Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 19:17:47
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Rob Ellerman
Vandaag om 19:16:11
Een Rotterdams gebouw door BartvD
Vandaag om 18:59:50
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 18:56:54
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door AP3737
Vandaag om 18:55:58
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door odaoda
Vandaag om 18:50:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 18:48:33
Minder wissels door AP3737
Vandaag om 18:12:15
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen 15 en 16 November. door Keska
Vandaag om 17:54:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 17:54:10
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 17:52:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:42:01
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:39:52
Roco Plan T van DC digitaal sound naar AC digitaal sound door hmmglaser
Vandaag om 17:34:17
Fleischmania Nostalgia door Sikko
Vandaag om 17:26:50
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Bor de Wolf
Vandaag om 17:15:10
LIMA IRM Cardanassen door Bierwagen
Vandaag om 17:11:38
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking door PBModels
Vandaag om 17:04:52
Verlichting inbouwen in LS 96 026 Messwagen van de Rurtalbahn door Peter45
Vandaag om 16:21:03
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:20:34
Veevervoer ss/ ns door TonM
Vandaag om 15:07:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 15:03:16
vervangen draaistel Trix wagon door grossraumwagen
Vandaag om 14:50:28
PB Models, ICR-rijtuigen door Jelmer
Vandaag om 14:17:41
ACTS containerwagens door fissy
Vandaag om 13:29:15
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Sven
Vandaag om 13:17:05
The Summer of 69 door spoorijzer
Vandaag om 12:37:49
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 12:19:20
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:24:47
Brainwave: magneetkoppelingen elektrisch ontkoppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:53:29
  

Auteur Topic: Weense spitstrams in Utrecht  (gelezen 12601 keer)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5357
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #15 Gepost op: 26 June 2014, 12:47:52 »
Ik vond die houten stoelen wel lekker authentiek ;D Maar comfortabel is anders.
RETROBAHN A.G.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4517
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #16 Gepost op: 27 June 2014, 11:30:32 »
Toch wel jammer dat die Wiener Schnitzeltrams weer verkocht worden. Is weer eens wat anders dan inderdaad het standaard materiaal. Ik had begrepen dat ze naar Polen gingen?
de aanleg van een tramlijn kan snel gaan. Ik heb dat destijds gezien in Den Haag waar een nieuwe tram ter hoogte van de Loevesteijnlaan werd aangelegd. Binnen 1,5 jaar konden de eerste trams de baan op. Jammer dat ze toen gelijk problemen kregen met Ramp(d)stadrail.
« Laatst bewerkt op: 27 June 2014, 11:35:25 door zuylen »
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #17 Gepost op: 27 June 2014, 13:03:17 »
In het ad van vandaag staat een heel stuk over de trams. De bru wil niet van een fout van hunzelf spreken maar heeft alle smoezen al weer klaar, met als hoofdthema dat er minder passagiers zijn. Ze vergeten gewoon dat er meer buslijnen direct van/naar Utrecht gaan dan vroeger. Een 2e punt is dat er weinig mensen instappen in deze trams. Als ze gewoon na hadden gedacht hadden ze kunnen weten dat dit niet zou werken omdat de trams nergens kunnen inhalen. De trams hadden gewoon alle haltes kunnen stoppen omdat ze hun voorganger toch niet voorbij komen.

En is het niet de BRU die te lage en te smalle trams heeft genomen waardoor ook de trams en de perrons moeten worden aangepast. Of komt dat ook door de passagiers.

We zullen de volgende fout alvast aanhalen. De nieuwe trams voor de uithoflijn moeten ook gaan rijden op de bestaande lijn. De uithoflijn wordt een straatspoor en de huidige lijn heeft perrons. Mij benieuwen wanneer ze daar achter gaan komen  ;D

Dus dit gepruts van de bovenste plank kost ons als provincie  Utrecht bewoners dus weer eens 4 miljoen, boven het geen wat ze hier in Utrecht al aan prutsen.

groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #18 Gepost op: 27 June 2014, 16:09:30 »
Als de nieuwe trams op de nieuwe lijn gaan rijden, is het de bedoeling de huidige lijn aan te passen aan de nieuwe lijn. Dus daar zijn ze al lang achter gekomen.
Groetjes,
Emiel

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #19 Gepost op: 03 July 2014, 19:51:50 »
het Bru is de afgelopen dagen weer breeduit in het AD te vinden. Gisteren over de verkoop van de weense trams en dat ze niet snappen dat er minder mensen in de tram zitten. Ik zal ze eens een hint geven, tel eens het aantal doorgaande buslijnen vanuit Nieuwegein naar Utrecht en kijk eens naar 10 -15 jaar (lijn 116) geleden ( Nieuwegein had afwisselend 2 of 3 stadslijnen waarbij op de tram moest worden overgestapt)en nu ( lijnen 71,72,74,77,63,64,65,48,265,).

Vandaag over de financiële zaken en dat het een rommeltje is. Ik heb daar geen verstand van maar 3 keer dezelfde aanbesteding moeten doen incl de kosten voor de gang naar de rechter zullen ook niet goedkoop zijn geweest. Het stukje eindigt dat een pief van de bru zegt dat er ook positieve dingen zijn, zoals het in zeer korte tijd uit de grond stampen van een zelfstandige tramlijn. Even voor deze meneer, Die rijdt al 30 jaar, dus zo moeilijk kon dat niet zijn.

En mochten er nog mensen zijn die in de spits met de tram rijden. Binnenkort is deze er weer weken uit voor het vervangen van de rails ( 2e keer in 3 jaar) dus tijd zat om alternatieven te vinden. Kan de bru daarna de ritprijs nog hoger maken voor de volhouders.

groet René ( die tegenwoordig lijn 74 naar Utrecht neemt)
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.