Vergelijk de normen voor 2-rail (NEM310) en voor 3-rail (NEM340) met elkaar, en je ziet aan de getallen dat ze niet compatibel zijn.
je optimaliseert voor rijden op een Märklinbaan.
En hierbij de foto van de printplaat in de Lima Expert lok.Het is duidelijk dat deze printplaat speciaal voor deze Lima Expert locs is ontworpen. Het belooft van alles voor de toekomst!
Het interessante en vernieuwende van Lima Expert is nu dat ze niet alleen bereid zijn gebleken het aanbrengen van een sleper in hun locs principieel mogelijk te maken ......
Erg vernieuwend is het allemaal niet wat Lima presenteert.
Bij Jouef (Champagnole) daarentegen reikte lange tijd de"blik naar buiten" van de directie niet verder dan tot aan de grenzen van Frankrijk. En dat betekende voor hen een uitzicht op een puur "gelijkstroomland" en niets anders. Pas toen het financiëel steeds slechter ging begon men aan een avontuur door Duitse e-loks in het buurland aan te bieden. Die waren evenwel in het geheel niet opgewassen tegen de Duitse concurrentie. Vlak voor de ondergang van dit puur Franse bedrijf verscheen er in een catalogus zelfs een afbeelding van de onderzijde van een e-loc met een sleper! Maar daar is toen nooit meer iets van gekomen.
Lima, Rivarossi of Jouef zijn absoluut geen zusterbedrijven. Het zijn slechts nog merknamen die Hornby naar believen inzet. Ontwerp, productie en distributie lopen allemaal langs dezelfde vooral Chinese kanalen.
En wat verwacht je dat ik ga doen als ik mijn eerste Lima Expert loc naar AC heb geadapteerd? Nou, als het enigszins kan de wielafstand onverwijld op 14mm zetten!