Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Blokkendoos mat24 dienstwagens in 1:87: mP9201-9213 en mDW169306-169310 obv Roco
door
Erwin 054
Vandaag
om 17:42:16
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 17:41:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
wob
Vandaag
om 17:38:58
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
wob
Vandaag
om 17:36:54
Locatie van foto gezocht
door
Keska
Vandaag
om 17:32:31
Petitie - Rail away moet blijven!
door
Die Bahn
Vandaag
om 17:29:14
Treinbotsing tussen Almelo en Hengelo 1972
door
1200blauw
Vandaag
om 16:55:43
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Jelmer
Vandaag
om 16:42:23
Nieuw huis, nieuwe baan
door
DJV
Vandaag
om 16:14:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
DJV
Vandaag
om 16:12:15
Camp 3
door
sdz1976
Vandaag
om 15:57:51
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren
door
sdz1976
Vandaag
om 15:55:05
Molenbaan (werktitel)
door
sdz1976
Vandaag
om 15:51:40
Line-up foto's van modellen
door
dh3201
Vandaag
om 15:41:12
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
EddyK
Vandaag
om 15:41:06
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Frank 123
Vandaag
om 15:18:30
welke servo 90 180 of 360 graden en stapgrootte
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 15:02:40
Rail away
door
haes
Vandaag
om 14:43:14
Oude Fleischmann meuk en curiosa
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:40:05
Dodelijk ongeval Zanddijk Hooge Zwaluwe
door
Thom
Vandaag
om 14:22:16
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 14:05:45
Info gezocht voor vakantie Dortmund of Dresden 2026
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 13:05:12
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 12:59:56
Wat is dit voor component
door
008200
Vandaag
om 12:14:37
Roco AC modellen
door
bellejt
Vandaag
om 12:13:36
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 10:53:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 10:53:32
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 10:53:20
Wat voor trein is dit? Kan nergens een afbeelding vinden.
door
roco
Vandaag
om 10:47:41
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 10:31:45
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap (gelezen 1144 keer)
VAM65
Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
Offline
Berichten: 4703
Nederland 1949-1963 in h0
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap
«
Gepost op:
05 February 2019, 18:59:22 »
NS wil in de dienstregeling van volgend jaar inzetten op een kortere reistijd en een betere overstap op belangrijke punten. Wel erkent het spoorbedrijf dat dat niet overal zal lukken: wie de huidige dienstregeling vergelijkt met die van 2020 ziet volgens NS dat 51.000 reizigers een kortere reistijd kunnen verwachten, maar 5500 mensen juist langer onderweg zijn. Voor 95 procent van de reizigers verandert er (vrijwel) niets.
NS stelt dat de reistijd met Sprinters in Noord-Nederland korter wordt. Er worden nieuwe treinen ingezet, die op de ritten Groningen-Zwolle en Leeuwarden-Meppel 4 minuten tijdwinst opleveren. In Meppel is de aansluiting beter, zodat reizigers uit Friesland een kwartier minder tijd kwijt zijn voor een reis van en naar de Randstad.
Tussen Amersfoort en Utrecht gaan er meer intercity's rijden (zes in plaats van vier per uur), wat moet leiden tot meer keuze en een grotere kans op een zitplaats. Omdat het aantal reizigers tussen Utrecht en Deventer toeneemt, rijdt deze intercity in de spits door naar Apeldoorn en Deventer.
Vaker naar het strand
Tussen Harderwijk en Amersfoort gaan extra sprinters rijden. Ook tussen Amersfoort en Zwolle gaan nieuwe treinen rijden; dat zou twee tot drie minuten tijdwinst betekenen.
In de drukke zomermaanden wil NS vaker richting het strand gaan rijden: zes keer per uur naar Zandvoort in plaats van vier keer.
Directeur Freek Bos van reizigersvereniging Rover spreekt van "een paar goede verbeteringen". De extra treinen tussen Amersfoort en Harderwijk, en van Amersfoort naar Deventer, zijn echt nodig, bevestigt hij. Er zijn daar steeds meer reizigers en op de naastgelegen A28 staat dagelijks een lange file. "En hoe beter het product, hoe meer mensen er gebruik van maken."
Zelfde kans op zitplaats
Er klinkt soms kritiek op het gebrek aan zitplaatsen in de trein in de spits, maar NS-woordvoerder Erik Kroeze wijst erop dat de kans daarop de laatste jaren ongeveer gelijk is gebleven: 95 procent. "Dat komt met name omdat er meer treinen zijn gaan rijden. Maar we zien nu ook dat het heel druk is op het spoor", zei hij op NPO Radio 1. "Treinen verlengen lukt bijna nergens meer, omdat de perrons gewoon niet lang genoeg zijn."
De nieuwe dienstregeling gaat in op 19 december. Eerst gaat NS nog praten met regionale overheden en de reizigersorganisaties, onder meer om de overstap naar ander openbaar vervoer goed af te stemmen.
Bron:
www.nos.nl
Gelogd
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond.
https://facebook.com/omroepmodelspoorclub/
https://sites.google.com/site/omroepmodelspoorclub/home
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Inzet NS: volgend jaar kortere reistijd en betere overstap