Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door Bor de Wolf
Vandaag om 07:53:17
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door MathynK
Vandaag om 07:31:01
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 06:55:16
Minibaan Visserskaai H0 door Ronald Halma
Vandaag om 06:29:10
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Ronald Halma
Vandaag om 06:28:23
Een leuke vrachtwagen door ArjanB
Vandaag om 01:18:15
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
06 October 2025, 23:03:25
Palisade Canyon door RobVille
06 October 2025, 22:37:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
06 October 2025, 22:36:59
Project seaside Germany door Ronald Halma
06 October 2025, 22:05:31
C12c rijtuig door TonM
06 October 2025, 22:04:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
06 October 2025, 21:17:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Jeronimos
06 October 2025, 20:52:06
De prachtige reeksen van Bemo door R1954
06 October 2025, 20:28:50
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
06 October 2025, 20:22:11
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door puntenglijder
06 October 2025, 20:16:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Matthijsfh
06 October 2025, 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door NS264
06 October 2025, 19:46:22
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door peterha
06 October 2025, 19:30:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
06 October 2025, 19:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
06 October 2025, 18:57:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
06 October 2025, 18:22:54
Leubachtalbahn door einte
06 October 2025, 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
06 October 2025, 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
06 October 2025, 15:28:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
06 October 2025, 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
06 October 2025, 15:08:57
US diorama in H0 door Jelmer
06 October 2025, 14:26:28
Au bord de la Cèze door Thai-Bundesbahn
06 October 2025, 13:52:31
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
06 October 2025, 13:47:24
  

Auteur Topic: Waarom Brawa kiezen?  (gelezen 9439 keer)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4743
    • Filmpjes op YouTube
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #15 Gepost op: 21 October 2008, 14:21:48 »
Nee, dat snap ik, was eigenlijk bedoeld om aan te geven dat ik met mijn Brawa 216 goed tevreden ben.

216 voldoet bij mij prima, trekkracht is voor mij voldoende (4 rijtuigen of een stuk of 8 goederenwagens op vlakke baan) en er is nog niets afgepleurd.

Ach, en smaak telt ook nog altijd mee..... ;)
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Joost V

  • Offline Offline
  • Berichten: 277
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #16 Gepost op: 21 October 2008, 16:13:15 »
Hoi,

Even inhaken, want zat eigenlijk nog met zelfde vraag... "Waarom Brawa kiezen"

Hoe zijn de Brawa's motorisch en dan met name de "stilheid". Ben nu nieuwe Roco's gewend en deze zijn heel stil (vergeleken bij m'n Trix). Waar staat Brawa??

Groet,
Joost

Lokpaint

  • Gast
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #17 Gepost op: 21 October 2008, 16:24:15 »
Net zo stil als een roco.

Bart

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #18 Gepost op: 21 October 2008, 16:29:08 »
Mee eens,

en ze hebben een super rijgedrag ;)

grtz,

Tis
********

Joost V

  • Offline Offline
  • Berichten: 277
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #19 Gepost op: 21 October 2008, 16:31:52 »
Hoi,

Is er nog een verschil tussen "huidige" modellen en "oudere" motoren? Bijvoorbeeld 5 jaar geleden?

Groet,
Joost

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #20 Gepost op: 22 October 2008, 02:59:22 »
Hmmmm....

Vreemd dat er veel verschillende ervaringen zijn met Brawa.

Heb afgelopen zaterdag 'my first Brawa' gekocht... een echte V160 voor 127 Euri...

In een uitvoering die je moet aanspreken Bart ;) Vol metaal kap ( dus prima trekkracht ), heel netjes afgewerkt, zeer netjes gespoten, 2 decoder interfaces ( 21 en 8 polig ) en voor nog geen 28 euri erbij had ik bij mijn 'plaatselijke' er een heel nette DCC decoder bij...

Mijn eerste evaringen dus heel goed, en zeer aangenaam geprijsd  ;D


Grtzz,

Karst

Lokpaint

  • Gast
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #21 Gepost op: 22 October 2008, 12:30:46 »

In een uitvoering die je moet aanspreken Bart ;) Vol metaal kap


En dat doet hij dan ook ;D

Ik heb een oceaanblauw/beige, voor op de baan en een verkeersrode voor een toekomstig project.

Bij de rode moet de vijl er nog eens flink in :-[

Deze moet het gaan worden.





Bart

Erik van den Eijnden

  • Offline Offline
  • Berichten: 281
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #22 Gepost op: 22 October 2008, 12:30:58 »
Ik hoop zaterdag op Eurospoor mijn eerste Brawa te kopen een V 160 of een BR 132.

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6054
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #23 Gepost op: 22 October 2008, 12:50:22 »
Heb zelf twee Talenten van Brawa, zien er zeer netjes uit en hebben goed rijeigenschappen.

Eerst wou ik een piko treinstel kopen, maar die was duurder en zag er stukken minder uit. Piko was heel mat van kleur en brawa wat glanzender.
De keuze was dus snel gemaakt.

Dion
groetjes Dion

Timo de Porto

  • Offline Offline
  • Berichten: 266
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #24 Gepost op: 26 October 2008, 14:37:21 »
en de wagons, uit de 1e 2 tijdperken zijn ongeevenaard mooi, al moet je aardig wat losse onderdelen vastplakken. laatst een rijtje goederenwagons gekocht van brawa, en die zijn ook ongeevenaard mooi, ik ken dezelfde detaillering alleen van messing modellen, en die kosten nog eens een keer zo duur. vaak verende buffers, losse koppelingshaakjes en slangetjes, van die plaatjes over de koppeling zodat je preisertjes van de ene naar de andere wagon kunnen, en allemaal voorbereid op verlichting, wat een eitje is om in te bouwen.

alleen, met mijn voorgangers ben ik het 100% eens, een krime om onderhoudt te plegen!

ik vindt ze eigenlijk te mooi om mee op de baan te rijden, dus ze staan hier prominent in de kamer in de glazenkast van moeders!

Timo

Blom

  • Offline Offline
  • Berichten: 58
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #25 Gepost op: 27 October 2008, 07:24:00 »
Joost

Hoi,

Is er nog een verschil tussen "huidige" modellen en "oudere" motoren? Bijvoorbeeld 5 jaar geleden?


Ik heb een groot aantal brawa lok's en heb van geen van allen ooit spijt gehad. ook de oudere onder deze lok's (bijvoorbeeld de eerste 06 en de eerste E95) lopen als een zonnetje. Technisch zit het allemaal goed in elkaar en ook qua detailering zijn het allemaal plaatsjes om te zien. Dit geldt overigens ook voor de rijtuigen en de wagonnetjes van Brawa. Het is echter geen speelgoed meer. Door de hoge detailerinsgraad breek er makkelijk iets af dus je moet het spul met enig beleid aanpakken. Anderzijds is in veel gevallen de prijs er ook naar, kijk bijvoorbeeld maar eens naar een BR56.

Jan

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8793
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #26 Gepost op: 27 October 2008, 09:04:49 »
Mja, Brawa... bij mijn 216 valt de brandstoftank er onder af, en bij de Ferkeltax blijkt de stroomdoorvoer zo te zijn geregeld dat er spontaan sluiting ontstaat wanneer de bijwagen wordt aangekoppeld. M'n 106 (DDR) loopt geweldig ende zonder problemen. Kunststof, maar met een prima trekkracht. Al dat metaal hoeft van mij niet zo voor de trekkracht. Nergens voor nodig.
Verder niks dan lof dus. En da's niet eens cynisch.

Gr/H
« Laatst bewerkt op: 27 October 2008, 09:06:59 door DE_II »

Dave81

  • Offline Offline
  • Berichten: 550
  • Curaçao ->zucht<-
Re: Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #27 Gepost op: 31 October 2008, 18:38:45 »
Omdat ik tijdperk 2 rijd,kom ik snel bij Brawa.
Het enige nadeel wat ik heb is dat ik niks anders meer wil ;D
Ik vind t prachtig!

Kees
Trossingen Tp 2 Duitsland

Kijk bij wat zijn we aan het bouwen

HenkN

  • Het hoeft niet zo groot te zijn! Eindstation Daarhuizen
  • Offline Offline
  • Berichten: 275
Re:Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #28 Gepost op: 09 March 2013, 15:17:55 »
Een oude draad opgepikt omdat ik onlangs 2 Brawa stoomlocs (uitloopmodellen) heb gekocht. Beide met geluid en rookmodule. Wat rijdt dit spul mooi, rustg en zonder haperingen. Fantastische detaillering..........ik ben om.
Groet,
HenkN
Eindstation Daarhuizen. Kleine pendelbaan. Tillig elite en Rocoline, Roco Z21

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6054
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Waarom Brawa kiezen?
« Reactie #29 Gepost op: 10 March 2013, 13:06:21 »
Mooi dat je om bent. (y)  Brawa is de moeite waard.

Laatst ook 3 rijtugen van ze gekocht, super.  (y)
groetjes Dion