Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Probleem met inloggen door bask185
Vandaag om 15:40:24
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:36:30
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Station Steenwijk poging 2 door FredD
Vandaag om 13:39:20
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Onshape gebruikersgroep door MOVisser
Vandaag om 13:23:37
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:03:35
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
Vandaag om 12:34:56
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 11:26:02
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Resin kits best met of zonder grondlaag door Ronald Halma
Vandaag om 11:05:30
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door tothebeach
Vandaag om 07:50:19
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
  

Auteur Topic: Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding  (gelezen 2800 keer)

eric10nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 792
    • OV Website
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #15 Gepost op: 22 June 2013, 09:34:42 »
Volgens mij is het de bedoeling dat er meer treinen gaan stoppen in zowel Schiedam als Blaak.
Dus richting Den Haag en Dordrecht komen er alleen maar meer reis mogelijkheden
Voor reizigers richting Gouda zal het idd een extra overstap opleveren.

Maar voor het grootste deel van de reizigers zal het een snellere reis betekenen
H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train

Daniel24

  • Offline Offline
  • Berichten: 848
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #16 Gepost op: 22 June 2013, 09:40:15 »
Dat het veel voordelen heeft oke. maar dat wij niet meer rechtstreeks in verbinding staant met Rotterdam Centraal...... Ik vind het nogal een opoffering. Weet niet hoe het voor het gros is, maar voor mij zeker niet fijn.

RhB-Mikey

  • Lokifahrer Mikey
  • Offline Offline
  • Berichten: 719
  • Rhätische Bahn fan
    • Flickr
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #17 Gepost op: 22 June 2013, 09:42:21 »
Idd Sneeuwregen

De Rampstad rail vind ik al verschrikkelijk laat staan dat hier ook metro's komen te rijden, 100 keer stoppen om in het centrum te komen word ik misselijk van al dat optrekken en afremmen  :(
Lid van Vereniging Spoorgroep Zwitserland, Regio Zuidwest

klik hier voor mijn filmpjes

Bouwt aan Bahnhof Langwies

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22757
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #18 Gepost op: 22 June 2013, 10:13:19 »
Kennelijk denken de meeste mensen daar anders over, want Randstadrail is een groot succes.

Het Westland en openbaar vervoer? Kom op zeg.  ;D
Maar goed, dat geldt dan wel voor mensen die in Vlaardingen, Maassluis of HvH wonen en richting Utrecht willen. Dat aantal lijkt me niet op te wegen tegen de veel grotere groep mensen die in Rotterdam moeten zijn en vaak een directere verbinding met minder overstap zullen krijgen.
« Laatst bewerkt op: 22 June 2013, 10:14:52 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5671
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #19 Gepost op: 22 June 2013, 11:25:43 »
Die viersporigheid zal er op station Schiedam Centrum en zowel binnen Delft (tunnel+vier sporen bij station Delft Zuid) er sowieso aankomen als we prorail moeten geloven, maar over het traject Delft Zuid-Schiedam Centrum wordt niet gesproken:
http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/ZuidHolland/DenHaagRotterdamBreda/Pages/4sporigheidRijswijk-DelftZuid.aspx
Er wordt wel over gesproken in het rapport: die viersporigheid tussen Delft Zuid en Schiedam komt er voorlopig zeker niet (misschien een studie na 2020). Dat staat als reactie van de minister van I&M op de zienswijze van B&W van Rotterdam (blz. 34). Opvallend is dat de aansluiting naar DSM toch weer aan de oostzijde van het spoor komt. Ook opvallend: de spoorsituatie te Schiedam (en zo zijn we weer on topic) geeft de huidige situatie weer (dus zonder metro naar Hoek van Holland. Tenzij ze dus een wel heel riante aansluiting voor het goederenvervoer richting Vlaardingen / Maassluis handhaven.
Groet, Frank

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #20 Gepost op: 22 June 2013, 12:21:45 »
Het is misschien minder snel, maar je kan altijd nog op Alexander op de treinen naar Utrecht stappen.. zit je wel 2 uur in de metro vanaf HvH.
Oeps!

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #21 Gepost op: 22 June 2013, 12:39:12 »
Toch vreemd dat ze weer eens rekenen op de papieren tijger... Het blijft een bottleneck als Schiedam - Delft 2 sporig blijft. De praktijk zal het wel uitwijzen, maar ik vind het toch weer raar. Op papier zal het best kloppen, maar in de echte wereld gaat het toch altijd anders...

MTV

  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 614
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #22 Gepost op: 22 June 2013, 13:01:28 »
Yep klopt, zolang Schiedam Aansluiting - Delft Zuid niet viersporig wordt, heb je feitelijk niets aan Rotterdam C - Schiedam C. We zullen zien wat ProRail als oplossing aandraagt.

Mvg,

Matthijs
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #23 Gepost op: 22 June 2013, 13:50:54 »
Ze zouden een hele berg seinen op kortere afstand kunnen gaan plaatsen. Of dat een veilige en comfortabele oplossing is is een andere discussie...

MTV

  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 614
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #24 Gepost op: 22 June 2013, 13:54:14 »
Jaaa, ERTMS Level 3 met verschuifbare blokken, dat is een goed idee! 8) :-\ Dan bestaat het materieel daar straks echt alleen maar uit saai VIRM en SLT. :(

Mvg,

Matthijs
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO