Tip van een meester: die remkraan-hendel zit niet goed. Die moet lager zitten, strak op die ronde schijf eronder. Nu werkt de remkraan-vergrendeling niet. Ter illustratie wat ik bedoel, zie deze afbeelding:http://i775.photobucket.com/albums/yy37/Opeenshadikhet/Op%20stap%20met%20Joop/IMG_3360.jpg
Verder mist er op de rijrichtingskruk nog een ronde knop (daarom zit er schroefdraad) en de stuurstroomsleutel is volgens mij eentje van Plan U. Wellicht dat deze foto wat extra info verschaft:http://www.archiefedwardbary.nl/images/fotos/nederland/ns/electreinstellen/mat64/EB20110729-00000%20Heezik%20(Bk%20cabine%20van%20stel%20953%20te%20Zwolle).JPGVoor de rest ziet het er netjes uit.Groetjes,Emiel
Komt die 'kier' niet omdat de remkraan ergens richting snelrem staat? Volgens mij komt het bovendeel steeds verder omhoog, naar gelang je de kraan in een hogere remstand zet.Iig is dat zo bij FV4 en FV6 kranen die ik ken, en misschien bij deze ookwel?Het leuke van de stuurstroomsleutel van plan U is juist dat deze hetzelfde is als een sleutel van mat'64, alleen met een extra uitsparing erin, maar het uiterlijk is hetzelfde.
Hoi Emiel,Bedankt voor je reactie, maar dat wist ik al.Ik was de remkraan aan het schilderen, daarom even snel in elkaar gezet. Ik ben al achter een kogelknop aan voor de rijrichtingskruk. De stuurstroomsleutel is van mat54, maar staat prima. Een originele is natuurlijk ook leuk, als iemand er nog 1 heeft liggen