Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Pendel module Viessmann 5214
door
Te 2/2
Vandaag
om 16:29:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:26:49
Roco NS plan V
door
Tedo
Vandaag
om 16:21:01
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
Vandaag
om 16:03:58
Artikel RailMagazine Zweedse strategische reserve
door
Eelco Storm
Vandaag
om 15:55:56
Overstap naar HTM
door
Jan Bennink
Vandaag
om 15:35:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:35:26
Bf Kibronn
door
Benelux795
Vandaag
om 14:11:34
verlichting op mijn draaischijf zeten
door
Mar-Cas
Vandaag
om 13:49:33
Maasvlakte Zuid
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:42:32
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
Biesje
Vandaag
om 13:15:24
probelemen met schaalodel exact ( theo roozen )
door
Biesje
Vandaag
om 13:11:53
Stoomlocomotieven van de Staatsmijnen
door
Eelco Storm
Vandaag
om 12:36:42
Artitec DE-2 Rood/Reclame banen rijdt niet meer ? (Garantie?)
door
dennie
Vandaag
om 12:35:31
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 11:32:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
aad52
Vandaag
om 11:11:21
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E)
door
Pauldg
Vandaag
om 10:58:29
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 10:56:00
Fotodijkje en fotodiorama
door
Eric B
Vandaag
om 10:27:37
Au bord de la Cèze
door
Ronald69
Vandaag
om 09:27:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Ronald69
Vandaag
om 09:27:12
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Roelof R
Vandaag
om 09:04:11
Spoorwegkanon Dora
door
Hans Reints
Vandaag
om 08:59:21
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
aad52
Vandaag
om 08:50:48
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
Eric B
Vandaag
om 08:09:34
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Eric B
Vandaag
om 07:58:31
Modelspoorbaan van Einte
door
Frits C
Vandaag
om 07:46:24
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 01:10:43
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
Vandaag
om 01:09:14
Omgeving Frankfurt am Main
door
Hasenwald
17 October 2025, 23:24:17
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Mijn allereerste baanplan
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Mijn allereerste baanplan (gelezen 2003 keer)
Hansi
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 3
Mijn allereerste baanplan
«
Gepost op:
08 June 2013, 18:03:30 »
Hallo iedereen,
ik zou hier graag mijn eerste baanplan posten om jullie mening eens te horen.
Het is een baan naar Zwitsers model met een schaduwstation, niveau 0, niveau 1 en 2
Alvast bedankt
Gelogd
Remystoom
Offline
Berichten: 1192
Bestuur MSG-Drechtsteden
Re:Mijn allereerste baanplan
«
Reactie #1 Gepost op:
08 June 2013, 18:06:50 »
Ik vind het een best wel aardige baanplan hoor!
Lekker groot!
Grtjes Remy
Gelogd
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8612
Re:Mijn allereerste baanplan
«
Reactie #2 Gepost op:
08 June 2013, 18:29:07 »
Mooi eenvoudig plan.
Maar ik heb wel een paar suggesties:
- De keerlus op stationsniveau: Als je de ruimte hebt daarvoor leg er dan een parallelspoor in. Je kunt,
als dit in ieder geval overdekt wordt door een "berg", hier een trein tijdelijk laten wachten.
- Maak het gehele achterste spoor ook overdekt.
- Jouw schaduwstation: Als je dit berijdt met de wijzers van de klok mee. Als de trein onderaan is moet hij met een scherpe
bocht naar rechts naar de eerste opstelsporen. Ik denk dat het mooier is om dit iets anders te leggen. Laat het spoor eerst
een stuk verder parallel lopen met het linkerspoor omhoog en dan met een mooie ruime bocht naar rechts. Je onderste
opstelterrein komt dan diagonaal te liggen.
Zoiets:
Gelogd
Jeroen
Hansi
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 3
Re:Mijn allereerste baanplan
«
Reactie #3 Gepost op:
08 June 2013, 18:48:41 »
alle grijze delen zijn niet zichtbaar;
Gelogd
scassidy
Offline
Berichten: 113
Re:Mijn allereerste baanplan
«
Reactie #4 Gepost op:
08 June 2013, 19:07:55 »
Wordt het een vaste tafel of is de nog verrijdbaar? Aangezien je tafel erg diep is ga je anders problemen krijgen achteraan te komen.
Gelogd
MTV
***
Offline
Berichten: 614
350 004 "Hugo" van de ZSSK
Re:Mijn allereerste baanplan
«
Reactie #5 Gepost op:
08 June 2013, 19:18:00 »
Ziet er mooi uit, maar behalve de punten van mijn voorgangers heb ik er zelf ook nog een: het is me te rechttoeaan. Het station kan schuin t.o.v. de rand, de bochten kunnen vloeiender enz:
Verder:
O ja, had ik al gezegd
Mvg,
Matthijs
Gelogd
Šarišské Michaľany (SK) in H0
, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO
Hansi
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 3
Re:Mijn allereerste baanplan N (3,45m X 1,05)
«
Reactie #6 Gepost op:
09 June 2013, 11:45:41 »
het was de bedoeling van een vaste tafel te maken, maar er kunnen altijd wieltjes ondergezet worden.
Heb ook enkele aanpassingen gedaan, volgens jullie opmerkingen en dit is inderdaad beter.
Groetjes Hans
Gelogd
mrinsane
Modelspoor-digi-beet
Offline
Berichten: 274
NS 1300 - NS 1100
Re:Mijn allereerste baanplan
«
Reactie #7 Gepost op:
09 June 2013, 12:22:38 »
Ik weet niet wat de precieze hoogtes vd niveaus zijn, maar als je rechts rijdt, dan wordt er op de binnenbaan geklommen en op de buitenbaan gedaald. Iets met hellingen en percentages: andersom zou in dat geval verstandiger zijn. Correct me if I'm wrong
Gelogd
Mvg,
MrInsane, [Paul]
* N-spoor - ..
* Tijdperk III/IV
Bad Breijtenberg
Bad Breijtenberg goes Digital
maartenvanderburgt
Gast
Re:Mijn allereerste baanplan
«
Reactie #8 Gepost op:
09 June 2013, 13:09:28 »
Aan de rechterkant uit de tunnel komend, dus op zijn Zwitsers links rijdend, krijg je vlak voor het station een heel raar knikje. Dat kan dus weg.
Als je dan op het voorste stationsspoor wil komen, neem je de linkse wissel, en dan komt er weer een linkse wissel. Dat zorgt voor heel onnatuurlijke tegenbochten, zowel in het perronspoor als in het spoor naar het rangeerterrein. Een rechtse wissel op deze plaats voorkomt dat.
Aan de rechterkant van het station kun je wel, uit de tunnel komend, naar het achterste stationsspoor (en terug), maar vanaf het rangeerterrein kun je niet op het linkerspoor komen. De verbinding zou dus andersom moeten / kunnen liggen. Wil je beide mogelijkheden houden, dan zou een zogeheten "Hosenträger" met Engelse wissels uitkomst bieden. Ook aan de linkerkant van het station zou dat kunnen. Beide keuzes hangen af van verdere rijbedoelingen, maar rechts lijkt me sowieso een omkering de moeite waard.
Maarten.
Gelogd
maartenvanderburgt
Gast
Re:Mijn allereerste baanplan
«
Reactie #9 Gepost op:
09 June 2013, 13:14:54 »
De "rangeersporen" aan de draaischijf hebben geen enkel nut, tenzij je daar een gigantische lokfabriek of lokdepot / opstelplaats bouwt. Wagons kunnen hier niet terecht, moeten altijd over de draaischijf. Zeer onnatuurlijk.Verplaatsen van de draaischijf zo ver mogelijk/gewenst naar het station (links voor de in-uitsporen van het station), laat veel meer natuurlijke ruimte over voor rangeermogelijkheden
Maarten.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Mijn allereerste baanplan