Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kato K10816 (class 66) drijfstangen vervangen door Wesley J
Vandaag om 17:32:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:20:12
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door R1954
Vandaag om 17:16:53
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Ronald Halma
Vandaag om 17:08:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:37:18
Roco ns 309 ac>dc door Bob11
Vandaag om 16:18:47
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Falkenberg
Vandaag om 15:53:26
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:50:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:48:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 15:29:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 14:57:20
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:49:01
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door WimC
Vandaag om 13:28:14
Spoor 0 meterspoor door maartenvdb
Vandaag om 13:26:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door bollen neus
Vandaag om 12:34:38
Opstelbaan door Ferdinand Bogman
Vandaag om 12:20:05
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 12:15:39
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Bert55
Vandaag om 12:07:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 11:21:53
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 11:10:17
Duitser met hoedje (Beurs Houten) door Vonkentrekker
Vandaag om 10:48:51
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 08:39:10
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 08:30:51
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 07:44:30
Wissel decoder WD8D door henk
Vandaag om 07:40:18
Artitec Opel vrachtwagen in H0 (10.366) door trainiac
Vandaag om 06:14:44
RTM in 0m door Jan den Haan
26 August 2025, 23:26:25
trix vraagje door Quinzeedied
26 August 2025, 23:20:13
VSM Oostenrijkers door WesleyMunnik
26 August 2025, 22:58:37
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door prutser
26 August 2025, 22:44:00
  

Auteur Topic: Roco NS 1600, nieuwe uitvoering (rooster zijwand hoger)  (gelezen 114546 keer)

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #465 Gepost op: 02 February 2015, 17:30:37 »
DD-AR is inderdaad 1:93 (en om die reden voor mij niet acceptabel), maar niet consequent.


Bij ICRm hoort de gele band onder het dak onder de roosters door te lopen. Het lijkt bij ICRm iets beter te zijn dan bij ICR, maar is nog steeds niet goed.
De ramen zitten te diep ten opzichte van de zijwand (bij de ICRm), de raamrubbers steken te veel uit, maar lijken ook te smal.
En bij al mijn ICR-rijtuigen (dus geen ICRm, die heb ik zelf niet en kan het dus niet controleren) golft de zijwand ten opzichte van de dakrand.
Voor mij zijn de ICR's nog wel acceptabel, maar ik vind het veel opvallender dan die vlakjes bij mijn 7200.

Huub
« Laatst bewerkt op: 02 February 2015, 17:48:56 door hubertus »

Frontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
    • The Flying Carpet Hub
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #466 Gepost op: 02 February 2015, 17:57:23 »
Incorrecte stroomafnemers, incorrecte locaties van apparatuur aan de onderkant, ontbrekende deurklinken, zichtbare littekens waar bij de Franse versies de nummers staan, wat mij betreft allemaal storende negatieve punten, ik vestig mijn hoop wel op LS Models, hoe lang het ook mag gaan duren.  ;D
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #467 Gepost op: 02 February 2015, 18:20:15 »
De laatste uitgebrachte versie de rode 1614, was wel voorzien van de goede stroomafnemers.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6725
  • Spaar ze allemaal.
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #468 Gepost op: 02 February 2015, 18:54:04 »
bij de trix/marklin is het instapgedeelte uitgerekt om aan de 1:93 maat te komen. Het gedeelte waar de zitplaatsen zijn( tussen de deuren zeg maar) is 1:100.
Dat was bij het prototype die op een Lima gebaseerd was.

Bad-Aura

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #469 Gepost op: 02 February 2015, 20:22:45 »
« Laatst bewerkt op: 04 February 2015, 23:40:42 door Bert van Gelder. Reden: om »
mvg Jan

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #470 Gepost op: 04 February 2015, 21:59:10 »
De 16/17/1800 van Roco,tsja................
Veel over gezegd,zoveel mensen,zoveel meningen.
Zelf in bezit van een aantal Marklin varianten,alsook de vrij recente 1828 (uit de set).
Voor schoonpapa z'n verjaardag een keertje gek gedaan en een 1611 van Roco kado gedaan.
DUs even mijn 1828 en de 1611 naast elkaar gezet.
Ik vond altijd al dat de roco het gewoon NIET was,maar waarom niet,daar was ik niet uit.
Dus eens vergeleken!
De plus en minpunten.
Het zijrooster is vlakker,dus mooier,de bufferbalk in veel fijner gedetailleerd,en ja,hij loopt gewoon mooier. Ik ben prima tevreden met mn marklins,maar in een direct vergelijk legt de marklin het af,qua geruisloosheid,de marklin maakt gewoon meer lawaai.Vindt IK het een probleem,neuh,ik rij op m rail op een houten tafel,dus echt opvallen doet het niet,en op volle snelheid heeft ie hetzelfde ronkende geluid als de echte 1600.
De sleepstukken van de panto's zijn mooier.
De minpunten:de draaistellen met de vreemde grijze trappetjes,op het dak boven de cabine zit bij marklin netjes een ribbeltjesproefiel terwijl het bij de roco eenvoudig is opgedrukt. De isolatoren van de panto's zijn bij roco veel grover,om maar te zwijgen over de rest van de dakisolatoren van de roco,veelste grof met oogjes waar de staaldraadjes doorheen lopen,ze lijken zo van de lima 1300 af te komen.
Ook op het dak naast de dakopbouw zitten bij de marklin de staaldraajes netjes gekruld terwijl het bij roco gegoten plastic is.
Ook jammer dat de typhoons op het dak bij de roco dicht zijn en bij de oude marklin 1631 uit 1986! al netjes hol taps toelopen. De verhogingen op de zijwanden is al genoeg over gesproken,IK zou me er dood aan ergeren als ik de loc van dichtbij zie.En dan het beeldbepalende punt waarom ik persoonlijk de marklin meer 1600 vindt.
De neus!! Ik zal het uit proberen te leggen,de schuine rand waar het 3e frontsein op staat ,die is naar links en rechts smaller bij de roco,waardoor de snuit wat iel lijkt,de neus van de marklin ook wat breder,in vergelijk met 1 op 1 gewoon meer 1600!
Ik kan me heel goed voorstellen dat het gros van de modelspoorders er dik tevreden mee is,mooie loc voor een keurige prijs en t loopt prachtig,maar ik persoonlijk neem dan de iets mindere detaillering en het dikkere zijrooster  ( en ook de lawaaierigere motor) voor lief en kies voor de loc die in mij optiek het meest als een 1600 smoelt.

Groetjes Patrick

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8618
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #471 Gepost op: 04 February 2015, 23:43:07 »
« Laatst bewerkt op: 04 February 2015, 23:50:14 door DE-II »

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #472 Gepost op: 04 February 2015, 23:46:05 »
als je een link plaatst moet het wel doen
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8618
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #473 Gepost op: 04 February 2015, 23:50:43 »
'h' vergeten. Gecorrigeerd.

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #474 Gepost op: 05 February 2015, 19:48:53 »
Die vergelijking ken ik,maar een nieuwe roco naast een 25 jaar oude geragde marklin is niet echte vergelijking.
Ik heb van beide de huidige versies naast elkaar gezet,en meer MIJN mening (die echt niet iedereen vertegenwoordigd) maar het waarom,dat roco volgens velen het nét niet is heb ik nergens gelezen,vandaar...........maar de neus is volgens mij de reden van de afwijking.
Groetjes Patrick

manuelspot

  • Gast
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #475 Gepost op: 05 February 2015, 20:05:34 »
Kijk nieuwe 1600 van Roco....



Mvg,

Duvel

  • Offline Offline
  • Berichten: 446
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #476 Gepost op: 05 February 2015, 20:24:53 »
Die vergelijking ken ik,maar een nieuwe roco naast een 25 jaar oude geragde marklin is niet echte vergelijking.
Ik heb van beide de huidige versies naast elkaar gezet,en meer MIJN mening (die echt niet iedereen vertegenwoordigd) maar het waarom,dat roco volgens velen het nét niet is heb ik nergens gelezen,vandaar...........maar de neus is volgens mij de reden van de afwijking.
Ja. En de combinatie van te hoog en te smal.  :-\
Met vriendelijke groeten, altijd.

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #477 Gepost op: 05 February 2015, 21:33:21 »
Waarom lukt Roco om bij een 1600 loc van een andere maatschappij strak rond de rooster heen te komen en bij een NS loc niet, daar zit altijd een grijze randje om heen. Ook dit een van de min punten.
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Nieuwe 1600 van Roco
« Reactie #478 Gepost op: 06 February 2015, 01:33:37 »
Kijk nieuwe 1600 van Roco....



Mvg,

Jammer dat ze niet de panto's van de 1614 hebben gebruikt maar weer de vorige versie......
Na ja, maar kijken na 6 februari 2016 of ie alsnog mag komen....