Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 00:27:56
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
12 October 2025, 23:57:13
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
12 October 2025, 23:51:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
12 October 2025, 23:27:56
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
12 October 2025, 23:21:04
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
12 October 2025, 23:01:42
zoeken waar een draad zit op de baan door Dirk
12 October 2025, 22:59:35
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
12 October 2025, 22:18:35
C12c rijtuig door maartenvdb
12 October 2025, 22:15:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
12 October 2025, 22:06:11
Kato ETA 515 door Benelux795
12 October 2025, 21:29:39
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
12 October 2025, 21:22:44
Dissel loc-tender van fleischmann BR 50, 4179 door Spoorzoeker58
12 October 2025, 21:03:32
Modelspoorbaan van Einte door Frank 123
12 October 2025, 20:39:51
Show je realistische treinsamenstelling door Cegielski
12 October 2025, 20:23:13
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
12 October 2025, 20:10:15
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door Camickaeze
12 October 2025, 19:44:40
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
12 October 2025, 19:41:40
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
12 October 2025, 19:34:29
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door vpeters1984
12 October 2025, 18:58:33
HSM D1715 door vpeters1984
12 October 2025, 18:56:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
12 October 2025, 18:34:40
Tsjechische Sikken door maartenvdb
12 October 2025, 18:30:24
Overstap naar HTM door Jan Bennink
12 October 2025, 18:29:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
12 October 2025, 17:50:31
Project seaside Germany door Ronald Halma
12 October 2025, 17:10:54
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
12 October 2025, 17:07:58
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ben
12 October 2025, 16:57:30
NS motorpost in h0 van Piko.. ? door Arjan6511
12 October 2025, 16:22:28
Leubachtalbahn door einte
12 October 2025, 14:16:27
  

Auteur Topic: Aansluiting engelswissel SLE390F  (gelezen 1978 keer)

Wikky

  • Offline Offline
  • Berichten: 28
Aansluiting engelswissel SLE390F
« Gepost op: 07 November 2013, 10:14:21 »
Hallo mede treinen liefhebbers,

Ik ben splikspinter nieuw op dit forum, maar durf toch mijn eerste vraag stellen.

Ik werk met Peco code 55 railmateriaal, heb onder meer vijf maal een Peco SLE390F kruiswissel, bemerk echter dat de wisseltongen af en toe geen contact met de buitenrail maken.

Bij de gewone wissels heb ik de tongen met een stroomdraadje rechtstreeks verbonden met het puntstuk, echter bij de Engelsman is dit zo ontzettend dicht op elkaar dat ik er niet met een soldeerbout tussen kom.

Misschien iemand ervaring met dit probleempje?

Bedankt vast,

Wikky
« Laatst bewerkt op: 07 November 2013, 11:04:01 door guest7823. Reden: Titel aangepast »

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18187
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Kruiswissel
« Reactie #1 Gepost op: 07 November 2013, 10:55:51 »
Hoi Wikky,

Welkom op het forum. Het wissel waar jij het over hebt is geen kruiswissel maar een engels wissel. Om die goed te voeden is de volgende site misschien een goeie voor jou:

- http://www.wiringfordcc.com/

En dan kijken bij:

- http://www.wiringfordcc.com/switches_peco.htm

Helemaal onderaan over "double slip switches". Wat daar staat is:

Except for adding bonds, which you would do to improve reliability whether DCC or not, Dale is basically saying that you don't need to do anything special to use the Peco Electrofrog Double-slip with DCC. Just follow the instructions that come with the turnout. - Allan

Je moet eigenlijk hewoon de instructies volgen die bij het wissel zelf zitten. Peco levert er altijd een blaadje bij waar op staat wat te doen en hoe aan te sluiten. Ik zal eens kijken of ik die hier nog heb liggen ;)
« Laatst bewerkt op: 07 November 2013, 10:58:16 door Ronald Halma »
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26836
    • Pagina van klaas
Re: Aansluiting engelswissel SLE390F
« Reactie #2 Gepost op: 07 November 2013, 11:09:57 »
Ronald, het verhaal op de site wiringfordcc gaat over H0 wissels.
Maar Wikky heeft een N wissel, en daar is alles net even wat kleiner.

Ik weet ook niet hoe je dat makkelijk op kan lossen. Misschien is het een optie om een wisselaandrijving te monteren die de tongen wat steviger aandrukt.
Anders is het misschien mogelijk om een draadje tegen de onderkant van de tong te solderen, tussen de dwarsliggers door. Maar ook daar wordt het waarschijnlijk knoeien op de vierkante millimeter.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18187
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Aansluiting engelswissel SLE390F
« Reactie #3 Gepost op: 07 November 2013, 11:28:11 »
Oke, kwestie van niet goed lezen ;D Denk dat een aandrijving die echt aandrukt een goeie is zoals Klaas al aangeeft. Een Tortoise misschien, die blijft de tongen aandrukken als deze omgelegd is.
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Wikky

  • Offline Offline
  • Berichten: 28
Re: Aansluiting engelswissel SLE390F
« Reactie #4 Gepost op: 07 November 2013, 12:01:55 »
Dank voor uw reacties, het probleem schijnt niet zo zeer in het aandrukken van de tongen te zitten, maar meer bij het schanierpuntje waar de tong bij het hartstuk vast zit.
Daaronder zit een vierkant stukje metaal wat de verbinding met de tong moet maken?, blijkbaar komt daar aanslag/corrosie/slijtage? tussen en dan is het gebeurd met de verbinding.
Ik hoop dat het me lukt om de gemaakte foto mee te zenden, om mijn tekst te verduidelijken.
Ik heb met plaatje uploaden de foto verzonden (dkw-tong), maar geloof dat ik dat niet zo had moeten doen, alles moet je leren, dus misschien kan iemand me vertellen hoe ik dat plaatje hier wel moet toevoegen?
Waarschijnlijk ben ik helemaal abuis en wordt de elektrische verzorging van de tong alleen maar verzorgd door de aandrukkracht en contact met de buiten rail?
Vandaar mijn vragen.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18187
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Aansluiting engelswissel SLE390F
« Reactie #5 Gepost op: 07 November 2013, 12:30:15 »
Links in het menu van deze site; plaatje uploaden, en handleiding plaatje uploaden :)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Wikky

  • Offline Offline
  • Berichten: 28
Re: Aansluiting engelswissel SLE390F
« Reactie #6 Gepost op: 07 November 2013, 12:55:05 »
Dank voor de reactie, moet echt naar mijn werk, zal binnenkort weer gaan stoeien met dit forum.
O ja, ik heb nog even gemeten bij het engelse wissel, maar ook die tongen die NIET aanliggen geven een doorverbinding, dus de aandrukkracht van de tongen heeft geen invloed op de verbinding, die komt dus echt van het schanierpunt af.

Hopelijk kan iemand met een geweldig idee.....