Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Frank 123
Vandaag om 06:54:14
Rail away door Eelco Storm
Vandaag om 06:29:49
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ben
Vandaag om 05:57:51
Platine vraag door henk
Vandaag om 05:37:56
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards door daan2353
Vandaag om 00:28:35
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door daan2353
03 December 2025, 23:50:58
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Ronald A.
03 December 2025, 23:40:37
Piko blauwe 1000 door Benelux795
03 December 2025, 23:38:23
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
03 December 2025, 23:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
03 December 2025, 23:22:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
03 December 2025, 22:49:56
Da's Daz 2 door Huup
03 December 2025, 22:40:08
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
03 December 2025, 22:21:37
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
03 December 2025, 22:19:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
03 December 2025, 22:18:59
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
03 December 2025, 21:30:50
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
03 December 2025, 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
03 December 2025, 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
03 December 2025, 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
03 December 2025, 19:22:02
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
03 December 2025, 19:18:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
03 December 2025, 19:17:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Frank 123
03 December 2025, 19:03:52
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door 1200blauw
03 December 2025, 18:07:08
Roco 290 digtaliseren door Ferdinand Bogman
03 December 2025, 17:47:00
Raadplaatje door hervé
03 December 2025, 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
03 December 2025, 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door g-j
03 December 2025, 16:21:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
03 December 2025, 15:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
03 December 2025, 14:08:37
  

Auteur Topic: Brawa 2014 (0-h0)  (gelezen 12878 keer)

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4025
Re: Brawa 2014 (h0)
« Reactie #30 Gepost op: 09 July 2014, 12:03:32 »
Gisteren stuurde een Duits verzendhuis de volgende informatie rond:
Citaat
Weiterhin informiert die Fa. Brawa über die geplanten Liefertermin der V 100 / Gravita Sound und TRAXX Modelle.
Die Digitalversionen der Modelle Gravita und V100 werden mit filigraner elektrischer Kupplung und angetriebenen Lüftern ausgestattet. Gerade diese Funktionen sind komplette Neuentwicklungen und in der von uns umgesetzten Funktion bisher einzigartig.

 Unser Ziel ist es ein optisch und funktional einwandfreies Produkt auszuliefern. Die Entwicklung des Modells ist bereits abgeschlossen, die Kupplung und beweglichen Lüfter sowie alle anderen Funktionen funktionieren perfekt. Zur Fertigstellung warten wir nun noch auf ein kleines Elektronikbauteil von einem unserer Zulieferer, um mit der Endmontage beginnen zu können.

Einen "Werkstattbericht" der elektrischen Kupplung und der angetriebenen Lüfter am Beispiel der Diesellok V100 können Sie über folgenden Link im Kurzfilm einsehen:

BRAWA YouTube Video: http://www.youtube.com/watch?v=TjAqzxHMTys
BRAWA YouTube Kanal: http://www.youtube.com/channel/UC-ZMBxfY76nnuOF8mh6xVAg

Wir gehen davon aus, dass wir die Digitalmodelle der Gravita daher im Laufe des Monats September 2014 an den Handel ausliefern können. Die Auslieferung der TRAXX-Modelle ist ebenfalls für September 2014 geplant, die V100 für Oktober 2014.

Natürlich werden wir versuchen in allen noch anstehenden Abläufen Zeit einzusparen, um einem früheren Liefertermin realisieren zu können.

Wir bitten nochmals um Ihre Geduld bis nun auch die "letzte Hürde" der Montage der Modelle genommen ist. Bei Rückfragen stehen wir Ihnen natürlich gerne zur Verfügung.

 

Mit freundlichen Grüßen

BRAWA Artur Braun
Modellspielwarenfabrik GmbH + Co.

Traxx 245 dus nu gepland voor september.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15446
Re: Brawa 2014 (h0)
« Reactie #31 Gepost op: 10 July 2014, 20:07:21 »
Over de juist verschenen 4-ass. Umbauwagen van Brawa zijn de meningen, zoals gebruikelijk, weer eens verdeeld. Zie de discussies in dit en dit draadje op DSO.

Ik weet niet of ik sta te juichen om die hoogpotigheid voor radii <500mm.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5413
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Brawa 2014 (h0)
« Reactie #32 Gepost op: 14 July 2014, 11:28:40 »
Inmiddels is een oplossing gevonden tegen die hoogpotigheid.
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?10,7024479,7024479#msg-7024479

Groet,
Bas

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3883
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Brawa 2014 (h0)
« Reactie #33 Gepost op: 14 July 2014, 12:26:49 »
Het verplaatsen van het ringetje, zoals ook aangegeven op Drehscheibe, is eenvoudig en afdoende. Wel voorzichtig met de veertjes tussen bak en wiegbalk van het draaistel!
Het zijn qua detaillering en uitvoering schitterende wagens.
Nu afwachten of volgend jaar de drie-assige Umbauers worden aangekondigd...  ;)

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1614
Re: Brawa 2014 (h0)
« Reactie #34 Gepost op: 14 July 2014, 12:56:40 »
Naast de "hoogbenigheid" en de in het DSO forum geschetste oplossingen voor 3-punts lagering geven de aansluitpunten voor binnenverlichting aanleiding voor kritiek, temeer daar demontage vanwege verlijming niet of nauwelijks mogelijk is. Jammer want het zijn schitterend gedetaileerde rijtuigen.

Rob

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15446
Re: Brawa 2014 (h0)
« Reactie #35 Gepost op: 14 July 2014, 20:07:21 »
Citaat
Toch goed om te zien dat het goede voorbeeld uit het grootbedrijf ook in model navolging vindt  (y) ;D

Ja, als je het licht uit doet, zie je daar niet veel meer van. En als je het licht niet uit doet, waarom zou je dan verlichting in willen bouwen?  ;) ;)

Serieus: Toch zijn ze wel te openen, getuige het aantal interieurfoto's in dit draadje op DSO.