Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
Vandaag om 19:00:28
Duits transport, waar in NL? door WimC
Vandaag om 18:37:07
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
Vandaag om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:28:00
Rondom Charlois door Wim1969
Vandaag om 18:03:52
VAM containerwagens spoor-0 door Frits C
Vandaag om 17:54:02
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 17:48:52
De Projecten van RetroJack door Frits C
Vandaag om 17:43:23
Raadplaatje door ajb42
Vandaag om 17:36:58
Märklin 2025 door borotof
Vandaag om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door bellejt
Vandaag om 16:53:03
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 16:21:25
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door 1200blauw
Vandaag om 16:12:21
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:51:34
ESU 2025 door Marcel112
Vandaag om 15:44:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 15:42:23
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
Vandaag om 15:22:05
Het verdwenen spoorwegmuseum van Piraeus door Bob R.
Vandaag om 14:32:13
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 14:13:26
Artitec 6300 door MathynK
Vandaag om 14:10:08
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 14:02:35
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Eelco Storm
Vandaag om 13:53:58
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 13:52:30
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 13:48:22
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 13:29:15
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 12:46:04
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 12:38:20
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Ronald Halma
Vandaag om 11:39:44
  

Auteur Topic: Twijfel: Verkopen N en aanschaf H0  (gelezen 4770 keer)

hielke1501

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: Twijfel: Verkopen N en aanschaf H0
« Reactie #15 Gepost op: 07 November 2014, 12:12:28 »
Ook ik vind HO mooier dan N maar ik ben al vanaf mijn 8ste bezig met N en ik ben nu 21. Ondertussen heb ik een enorme verzameling waarop ikzelf ontzettend trots op ben. Zelfs de treinen uit mijn startset, rijd hier gewoon lekker rond.

Zoals raymond al zei, als je er geen problemen mee hebt om met korte treinen te rijden, is de keuze niet moeilijk. Bij mij rijden treinen tot max 4 rijtuigen met lok en ik heb de mogelijkheid om achterop ook een lok te laten mee rijden. De rede is omdat mijn station is niet langer is en ook niet langer kan worden. Misschien in de toekomst, maar dat is voor later.

Een ICE 8 zou niet bij mij kunnen staan, 3 wadlopers passen net maar dan houd het ook echt op. De treinlengte's heb ik aangepast op het station.

MVG, Hielke1501

HansQ

  • Offline Offline
  • Berichten: 2040
  • Daar waar de rook is, is de kortsluiting...
Re: Twijfel: Verkopen N en aanschaf H0
« Reactie #16 Gepost op: 07 November 2014, 14:15:38 »
Ik ben zelf ooit es van H0 naar N overgestapt om met realistische treinlengtes te kunnen rijden, met bijbehorende landschap. Nu ik wat ouder wordt en aan de leesbril toe ben zie ik mezelf in de verre toekomst wel overstappen naar een grotere schaal, maar dan bijvoorbeeld spoor 0. H0 dan vast ook te klein voor landschapsbouw in combinatie met m'n bejaarde ogen en vingers. En m'n verzameling NS N-modellen gaat dan de vitrine in...
HansQ, RailClub Utrecht
spoor N modulebouw, electronica, Selectrix

SteeF_NS92

  • Stefan Akerboom
  • Offline Offline
  • Berichten: 259
  • N-spoorder van Nederlands materieel
Re: Twijfel: Verkopen N en aanschaf H0
« Reactie #17 Gepost op: 07 November 2014, 22:06:30 »
Hoewel ik helemaal gek ben van het N spoor moet u vooral doen wat u zelf het mooist vindt. Je beoefent de hobby immers vooral voor jezelf. U zegt zelf al dat u HO mooier vindt en als er verder geen andere redenen zijn om N te behouden zou ik lekker voor HO gaan. Ook weet ik uit eigen ervaring dat er voor HO meer te koop is aan Nederlands materieel dan in de maat N.

M.v.g.

Stefan

Nijboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 661
  • Klein maar fijn N-spoor en een knipoog naar Z.
Re: Twijfel: Verkopen N en aanschaf H0
« Reactie #18 Gepost op: 08 November 2014, 13:26:39 »
Oei, ik herken dit wel hoor. Heb zelf een N baan. Mijn idee hierover:
Overstappen naar H0 als:
- als je het allemaal niet meer goed kan zien, en de hobby je dus tegen gaat staan
- als je gek bent van het materieel zelf, een echte klinknagelteller bent, een H0 stoomloc komt imposanter over dan dezelfde in N  :P
- als je het leuk vind om lekker rond te neuzen naar materieel, In H0 is veeel meer
verkrijgbaar, zowel nieuw als ook op de 2e hands markt
- In H0 zijn er vaak mooie aanbiedingen, in N zowat nooit..... >:(
- NL is in H0 veel beter verkrijgbaar, tegen normale prijzen.

Als dit allemaal wat minder mee weegt, dan zou ik bij de N baan blijven.
Want daar kun je naar mijn idee veel mooier bouwen op de beperkte oppervlakte die men in de meeste
gevallen heeft. Ik ben bij N gebleven omdat mijn voorkeur bij het duitse materieel ligt.
Dat is in N totaal geen probleem.

Groet,
Collin






vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re: Twijfel: Verkopen N en aanschaf H0
« Reactie #19 Gepost op: 08 November 2014, 16:06:17 »
Ik heb het tegen over gestelde.
Ben aan het overstappen van HO naar N.
Dit omdat de pas vrij gekomen ruimte meer perspectief toont voor N, dan voor HO.

mvg,
vrijbuiter55