Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 00:15:52
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
16 December 2025, 23:54:58
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
16 December 2025, 23:34:55
Hoe voorkom je strooilicht van smd led?
door
Edwin2121992
16 December 2025, 23:30:18
Pappe und Nass-Halten, een TT modulebaantje
door
Kees-Jan
16 December 2025, 23:29:46
Rondom Charlois
door
Alewijn
16 December 2025, 23:22:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
defender
16 December 2025, 23:04:19
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino"
door
Jan-Peter
16 December 2025, 22:52:24
ESU V5 Decoder setting
door
NS2408
16 December 2025, 22:46:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
MathynK
16 December 2025, 22:41:11
Goede wensen voor 2026
door
Frank 123
16 December 2025, 22:26:36
Modellbau Lingen 2026
door
Frank 123
16 December 2025, 22:13:49
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
16 December 2025, 21:44:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
AndrevdG
16 December 2025, 21:39:02
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
16 December 2025, 21:26:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
16 December 2025, 20:53:14
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
Rick
16 December 2025, 20:51:14
Show je realistische treinsamenstelling
door
Rick
16 December 2025, 20:45:16
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026
door
Ad Cleijsen
16 December 2025, 20:44:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
neudalhausenstadbahn
16 December 2025, 20:38:46
Zee. Land.
door
Huup
16 December 2025, 19:59:34
Terschellinger Spoor
door
FritsT
16 December 2025, 19:48:06
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Paulus
16 December 2025, 18:55:06
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw
door
bellejt
16 December 2025, 18:01:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
16 December 2025, 17:57:27
20 jaar BNLS jubileum
door
KNed
16 December 2025, 17:03:17
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
spoorijzer
16 December 2025, 16:42:07
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc...
door
Klaas Zondervan
16 December 2025, 16:07:09
Starter met spoor G
door
MOVisser
16 December 2025, 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje
door
008200
16 December 2025, 14:32:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Treinongeval Gladbeck
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Treinongeval Gladbeck (gelezen 1550 keer)
Remco vM
Offline
Berichten: 3260
Treinongeval Gladbeck
«
Gepost op:
26 October 2013, 21:10:22 »
vanochtend zijn op het baanvak Gladbeck - Bottrop een kolen trein en een trein met lege gasketelwagens met elkaar in botsing gekomen.
Weer één voor het rijtje van 2013
http://waz.m.derwesten.de/dw/staedte/gladbeck/chaos-nach-zusammenstoss-auf-bahnstrecke-in-gladbeck-id8604201.html?service=mobile
http://m.youtube.com/watch?v=87M9jSqRjiU&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D87M9jSqRjiU
«
Laatst bewerkt op: 27 October 2013, 00:58:29 door Remco vM
»
Gelogd
mvrgr Remco
http://www.flickr.com/photos/rrvm1971/
nighttrain1
BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 5859
Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Treinongeval Gladbeck
«
Reactie #1 Gepost op:
27 October 2013, 02:48:12 »
Dat wordt kolen scheppen.
Gelogd
Groeten Richard, nighttrain1
Bouw:
Modelbaan
&
modulebakken
nighttrain1
BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 5859
Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Treinongeval Gladbeck
«
Reactie #2 Gepost op:
27 October 2013, 02:07:09 »
Hebben ze veel geluk gehad dat die gastrein leeg was.
Zo'n druktankwagen krijg je niet zo snel stuk, de wanddikte is al gauw een cm of 3 dik. Dat kan wel wat hebben.
Gelogd
Groeten Richard, nighttrain1
Bouw:
Modelbaan
&
modulebakken
Nederduitsemeester
Offline
Berichten: 3462
Re: Treinongeval Gladbeck
«
Reactie #3 Gepost op:
27 October 2013, 16:32:40 »
Een lege gastank is juist gevaarlijker, omdat dan het gas dan al vermengd is met lucht(lees: zuurstof). En dus daardoor veel explosiever.....
Gelogd
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
Groeten, Erwin
nighttrain1
BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 5859
Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Treinongeval Gladbeck
«
Reactie #4 Gepost op:
27 October 2013, 19:16:37 »
Nee, dat is niet waar.
In die tank komt geen zuurstof, ze pompen 'm nooit helemaal leeg, er blijft altijd een bar of wat aan gas inzitten. Anders krijg je een mengsel in plaats van een zuiver goedje.
Luister maar naar die brandweerman in het filmpje, de wagon is leeg maar heeft nog een druk van ongeveer 10 bar, (is nog wel vrij veel, maar voor een gasdruk transport ketel wagon is dat "leeg").
Gelogd
Groeten Richard, nighttrain1
Bouw:
Modelbaan
&
modulebakken
Mike77
Offline
Berichten: 17
Re: Treinongeval Gladbeck
«
Reactie #5 Gepost op:
27 October 2013, 19:50:15 »
Euhmm... Gasketels met koolwaterstoffen worden altijd eerst zuurstofvrij gemaakt met Stikstof!
Uiteraard om te voorkomen dat er een explosief mengsel ontstaat!
Bij het lossen blijft er een kleine restlading vloeistof achter. De gasfase is zowiezo gevuld met het product in gasvorm.
C4 producten (zoals hier Mengsel A = C4-LPG) hebben een dampspanning van ~2 Bar bij deze temperaturen.
De genoemde 10 Bar is de maximale keteldruk die op de tank vermeldt staat.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Treinongeval Gladbeck