Het is simpel Menno. Ik maak op zolder nooit iets mee dat in de rest van het huis ook niet kan gebeuren. Er reageert hoogst zelden een automaat en het hele huis gaat al helemaal niet in het donker. Als het anders is, dan deugt de huisinstallatie niet en moet je geen lapmiddelen laten aanleggen.
Het ontgaat mij echt waarom de electrische installatie op een hobbyzolder anders zou moeten zijn dan in de rest van het huis. Tenzij je er geld voor over hebt om één keer in de vijf jaar niet van zolder naar beneden te hoeven lopen om een schakelaar terug te zetten/zekering te vervangen.
Zeg Klaas, hoe zinnig is het eigenlijk om groepen zekeringen te gaan plaatsen achter de groepenkast?
Mij ontgaat eigenlijk wat er zo bijzonder is aan een hobbyzolder dat er compleet aparte zekeringskasten moeten komen.
@ JAB van Ree: dat jij nog nooit exploderende accu-laders van handgereedschap meegemaakt hebt is jou zaak, maar het was een gerenommeerd merk (Makita) waarbij de boel letterlijk in vlammen op ging. Als jij dat brak gereedschap noemt weet ik het ook niet meer.
Ik heb hier een 6 Ampère automaatje wat ik regelmatig gebruik: als electronicahobbyist doe je gewoon wel eens wat fout, en ja, zelfs ik als gediplomeerd elektromonteur zie wel eens iets over het hoofd wat een knal oplevert...
Ik heb hier een 6 Ampère automaatje wat ik regelmatig gebruik: als electronicahobbyist doe je gewoon wel eens wat fout, en ja, zelfs ik als gediplomeerd elektromonteur zie wel eens iets over het hoofd wat een knal oplevert... Dan is het fijn dat je niet de rest van de groep tot last bent maar alleen jou stopcontact uitschakelt.