Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

wat is het merk van deze bochtwissel door Karben
Vandaag om 21:06:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:03:01
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
Vandaag om 20:41:14
schok bij vertrek door Ronald Halma
Vandaag om 20:14:18
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door AP3737
Vandaag om 20:09:19
Houten 23 Augustus 2025 door cor_b
Vandaag om 20:03:09
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door NL-modelspoor
Vandaag om 19:49:56
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door Treinbestuurder
Vandaag om 19:47:39
Ik ben aan het opruimen. door Edsko Hekman
Vandaag om 19:46:24
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door zofman
Vandaag om 19:32:32
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:28:52
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door defender
Vandaag om 19:19:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 19:17:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door defender
Vandaag om 19:16:29
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 19:00:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:59:23
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
Vandaag om 18:44:54
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 17:45:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:15:10
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
Vandaag om 16:11:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:09:07
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
Vandaag om 15:45:56
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
Vandaag om 15:35:06
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
  

Auteur Topic: Roco Engelse wissel 4547 waarom met enkel of dubbele bediening?  (gelezen 4563 keer)

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 2050
Re: Roco Engelse wissel 4547 waarom met enkel of dubbele bediening?
« Reactie #15 Gepost op: 12 November 2014, 09:06:49 »
Ik vind deze met twee aandrijvingen juist veel handiger. Over het algemeen vind ik ze betrouwbaarder dan met 1 aandrijving. Bovendien zijn ze in de bediening eenvoudiger. Je bepaald met 1 aandrijving waar de trein vandaan komt, en met de andere waar hij naar toe moet.
Eenvoudig als je ouderwets met knoppen werkt.
Maar ook in een computer programma eenvoudig op te lossen, en voor een goede bediening met de muis op het scherm kun je ze zelfs als 2 losse wissels plaatsen.

Enige waar je even op moet letten is bij puntstuk polarisatie. Puntstuk verste weg moet je mee laten schakelen.
Hangt beetje af welke aandrijvingen je er bij hebt zitten. In principe zit daar een mogelijkheid voor puntstuk polarisatie in. Zitten dan 3 soldeerpunten bij de aandrijving aan 1 kant. Maar heb ook al wel eens aandrijvingen gezien waar dit niet (meer) aanwezig was.

Roelco

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6317
  • ***
Re: Roco Engelse wissel 4547 waarom met enkel of dubbele bediening?
« Reactie #16 Gepost op: 12 November 2014, 09:54:16 »
 (y)
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).