19 July 2006, 16:35:16 »
Ja bedankt.

Ik vroeg het omdat ik het moeilijk acht om een realistisch perron te bouwen in schaal H0

Mede daarom rijd ik ook N schaal.

Dus mocht je zo ver zijn dan hoop ik dat je er hier wat van wilt laten zien  ;)

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Mark
love to build realistic     let's be kind.

jumboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: IRM ombouwen naar V-IRM
« Reactie #31 Gepost op: 19 July 2006, 16:39:43 »
Is goed hoor, eerst maar eens een baan verder maken haha!

Dat is mijn 1e prioriteit haha!

Maar zodra, ik de 9500 serie heb, zal ik ff foto gekoppeld ervan laten zien hier ;)

greetz Jumboy
Nederlands H0 Modelspoor

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: IRM ombouwen naar V-IRM
« Reactie #32 Gepost op: 19 July 2006, 18:44:45 »
Wellicht aardig om te weten dat er door bakwisselingen inmiddels ook VIRM'en zijn met een andere mix oud/nieuw dan de 'standaard-8600/8700/9400/9500'. Ook zijn er nieuwe mBvk-bakken met oude displays en hebben we de 8656, die als enige een treinstelnummer in het zwart en het oude lettertype heeft (woei, spannend :P). Dan ook nog de OAD stellen (verkorte VI), stellen met foute belijning, een of twee VI'n met te weinig 1e klasse, enz enz.

Stel 9512 bestaat overigens wel gewoon uit allemaal VIRM-bakken en heeft voor zover mij bekend ook gewoon de nieuwe displays.

groet,
Julius

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: IRM ombouwen naar V-IRM
« Reactie #33 Gepost op: 19 July 2006, 18:48:19 »
@ Julius,
Wil je daarmee zeggen dat als je begint aan een ombouw en je maakt een paar foutjes, dat het dan niet erg is want er rijd toch altijd wel iets in het echt rond dat het zelfde is?  ;)
Dat zou schelen dan hoef je op het einde van je "mislukte" verbouwing alleen nog even te kijken welk bedrijfsnummer je er op moet zetten  ;D

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

jumboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: IRM ombouwen naar V-IRM
« Reactie #34 Gepost op: 19 July 2006, 19:09:46 »
Wellicht aardig om te weten dat er door bakwisselingen inmiddels ook VIRM'en zijn met een andere mix oud/nieuw dan de 'standaard-8600/8700/9400/9500'. Ook zijn er nieuwe mBvk-bakken met oude displays en hebben we de 8656, die als enige een treinstelnummer in het zwart en het oude lettertype heeft (woei, spannend :P). Dan ook nog de OAD stellen (verkorte VI), stellen met foute belijning, een of twee VI'n met te weinig 1e klasse, enz enz.

Stel 9512 bestaat overigens wel gewoon uit allemaal VIRM-bakken en heeft voor zover mij bekend ook gewoon de nieuwe displays.

groet,
Julius

Beste Julius.

Zoals via de link van Manuel te zien is, neemt hij veel fotos en informeert hij zich erg goed!

Dus er komt altijd bij hem een bestaan stel uit, zo zal het waarschijnlijk de 9512 worden in die richting.

Manuel en ik zijn ons bewust van de verschillen, maar evengoed bedankt voor de toelichting :)!

Mvg Jumboy
Nederlands H0 Modelspoor

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: IRM ombouwen naar V-IRM
« Reactie #35 Gepost op: 19 July 2006, 19:15:57 »
Dat heb ik inderdaad gezien Jumboy, op de details zoals je bij de stroomafnemers ziet heeft hij zeker gelet, dat betwijfel ik ook in het geheel niet ;) maar vond het gewoon aardig om in deze context even te plaatsen dat er bij een dergelijke ombouw naast de gebruikelijke stellen ook de nodige aparte exemplaren gevormd kunnen worden :)

groet, Julius

jumboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: IRM ombouwen naar V-IRM
« Reactie #36 Gepost op: 19 July 2006, 19:53:18 »
Wordt ook zeker gewaardeerd Julius  :)
Nederlands H0 Modelspoor

BDS2006

  • Gast
Re: IRM ombouwen naar V-IRM
« Reactie #37 Gepost op: 20 July 2006, 12:50:32 »
de foto's van de verlenging zijn een beetje onduidelijk hoe de rijtuig precies verlengt is en hoe het precies bevestigd is op de rijtuig zelf. En wat voor soort styreen kan je er beste voor gebruiken.

op de foto's is bv te zien dat je stuk uit het dak weg snijd, maar snijd je voor de verlenging ook de achterkant weg of plak je de verlenging gewoon op de achterkant?

jumboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: IRM ombouwen naar V-IRM
« Reactie #38 Gepost op: 20 July 2006, 12:54:18 »
de foto's van de verlenging zijn een beetje onduidelijk hoe de rijtuig precies verlengt is en hoe het precies bevestigd is op de rijtuig zelf. En wat voor soort styreen kan je er beste voor gebruiken.

op de foto's is bv te zien dat je stuk uit het dak weg snijd, maar snijd je voor de verlenging ook de achterkant weg of plak je de verlenging gewoon op de achterkant?

Het is toch vrij duidelijk te zien op de fotos al zeg ik het zelf  ???

Maar zoals je ziet op de fotos is er eerst een stuk weg gesneden en daarna wordt er aan de achterkant met een stuk wit styreen en plamuur stuk aangemaakt..

en dan bijschuren etc.

succes!

ps. er al uit welk project het wordt?
Nederlands H0 Modelspoor

BVZfan

  • Smalspoormalloot
  • Offline Offline
  • Berichten: 109
  • HGe 4/4 II
    • Zermattbahn
Re: IRM ombouwen naar V-IRM
« Reactie #39 Gepost op: 20 July 2006, 14:26:52 »
Petje af voor de verbouwing! Moet je toch wel lef voor hebben om in je (vaak dure) locs te gaan snijden. (laat staan die van een ander  :) )

'k Zou het zelluf niet zo snel doen (en kunnen.....).


- Paul

jumboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: IRM ombouwen naar V-IRM
« Reactie #40 Gepost op: 20 July 2006, 14:31:19 »
Petje af voor de verbouwing! Moet je toch wel lef voor hebben om in je (vaak dure) locs te gaan snijden. (laat staan die van een ander  :) )

'k Zou het zelluf niet zo snel doen (en kunnen.....).


- Paul

Andere modelbouwprojecten van hem zien en vertrouwen hebben!

Dan is de keus gauw gemaakt  ;D!
Nederlands H0 Modelspoor